Kolejna tegoroczna impreza piknikowo-lotnicza ju¿ za nami. W minion± sobotê i niedzielê w P³ocku odby³ siê dwudniowy VI P³ocki Piknik Lotniczy. Pokazy lotnicze, które odbywaj± siê nad Wis³±, to jedna z najwiêkszych tego typu imprez w Polsce.
G³ównym celem pikniku jest popularyzacja lotnictwa w jego ró¿norodnych formach dostêpnych niemal¿e dla ka¿dego. P³ocki Piknik Lotniczy jest przekrojowym spojrzeniem na historiê i zastosowanie lotnictwa. Uczestnicz± w nim zarówno historyczne jak i wspó³czesne samoloty oraz ¶mig³owce wykorzystywane w sporcie, rekreacji, transporcie, ratownictwie i u¿ytkowane przez si³y zbrojne. Impreza jak zawsze mia³a charakter rodzinnej rozrywki bez wzglêdu na wiek.
Przygotowano szereg atrakcji, których nie sposób jest wszystkie wymieniæ. Podczas tegorocznej edycji lotniczego pikniku w P³ocku mo¿na by³o zobaczyæ miêdzy innymi akrobacje samolotowe Artura Kielaka, przelot szturmowo-bombowego samolotu Su-22, czterosilnikowego transportowca wojskowego Hercules C-130 oraz ¶mig³owców Marynarki Wojennej: Mi-14 P³ - do wykrywania i atakowania okrêtów podwodnych oraz W-3RM Anakonda - do dzia³añ ratunkowych. Poza tym szereg samolotów i ¶mig³owców, które nie bra³y aktualnie udzia³u w pokazach „na skarpie”, mo¿na by³o podziwiaæ podczas wystawy statycznej na p³ycie Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej. Oto kilka migawek z tej imprezy.
Wszystkie filmiki zosta³y zrealizowane przez Kolegê Wojtka z portalu AVIATV.PL -> Link
P³ocki Piknik Lotniczy to jedyne pokazy lotnicze, które daj± mo¿liwo¶æ ogl±dania przelotu samolotów na wysoko¶ci wzroku obserwatora. Jest to mo¿liwe dziêki po³o¿eniu P³ocka na wysokiej nadwi¶lañskiej skarpie, gdzie usytuowane s± punkty widokowe dla publiczno¶ci. Ta lokalizacja jest naprawdê wyj±tkowa i daje du¿o satysfakcji z ogl±dania pokazów
Organizatorami VI P³ockiego Pikniku Lotniczego byli Aeroklub Ziemi Mazowieckiej oraz Urz±d Miasta P³ocka.
Wojciech Krzywiñski zdobywa pierwsze punku w Pucharze Polski 2013
W Lisich K±tach na lotnisku Aeroklubu Nadwi¶lañskiego w dniach 26-28 kwietnia 2013 roku spotka³a siê i trenowa³a Kadra Narodowa modelarzy kosmicznych - oko³o 30 zawodników. To zgrupowanie to trening kadry przed Mistrzostwami Europy, które odbêd± siê pod koniec sierpnia w Bu³garii.
Równie¿ w tym roku nie zabrak³o w Kadrze Narodowej zawodników z Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej. Nasz Aeroklub reprezentowali Wojciech Krzywiñski i Piotr Su³kowski, którzy startuj± w klasie makiet rakiet S7 oraz rakiet wysoko¶ciowych.
W ostatni dzieñ zgrupowania, niedzielê, odby³y siê zawody makiet rakiet S7 wliczane do Pucharu Polski. Wojciech Krzywiñski wystartowa³ w nich modelem rakiety Ariane 40 zdobywaj±c 104 punkty pucharowe co pozwoli³o mu zaj±æ 2 miejsce. Drugim bardzo ciekawym wydarzeniem dla Wojciecha Krzywiñskiego by³o osi±gniêcie dzieñ wcze¶niej w lotach treningowych rakiet± typu NIKE ASP, ¿yciowego rekordu wysoko¶ci - 416 m. Oby tak dobra forma utrzyma³a siê przez ca³y sezon.
Najbli¿sze zawody w których wystartuj± nasi zawodnicy to ju¿ 1- 2 czerwca - Puchar Polski w Krakowie i 21-23 czerwca - Mistrzostwa Polski w Grudzi±dzu.
