Modelarnia |
|
ESA P³ock |
|
ACES P³ock |
|
Aeroklub P³ock |
|
OL-PEN Model |
|
aviatv.pl |
|
RCradom.pl |
|
SKM Bobrowniki |
|
SKM RC Turlej |
|
KMS Kielce |
|
|
"Wiosenne" loty |
Dzisiaj przy piêknej pogodzie rozegrali¶my w trójkê:Marcin, Piotrek i Ja kilka kolejek walk ESA. Widaæ d³uga zimowa przerwa chyba wp³ynê³a pozytywnie na reakcjê, bo takiego wyniku chyba nie by³o. Po 5 trafieñ Ja i Piotrek, a 3 Marcin.
Mój Albatros odby³ te¿ pierwszy lot, jednak co¶ jest z nim nie tak i lot skoñczy³ twardym l±dowaniem z uszkodzeniem podwozia i skrzyde³.
|
Nasi modelarze kosmiczni na op³atku z Prezydentem Andrzejem Nowakowskim |
10 grudnia 2013 roku w p³ockiej Orlen Arenie najlepsi sportowcy i trenerzy minionego roku spotkali siê na symbolicznym, sportowym op³atku z Prezydentem P³ocka Andrzejem Nowakowskim.
W¶ród zaproszonych znale¼li siê Dyrektor Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej - Jan Chrobociñski oraz modelarze Wojciech Krzywiñski, Mateusz Kormañski i Piotr Su³kowski, którzy w tym roku zdobyli dru¿ynowe wicemistrzostwa Europy na Mistrzostwach Europy Modeli Kosmicznych dla Juniorów i Seniorów w Bu³garii.
Prezydent podziêkowa³ wszystkim sportowcom za wspania³e osi±gniêcia, przekaza³ nagrody pieniê¿ne i ¿yczy³ by sukcesów p³ockich sportowców nie zabrak³o w roku 2014. Tekst za AviaTV.pl: Link
Film Wojtka z tego wydarzenia: Link
|
Zawody Makiet w klasie F4H-P 2014 |
Znamy ju¿ termin kolejnych zawodów modeli makiet w klasie F4H-P - bêdzie to 17 Maja 2014 r. Klasa F4H-P rz±dzi siê odrêbnym, napisanym przez naszego p³ockiego modelarza Stanis³awa Maci±ga oraz redakcjê RC Przegl±du Modelarskiego, regulaminem. Aby wystartowaæ w zawodach w klasie F4H-P zawodnik nie musi byæ cz³onkiem aeroklubu, stowarzyszenia lub klubu. Nie wymaga siê licencji sportowej wydanej przez AP, a model nie musi byæ wykonany przez zawodnika, choæ za model wykonany od podstaw otrzymuje siê dodatkowe punkty. Dodatkowe punkty mo¿na otrzymaæ równie¿ za start modelem polskiej konstrukcji lub w polskim malowaniu. Ograniczeniem jest waga modelu do 5 kg (bez paliwa) oraz pojemno¶æ silnika do 22,5 cm3, a w przypadku napêdu elektrycznego napiêcie zasilania max 24 V.
Ca³y artyku³ zawieraj±cy przepisy zawodów makiet zdalnie sterowanych F4H-P dostêpny na stronie miesiêcznika RC Przegl±d Modelarski: Link
Artyku³ Stanis³awa Maci±ga z zapowiedzi± zawodów ukaza³ siê w numerze 12/2013 miesiêcznika RC Przegl±d Modelarski: Link
Szczegó³y dotycz±ce spraw organizacyjnych, op³at, zg³oszeñ itp. dostêpne na stronie AZM: Link
Opisy prawid³owego wykonania figur - lektura obowi±zkowa: Link |
VII edycja P³ockiego Pikniku Lotniczego |
Strona AZM informuje, ¿e rusza kolejna VII edycja P³ockiego Pikniku Lotniczego.
Imprezê dwudniow± zaplanowano na 21-22 czerwca 2014 roku. Wzorem ubieg³ych lat gospodarzem imprezy jest Miasto P³ock, a organizatorem AZM. Termin zosta³ tak dobrany, aby nie pokrywa³ siê z Ma³opolskim Piknikiem Lotniczym.
Jak donosi Gazeta Wyborcza w 2014 r. pewniakiem jest Grupa Akrobacyjna "¯elazny". W imprezie we¼mie udzia³ tak¿e wojsko, ale jeszcze nie wiadomo dok³adnie w jakim zakresie. Organizatorzy chêtnie widzieliby np. MiG-i. Aeroklub stara siê tak¿e o pokaz chodzenia po skrzydle w wykonaniu Peggy Kranz, która mia³a wyst±piæ w poprzedniej edycji pikniku.
Z kolei na portalu Dziennik P³ocki czytamy, ¿e lokalizacja Pikniku Lotniczego mo¿e zostaæ zmieniona. Wszystko dlatego, ¿e planowana jest modernizacja skarpy. Je¶li ruszy modernizacja ca³ego wzgórza, na któr± sk³ada siê budowa alejek spacerowych i umocnienie skarpy to Piknik Lotniczy zostanie przeniesiony na lotnisko. Wszystko zale¿y od tego czy miasto zdobêdzie ¶rodki na realizacjê tego projektu. Ma³y update newsa: jak podaje Gazeta Wyborcza tegoroczny Piknik Lotniczy jednak na lotnisku: Link |
Spotkanie 27-10-2013 - oblot Motha'a |
Szkoda, ¿e ostatnio pogoda nie rozpieszcza nas jak dzi¶. Kilka osób postanowi³o wykorzystaæ sprzyjaj±c± aurê i pojawi³o siê na lotnisku. Ja równie¿ stwierdzi³em, ¿e to chyba ostatnia szansa na oderwanie Motha od ziemi. Po regulacjach silnika, w których Tomek z Rafa³em dzielnie mi sekundowali, zachêcony przez Paw³a, który zorganizowa³ mi klucz do dokrêcenia ¶mig³a i znalaz³ ¶rubê do ko³paka, postanowi³em spróbowaæ Motha ulotniæ. Zatargali¶my Motha na pas, lekki wiaterek pod skrzyd³a, nogi z waty, po¶ladki spiête - dr±¿ek gazu do przodu i ju¿ nie by³o odwrotu :) Moth oderwa³ siê od ziemi do¶æ leniwie i majestatycznie - du¿e modele maj± swój urok. Przy wychyleniach powierzchni sterowych, które wstêpnie ustawi³em na 20 stopni reaguje dosyæ leniwie. Zrobi³em kilka spokojnych okr±¿eñ. Okaza³o siê, ¿e model leci jak po sznurku - nie dotkn±³em ¿adnego trymera. Wyk³on silnika równie¿ okaza³ siê odpowiedni - praktycznie nic nie muszê regulowaæ. Jedyne to co muszê koniecznie zabezpieczyæ to ¶ruby - przez drgania silnika wszystko siê odkrêca. Drugi lot ju¿ z mniejszym stresem zakoñczy³em dobiegiem w kretowiska - jedyne jakie by³y w zasiêgu wzroku :) Dzieñ zakoñczyli¶my z Marcinem i Robertem ma³± potyczk± ESA. |
|
Aktualnie online |
Go¶ci online: 1
U¿ytkowników online: 0
£±cznie u¿ytkowników: 200
Najnowszy u¿ytkownik: marcinp
|
Shoutbox |
Musisz zalogowaæ siê, aby móc dodaæ wiadomo¶æ.
|
|