Tytu³: RC P³ock :: ¶lizgacz

Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 08:29
#1

My¶la³em, ¿e mi siê upiecze ;)

www.robloz.petronet.pl/ró¿ne/¶lizg.jpg

www.robloz.petronet.pl/ró¿ne/¶lizg1.jpg

www.robloz.petronet.pl/ró¿ne/¶lizg2.jpg

Wczoraj trochê poszala³em po parku (palce marz³y, ale zabawa kapitalna)
¦lizgacz w 100% ze styroduru oklejony ta¶m± . Bior±c pod uwagê zesz³oroczne prototypy ,da³em du¿y pakiet max. na przód i silnik kilka st. w dó³. Po odbiciu w gorê nie robi fiko³ka. Muszê tylko daæ wiêkszy skos z przodu i po bokach.

Dodane przez dorob dnia 09.12.2010 09:02
#2

Bardzo sympatycznie wygl±da :)

Jaki da³e¶ silnik?
Czy skos w dó³ nie chce go wynie¶æ w powietrze?
Czy mo¿e dziêki doci±¿eniu przodu i pochyleniu silnika ¶miga jak ¶lizgacz po wodzie dotykaj±c pod³o¿a tylko ruf±?

Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 09:15
#3

Napêd jest pchaj±cy wiêc skos w dó³ doci±¿a przód.
Silnik to TP 2408 ze ¶mig³em 8x6

Edytowane przez robloz dnia 09.12.2010 16:56

Dodane przez Piotrek B dnia 09.12.2010 09:37
#4

Jak Ci siê znudzi, to chêtnie odkupiê :)

Dodane przez dorob dnia 09.12.2010 10:00
#5

Napêd jest pchaj±cy wiêc skos w dó³ doci±¿a przód.

:@ nie wzi±³em tego pod uwagê, a przecie¿ to takie oczywiste :|
chce wtedy ¶migaæ po okrêgu.

Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 10:45
#6

Jak Ci siê znudzi, to chêtnie odkupiê


A zrób sobie ;) , a tak na powa¿nie 2-3godziny i masz. Tylko aby¶ siê wyrobi³ zanim stopnieje ¶nieg.

Dodane przez Piotrek B dnia 09.12.2010 11:02
#7

No chce zrobiæ :) Ale nie mam styroduru i nie mam czym wyci±æ, wiêc zrobiê z innego materia³u. Mam taki pomys³, ¿eby silnik osadziæ bezpo¶redni na serwie, oczywi¶cie na jakiej¶ wie¿yczce. Czy to bêdzie chcia³o skrêcaæ, czy szkoda roboty??

Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 12:14
#8

Ja te¿ my¶la³em nad takim rozwi±zaniem (nawet ju¿ mia³em przygotowane mocowanie silnika), ale doszed³em do wniosku, ¿e chyba by³oby ciê¿ko zapanowaæ nad sterowno¶ci±.Klasyczne rozwi±zanie daje bardziej ukierunkowany strumieñ powietrza i ³atwiej zrobic. Tak mi siê wydaje, ale mo¿na to sprawdziæ, za³o¿yæ ster zawsze mo¿na.

Dodane przez alimko dnia 09.12.2010 17:01
#9

robloz napisa³/a:
Muszê tylko daæ wiêkszy skos z przodu i po bokach.


Dok³adnie przód i boki musz± byæ zaokr±glone :) w przypadku k±ta prostego nie jest mo¿liwy ¶lizg bokiem. Mój zesz³oroczny ¶lizgacz mia³ t± wadê, gdy chcia³em aby wykonywa³ ¶lizg bokiem, przy wiêkszych prêdko¶ciach kozio³kowa³...

A co do projektu to chyba wzorowa³e¶ siê na jednym ¶lizgaczu z Youtube co? ;>
Podobny projekt mocowania silnika, ochronê ¶mig³a i sterowania mam w g³owie od zesz³ego roku. ;)

Napisz Robercie jeszcze jakie wymiary i wagê ma Twój ¶lizgacz? Ja mam w planach zrobiæ trochê wiêkszy ni¿ w zesz³ym roku.

Edytowane przez alimko dnia 09.12.2010 17:03

Dodane przez Mateuszm dnia 09.12.2010 18:43
#10

ja zrobi³em co¶ podobnego do ¶lizgacza z napêdem na wie¿ycce. Fajnie siê b±czki krêci ale nie da siê za bardzo rozpêdziæ bo lekka korekta kursu i 180 stopni od razu.

Dodane przez alimko dnia 09.12.2010 19:08
#11

Mateuszm napisa³/a:
bo lekka korekta kursu i 180 stopni od razu.