W dniach 11-12 maja po raz pierwszy w Warszawie – w Gimnazjum nr 14 przy ul. Barskiej 32 – odby³a siê Warszawska Fiesta Modelarska, czyli wystawa i konkurs dla modelarzy z ca³ej Polski. Wystawa i konkurs modelarski mia³y charakter otwarty, w którym wziêli udzia³ modelarze indywidualni oraz zrzeszeni w organizacjach, klubach i stowarzyszeniach z Polski. Nie by³o ograniczeñ co do ilo¶ci wystawianych, w³asnorêcznie wykonanych modeli w danej kategorii konkursowej. Dlatego te¿ na imprezie zaprezentowano bardzo du¿± ilo¶æ modeli. Do oceny przyjmowane by³y wy³±cznie modele redukcyjne wykonane z tworzywa sztucznego (polistyren, ¿ywice poliuretanowe itd.), oraz z metalu (zestawy fototrawione, odlewy itd. – do samodzielnego monta¿u).
Na imprezie prezentowane by³y modele samolotów, helikopterów, pojazdów (zarówno tych istniej±cych jak i tych rodem z science fiction), okrêtów, a tak¿e figurki, winiety i dioramy. Specjaln± kategoriê w konkursie stanowi³y uzbrojenie i umundurowanie uczestników Powstania Warszawskiego. W trakcie imprezy zorganizowane by³y warsztaty modelarskie prowadzone przez znanego w ca³ej Europie Radka Pitucha. Tematem warsztatów by³a rze¼ba figur. Zwyciêzcy konkursu otrzymali nagrody i wyró¿nienia, w tym Grand Prix Warszawskiej Fiesty Modelarskiej 2013 - miêdzy innymi. za najlepszy model samolotu, czy najlepszy model w kategorii specjalnej – Powstanie Warszawskie. W¶ród atrakcji towarzysz±cych konkursowi wymieniæ mo¿na darmowe zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Muzeum Motoryzacji dla wystawiaj±cych modele oraz pokazy modeli zdalnie sterowanych. Organizatorom i uczestnikom pomoc logistyczn± zaoferowa³o Dowództwo Si³ Powietrznych, które równie¿ prezentowa³o swoje stoisko informacyjne. Pe³na galeria fotek specjalnego wys³annika £ukasza: -> Link
Wczoraj, mimo wybitnie niesprzyjaj±cej modelarzom pogody, rozegrano zawody makiet w klasach F4G i F4H-P. Na starcie stawi³o siê 9 zawodników z ca³ego kraju. Od rana w hangarze trwa³a ocena statyczna modeli. Oko³o po³udnia niebo lekko siê przetar³o i mo¿na by³o zacz±æ loty. Zawodnicy przenie¶li siê na pas modelarski i rozpoczêli rywalizacjê. Padaj±cy z przerwami deszczyk nie s³u¿y³ ani modelom ani zawodnikom. Giganty, w¶ród których mogli¶my ogl±daæ pierwszy raz w P³ocku imponuj±cy model samolotu Kruk, odby³y jedn± kolejkê lotów. Rywalizacja w klasie F4H-P by³a bardziej zaciêta - zawodnicy wylatali pe³ne 3 kolejki. Zawody zakoñczono wrêczeniem nagród i pami±tkowych dyplomów.
Poni¿ej krótki filmik z imprezy:
Pierwsza refleksja po zawodach jaka mi siê nasunê³a to termin na jaki te zawody zosta³y zaplanowane. Prawdopodobnie wielu zawodników nie zd±¿y³o pokoñczyæ i oblataæ swoich modeli. Wiadomo, ¿e makieciarstwo rz±dzi siê swoimi prawami - prace posuwaj± siê g³ównie w okresie zimowym. Wiêkszo¶æ modeli zrobionych zim± trzeba oblataæ, oswoiæ siê z nimi, a przed³u¿aj±ca siê zima i wiosenna deszczowa aura nie przynios³a wielu okazji do odwiedzenia lotniska z nowo wybudowanym modelem. Byæ mo¿e przesuniêcie terminu zawodów na ¶rodek sezonu pozwoli³oby zwiêkszyæ frekwencjê.
W niedzielê dotkn±³ naszego pasa nowy model. Puki co, skoñczy³o siê na naziemnych próbach regulacji silnika. Si³a fachowa orzek³a, ¿e uk³ad wydechowy jest do przebudowy, co aktualnie siê dzieje. Mo¿e niebawem poleci :)
Z bals± jest problem i to nie tylko z cen± ( jest mniej wiêcej wszêdzie zbli¿ona) ale i z jako¶ci±. Zamawia³em ostatnio jako standard ale to bardziej ¶rednio twarda i krucha.