Jeste¶my starymi zgredami, tak by mo¿na okre¶liæ nasze umawianie siê na latanie. No ale jako¶ siê uda³o! Pierwsze niezdarne (przynajmniej moje) loty przetar³y skostnia³e jeszcze przedwiosenne niebo - s³oneczko powoli, ale skutecznie daje znaæ o sobie, choæ jak siê stoi ty³em to palce jeszcze sztywne.
Pewnie dlatego zaliczy³em podrêcznikowego kreta swoim odremontowanym migiem co, jeszcze bardziej umocni³o mnie w przekonaniu, ¿e ESA to dla mnie ¶lepa uliczka. Na szczê¶cie Adriana szybowiec potwierdzi³, ¿e grawitacja na naszym lotnisku jest przychylna dla ³adnych modeli i przy ka¿dym podej¶ciu do l±dowania okazywa³a siê jakby s³absza... a mo¿e to by³a termika? Szybowce to jest to - majestatyczne loty i d³uuuugie l±dowania - trochê mi za tym têskno. Piotrek, jak widaæ na zdjêciach, otworzy³ sezon spalinowy - szkoda, ¿e w konspiracji bo by¶my otworzyli podwójnie - ale widaæ, ¿e model ³adny to te¿ i trochê mu pewnie szkoda rozbiæ przed pierwszymi zawodami. Nie mniej trening by siê nam przyda³ - ju¿ proponuje siê umawiaæ na kolejn± niedzielê, bo wiosna Panowie!!! Pawe³ tym razem w roli czujnego kronikarza - dziêkujemy za fotki. Acha - w±sy mam tymczasem.....
Z przyjemno¶ci± informujê, ¿e sekcja modelarska AZM zosta³a objêta grupowym ubezpieczeniem OC wymaganym przez Prawo Lotnicze.
Ubezpieczenie jest bezimienne - ubezpieczeni s± wszyscy cz³onkowie sekcji (cz³onkowie zwyczajni i stowarzyszeni). Przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialno¶æ cywilna cz³onków sekcji modelarskiej za szkody osobowe i rzeczowe powsta³e w zwi±zku z posiadaniem oraz amatorskim u¿ytkowaniem modeli samolotów o masie w³asnej nie przekraczaj±cej 20 kg. Polisa zosta³a rozszerzona o szkody wzajemne, wyrz±dzone miêdzy cz³onkami sekcji oraz o udzia³ w zawodach i pokazach.
Polisa zaczyna obowi±zywaæ od 1 marca 2015 i obejmuje teren Europy.
Tanks Spot 2015 czyli niecodzienna aktywno¶æ na naszym lotnisku
Oto przyk³ad jak mo¿na wykorzystaæ sceneriê naszego p³ockiego lotniska. Pewna piêkna styczniowa sobota natchnê³a Arka i Jurka do zrobienia sesji zdjêciowo-filmowej. Temat - WWII, w szczególno¶ci, jak to mówi±, German Soldier. Do dyspozycji mieli dwa czo³gi Tiger I i kilka figurek, które Arek ostatnio skleja³ i malowa³. Do wyboru do koloru, ¿o³nierz przenosz±cy podstawê wyrzutni granatów, dowódca czo³gu, kilku ¿o³nierzy z pola bitwy - w tym dowódca pola. Aha i nie mog³o zabrakn±æ Feldmarchal Rommel, co prawda jak na t± porê roku w mundurze Afirca Corps, no ale trudno. Jak donosi Arek to pierwsza sesja, a sceneria mocno zimowa nie by³a. Jakby siê upar³ to na zdjêciach mo¿na zobaczyæ wypalone s³oñcem Afryki trawy. Ch³opaki zrobili fantastyczne zdjêcia, z których kilka pozwoli³em sobie skompilowaæ w pokaz poni¿ej.
Okazuje siê, ¿e nie by³a to jedyna sesja z czo³gami w roli g³ównej. Jurek wykorzysta³ ¶wie¿y ¶nieg, który pokry³ nasze lotnisko i zrobi³ sesjê zimow±.
Znamy ju¿ termin kolejnych zawodów modeli makiet w klasie F4H-P rozgrywanych w P³ocku - bêdzie to sobota 16 Maja 2015 r. Klasa F4H-P rz±dzi siê odrêbnym, napisanym przez naszego p³ockiego modelarza Stanis³awa Maci±ga oraz redakcjê RC Przegl±du Modelarskiego, regulaminem. Aby wystartowaæ w zawodach w klasie F4H-P zawodnik nie musi byæ cz³onkiem aeroklubu, stowarzyszenia lub klubu. Nie wymaga siê licencji sportowej wydanej przez AP, a model nie musi byæ wykonany przez zawodnika, choæ za model wykonany od podstaw otrzymuje siê dodatkowe punkty. Dodatkowe punkty mo¿na otrzymaæ równie¿ za start modelem polskiej konstrukcji lub w polskim malowaniu. Ograniczeniem jest waga modelu do 5 kg (bez paliwa, z akumulatorami w przypadku napêdu elektrycznego) oraz pojemno¶æ silnika do 22,5 cm3, a w przypadku napêdu elektrycznego napiêcie zasilania max 24 V.
Sprawy organizacyjne:
1) Op³ata startowa - 30 z³
2) W tym roku zg³oszenia nale¿y przesy³aæ na adres: ssosnowski@op.pl
W zg³oszeniach proszê podaæ numer komórkowy do kontaktu (do wykorzystania w przypadkach awaryjnych -np. odwo³anie zawodów, czy przesuniêcie terminu).
3) Modele bêd± wa¿one przed ocen± statyczn± - te, które nie spe³ni± wymogów regulaminowych nie bêd± dopuszczone do udzia³u w zawodach. Prosimy wszystkich zawodników o skontrolowanie wagi modelu przed wys³aniem zg³oszenia.
4) Zawodnik musi posiadaæ ubezpieczenie OC wymagane przez Prawo Lotnicze. Je¿eli kto¶ mia³by problem z wykupieniem indywidualnej polisy to istnieje mo¿liwo¶æ wst±pienia w szeregi cz³onków stowarzyszonych naszego Aeroklubu. Cz³onkowie AZM objêci s± grupow± polis± OC. Osoby chêtne do skorzystania z tej opcji proszone s± o kontakt na adres jak wy¿ej.
W dniach 3-4 pa¼dziernika na terenie Aeroklubu W³oc³awskiego odby³y siê 52 Latawcowe Mistrzostwa Polski 2014 w klasach FLP i FLS. Do udzia³u w zawodach zg³osi³o siê 20 zawodników z ró¿nych regionów Polski. Aeroklub Ziemi Mazowieckiej reprezentowali modelarze z Miejskiego Centrum Kultury w Gostyninie - Szymon Rosiñski, Zuzia Rosiñska i Wiktor Wêglewski. Szymon i Zuzia wrócili z mistrzostw z pucharami za odpowiednio I miejsce w klasie latawców p³askich i III miejsce w klasie latawców skrzynkowych - gratulujemy zarówno zawodnikom jak i ich instruktorowi - Zygmuntowi Rosiñskiemu, który od wielu lat prowadzi modelarniê w MCK.
Z bals± jest problem i to nie tylko z cen± ( jest mniej wiêcej wszêdzie zbli¿ona) ale i z jako¶ci±. Zamawia³em ostatnio jako standard ale to bardziej ¶rednio twarda i krucha.