Jest to do opanowania :) zmniejsz wychylenia starów a je¶li to nie pomorze to pod spodem doklej co¶ co by wbija³o siê w ¶nieg na g³êboko¶æ oko³o 2mm powinno pomóc trzymaæ tor ¶lizgu

Edytowane przez alimko dnia 09.12.2010 19:09

Dodane przez robloz dnia 10.12.2010 07:30
#12

Ja bym w dno nic nie wkleja³. W zesz³ym roku mia³em wklejone ma³e prowadnice i szybko je zdemontowa³em , kurs trzyma³, ale nie da³o siê prawie skrêciæ.
Jazdy ¶lizgaczem tak jak poduszkowcem trzeba siê nauczyæ od nowa to nie samochód. Po skrêcie trzeba od razu daæ lekk± kontrê w przeciwn± stonê i bêdzie "jechaæ" gdzie siê chce.
Wymiary to oko³o 60x30cm. wagi nie znam, ale to najmniejszy problem. W zesz³ym roku ¶lizg mia³ zamontowan± 0.5 kg p³ytkê o³owiu .

Edytowane przez robloz dnia 10.12.2010 07:33

Dodane przez dorob dnia 10.12.2010 10:16
#13

Czy ¶rodek ciê¿ko¶ci ma znaczenie w ¶lizgaczu?
Bo tak mnie zastanawia to doci±¿enie o³owiem.

Dodane przez robloz dnia 10.12.2010 10:28
#14

Mo¿e i ma . Na Pfm.rc pisz±, ¿e powinien byæ na 3/4 od ty³u. W moim przypadku o³ów zapobiega³ kozio³kowaniu na boki.

Dodane przez dorob dnia 10.12.2010 10:56
#15

Acha, czyli w odleg³o¶ci 1/4 od przodu ;)


Równie¿ zacz±³em co¶ tam ze ¶cinków kombinowaæ, ale mam tylko depron i ma³e do¶wiadczenie wiêc kolejne pytanie to
Czy depron 6mm wystarczy na spód, czy daæ dwie warstwy ¿eby by³o 12mm
Wie¿yczkê pod silnik mam bardzo toporn± do drewnian±, akurat to mia³em pod rêk±, czy doklejaæ do pok³adu ¯ywic± czy wystarczy na gor±cego gluta obspawaæ?
Czy na pa³±k antykapota¿owy wystarczy drut 2,4mm?

Edytowane przez dorob dnia 10.12.2010 11:13

Dodane przez Mateuszm dnia 10.12.2010 11:45
#16

Ja mam ¶lizgacza z 6mm + 3mm i starczy³o. Glut powinien wystarczyc

Dodane przez robloz dnia 10.12.2010 11:48
#17

Lepiej sklej 2lub 3 warstwy, depron jest do¶æ kruchy. Co do kleju to chyba lepiej na ¿ywicê, nie klei³em klejem na gor±co to nie wiem.
Pa³±k bardziej ma za zadanie utrzymaæ stery i lepiej , aby to by³o sztywne. Jak wpadnie w miêkki ¶nieg to i tak nic nie pomo¿e.

Dodane przez dorob dnia 10.12.2010 12:31
#18

Dziêki za dotychczasowe odpowiedzi.
A mo¿e do depronu dokleiæ p³ytê pa¼dzierzow± tak± jak w szafach s± plecy, bo o ile pamiêtam to mam chyba co¶ takowego w piwnicy.
Czy to nie bêdzie lepsze rozwi±zanie i sztywniejsze i twardsze ni¿ depron.
Co do sterów to te¿ jeszcze nie mam koncepcji jak je zamontowaæ i jak zrobiæ zawiasy.
Dzi¶ mam wolne popo³udnie to co¶ pokombinujê z tymi zawiasami.

Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 07:42
#19

Mo¿na tylko co z zaokr±gleniami na bokach i przodzie.Ja w swoim mia³em oklejone szar± ta¶m± ,by³o ok ,ale jak zachcia³o mi siê je¿dziæ po wodzie, wszystko odlaz³o :( .Aby wzmocniæ dno chyba ca³o¶æ zalaminujê tkanin± szklan±.

Dodane przez dorob dnia 11.12.2010 12:56
#20

Zasiad³em wczoraj i wystruga³em ¶lizg, cholera ciê¿ki mi wyszed³ przez t± p³ytê :|
Zrobiê skos z przodu na dole na natarciu dam wzmocnienie z p³yty dalej depron, a boki skosy z depronu.
Nie wie czy mi to silnik ruszy z miejsca :)
Waga bêdzie finalnie oko³o 1,5 - 1,6 kg
Silnik Turnigy Bell 2409 http://www.hobbyk...oduct=6524
Regulator Hobby King SS Series 25-30A ESC
¦mig³o 9x6
Pó¼niej mo¿e zapodam jakie¶ foto o ile Robertowi nie bêdzie przeszkadzaæ, bo to jego w±tek.

A z drugiej strony to i inni mogli by siê podzieliæ zdjêciami swoich ¶lizgów :)

Edytowane przez dorob dnia 12.12.2010 13:14

Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 14:41
#21

Waga spora. Z miejsca to ruszy , gorzej z zatrzymaniem :o .
Dawaj fotki, w±tek jest przecie¿ wspólny (policzê najwy¿ej jakie¶ procenty ;) )

Dodane przez dorob dnia 11.12.2010 15:44
#22

No z miejsca to rusza, nawet po pod³odze siê suwa do przodu i skrêca, ale je¿eli chodzi o prêdko¶æ to pora¿ka :|

Mój wynalazek to co¶ takiego

img522.imageshack.us/img522/688/slizg.jpg

img813.imageshack.us/img813/7929/slizg1.jpg

A natarcie to co¶ takiego, wklejone na gor±cego gluta.

img31.imageshack.us/img31/6094/slizg2natarcie.jpg

Ogólnie to jeszcze póxnym wieczorem zobaczê jak to po ¶niegu idzie, ale nie oczekujê cudów.

¦lizg v1 by Dorob przejdzie do historii najprawdopodobniej i trzeba bêdzie zmontowaæ v2 ca³odepronowo.

Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 16:41
#23

Na ¶niegu mo¿e byæ dobrze.

Dodane przez stawoj dnia 11.12.2010 17:08
#24

Pamiêtaj Marcin , dobrze zabezpieczamy elektronikê przed najmniejsz± wilgoci±. Ze trzy ¶cigacze chyba w ten sposób poleg³y w tamtym roku. Nie którzy porobili szczelne obudowy na elektronikê a dodatkowo zamykali w woreczkach foliowych.
¦nieg dostaje siê w najmniejsze otworki.

Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:34
#25

Ja swojego robiê drugi dzieñ ze ¶cinek depronu, które mi zosta³y po bandicie.... Co¶ ju¿ widaæ ale jeszcze nie mam zamocowanego silnika i serwa... noi musze jeszcze troche to obudowaæ...

Marcin jakby¶ da³ ze trzy prowadnice 2 po bokach i jedna na ¶rodku to by je¼dzi³ szybciej bo mniejsze tarcie by mia³ :) Sprawdza³em na swoim i po hali ¶miga³ jak szalony xD Mocniejszy silnik te¿ by mu nie zaszkodzi³...

Zaraz zrobiê mu kilka zdjêæ :)

Edytowane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:38

Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:54
#26

Jeszcze jedno, tam widzê pakiet 1800 3s o ile siê nie mylê... Uwa¿aj bardzo na przegrzewanie siê dzwonka, tym bardziej ¿e jest ustawiony jako pchaj±cy i nie ma praktycznie ¿adnego ch³odzenia prócz temp. otoczenia. A dzwonki maj± tendencjê do palenia... szczególnie przy 3S... Wiem ze swoich do¶wiadczeñ. Poje¼dzi³em raptem 10minut i sie spali³ -.-"

A tutaj fotki mojego ¶lizgacza.. Piêkny nie jest i nie ma jeszcze boków ¶ciêtych ale có¿ to mój pierwszy ¶lizgacz tak¿e zbyt du¿o od niego nie wymagajcie :P

img98.imageshack.us/img98/5531/lizgacz1.jpg
img89.imageshack.us/img89/9393/lizgacz2.jpg
img819.imageshack.us/img819/7717/lizgacz3.jpg
img219.imageshack.us/img219/3318/lizgacz4.jpg

edit - poprawione wy¶wietlanie fotek
wklejasz nie ten link

Edytowane przez stawoj dnia 11.12.2010 20:42

Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:58
#27

stawoj napisa³/a:
Pamiêtaj Marcin , dobrze zabezpieczamy elektronikê przed najmniejsz± wilgoci±. Ze trzy ¶cigacze chyba w ten sposób poleg³y w tamtym roku. Nie którzy porobili szczelne obudowy na elektronikê a dodatkowo zamykali w woreczkach foliowych.
¦nieg dostaje siê w najmniejsze otworki.


Tak w³a¶nie naj³atwiej spaliæ regulator ;)

Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 20:36
#28

Dlaczego ma siê spaliæ? Skoro jest na 2-3S i ¶mig³o odpowiednie to wielko¶æ pakietu nie ma znaczenia ( u mnie jest 4000). Koniecznie po³±cz pa³±k sterów z wie¿yczk± silnika. Chodzi o to, ¿e lekkie uderzenie i wszystko wy³amiesz.
Co do regulatora to ja mam w dodatkowej koszulce termok. i wej¶cia kabli zalane klejem.
Tomek boki zrób zaokr±glone, przy pierwszym szybkim nawrocie bêdzie fiko³ek.

Edytowane przez robloz dnia 11.12.2010 20:42

Dodane przez stawoj dnia 11.12.2010 20:45
#29

tomasz nowak napisa³/a:
Jeszcze jedno, tam widzê pakiet 1800 3s o ile siê nie mylê... Uwa¿aj bardzo na przegrzewanie siê dzwonka, tym bardziej ¿e jest ustawiony jako pchaj±cy i nie ma praktycznie ¿adnego ch³odzenia prócz temp. otoczenia. A dzwonki maj± tendencjê do palenia... szczególnie przy 3S... Wiem ze swoich do¶wiadczeñ. Poje¼dzi³em raptem 10minut i sie spali³ -.-"


Jaki mia³e¶ typ dzwonka i jakie ¶mig³o tam za³o¿y³e¶ ?

Widzê na zdjêciach ¿e ¶mig³o masz du¿e i o du¿ym skoku

Edytowane przez stawoj dnia 11.12.2010 20:47

Dodane przez Mateuszm dnia 11.12.2010 20:57
#30

¦mig³o ma za³o¿one 9x6. A spali³ mu siê na hali, nic dziwnego jak siê b±czki tylko krêci, ¶mig³o pchaj±ce 9x6 i non stop na gazie. A co s±dzicie o ¶lizgaczu na tym silniku http://www.hobbyc...duct=11172 i ¶mig³o np.7x6

Edytowane przez Mateuszm dnia 11.12.2010 21:01

Dodane przez stawoj dnia 11.12.2010 21:06
#31

Kv: 3550rpm/V

to silnik od ¶mig³owców

Edytowane przez stawoj dnia 11.12.2010 21:07

Dodane przez Mateuszm dnia 11.12.2010 21:25
#32

Wiem. od mojego hk 450

Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 23:59
#33

Ja silnik da³em z du¿ym nadmiarem mocy bo mi siê warla³ po pó³kach i sie tylko na niego kurzy³o :P Ale mam mniejszy w pogotowiu bo na tym dlugo nie pojezdze bo ¿re jak g³upi -.-"

Dodane przez dorob dnia 12.12.2010 12:27
#34

Mój ¶lizg jeszcze nie jest skoñczony, brak czasu, ale pamiêtam o szczelnym zapakowaniu elektroniki.
Martwi mnie tylko to, ¿e go skoñczê a on nie ruszy nawet na ¶niegu.
Niestety nie mam mocniejszej jednostki napêdowej.
Dó³ dodatkowo oklejê ta¶m± aluminiow± dla zmniejszenia oporów tarcia.
Nastawi³em siê ju¿ psychicznie, ze to prototyp :D

Edytowane przez dorob dnia 12.12.2010 12:28

Dodane przez pawel dnia 12.12.2010 18:15
#35

Wczoraj zmontowa³em z depronu taki ¶lizgacz :

images41.fotosik.pl/454/be7cbd5be99b0b00.jpg

Wymiary : 45 x28 cm . Waga 0,25 kilograma.

Dzisiaj poszed³em na lotnisko spradziæ ,czy to siê ¶lizga.

¦lizg przykleja³ siê do mokrego ¶niegu , zw³aszcza przednia czê¶æ i stawa³ na dziobie albo ca³kowicie siê zatrzymywa³ .
By³y problemy z prostoliniowym ¶lizganiem siê.

Poni¿ej film z kamery zaintalowanej na ¶lizgu:

YouTube Video

Edytowane przez pawel dnia 12.12.2010 21:39

Dodane przez dorob dnia 12.12.2010 21:44
#36

Pawe³, a gdzie schowa³e¶ regulator, one maj± strasznie krótkie kable od strony silnika :| Przed³u¿a³e¶ mo¿e i s± w zabudowie zamkniêtej?

A wiêc tak, ¶lizg po ¶niegu pomyka, ja osobi¶cie wola³bym szybciej, ale mo¿liwe, ¿e to wina wilgotnego ¶niegu.
Dó³ oklei³em ta¶m± aluminiow± elektryka schowana, jedynie regla nie mia³em jak schowaæ wiêc poszed³ w torebkê foliow±, a ca³o¶æ dodatkowo w ta¶mê aluminiow±.

PS. Zapomnia³bym o najwa¿niejszym, nie oby³o siê bez crash testu, ¶lizg stan±³ i zamiast go popchn±æ za p³ytê to go pchn±³em za pa³±k, poskutkowa³o to urwaniem pa³±ka i wzmocnieñ, oraz wyrwaniem zawiasu jednego ze sterów.
Jednak 1200kv to du¿a warto¶æ obrotów :)

Zdjêæ przed testem ¶lizgu nie robi³em, wiêc nie widaæ wzmocnieñ, by³y pomiêdzy wie¿± a zabudow± sterów z drutu stalowego fi 2,4mm, a oto efekt spotkania siê z nim ¶mig³a
img88.imageshack.us/img88/6535/slizg5.jpg
img600.imageshack.us/img600/3866/slizg4.jpg
img816.imageshack.us/img816/5465/slizg2.jpg
img190.imageshack.us/img190/7929/slizg1.jpg
img824.imageshack.us/img824/3663/slizg3.jpg

Edytowane przez dorob dnia 12.12.2010 22:35

Dodane przez pawel dnia 13.12.2010 18:56
#37

FotoDorob napisa³/a:
Pawe³, a gdzie schowa³e¶ regulator, one maj± strasznie krótkie kable od strony silnika :| Przed³u¿a³e¶ mo¿e i s± w zabudowie zamkniêtej?


Kabelki od silnika fabrycznie s± do¶æ d³ugie i regiel zmie¶ci³ siê w obudowie .

Dodane przez Andy dnia 13.12.2010 19:19
#38

Pawe³,
jak ¶nieg przykleja siê tak mocno do pianki to mo¿e warto by³oby wykleiæ spód ¶lizgacza grub± foli± do malowania, albo grubym polietylen z toreb sklepowych (nawet s± w kolorze bia³ym) - oczywi¶cie nie tych jednorazówek ;)

Dodane przez robloz dnia 13.12.2010 19:44
#39

Ja podklei³em pod spód 1 mm p³ytki z tabliczek ostrzegawczych na UHU. No, teraz to jazda !!! :D Je¿dzi³em na boisku szkolnym , g³adko jak stó³, niestety na ca³ej prêdko¶ci przywali³em w podporê do kosza i urwa³em ca³y przód - ju¿ naprawione.

Dodane przez dorob dnia 13.12.2010 19:58
#40

Mój v1 przeszed³ do historii :)
Zaczynam v2 :D

Zastanawiam siê tylko czy daæ napêd pchaj±cy czy ci±gn±cy, w obu przypadkach wie¿yczka mniej wiêcej 3/4 d³ugo¶ci mierz±c od natarcia.
Chcê tym razem daæ jeden p³at sterowy.

Podpowiedzcie co lepiej?


Robert, a dorobi³e¶ burty ?

Edytowane przez dorob dnia 13.12.2010 19:59

Dodane przez pawel dnia 13.12.2010 20:34
#41

¦lizg zosta³ mocno zmodernizowany. Wygl±da teraz tak:

images38.fotosik.pl/456/adaed3108c081c35gen.jpg

Pozosta³o tylko podkleiæ go jakim¶ plastikiem.

Dodane przez Andy dnia 13.12.2010 21:08
#42

O kurde blaszka - to i sekcja bojerowa te¿ u nas jest :| - no fakt nie na wiaterek naturalny, ale na ¶migie³ko - wiaterek sztuczny ;)

Edytowane przez Andy dnia 13.12.2010 21:08

Dodane przez dorob dnia 15.12.2010 00:38
#43

Pawle, tak wykombinowa³e¶, ¿e prawie trimaran Ci wyszed³ ;)

Dodane przez robloz dnia 15.12.2010 11:35
#44

Filmik z dzisiejszej jazdy ¶lizgiem, nie powala jako¶ci± ale co¶ widaæ

YouTube Video

Edytowane przez robloz dnia 23.12.2010 07:35

Dodane przez dorob dnia 15.12.2010 11:54
#45

Elegancki placyk, g³adki jak pupcia niemowlaka.
pas modelarski by siê taki g³adki przyda³ :)
£adnie ¶miga, widzê, ¿e nawet malowania siê doczeka³ :)
Jak mo¿esz to poprosi³ bym o parê zdjêæ do kompletu.
Ja w swoim v2 musia³em wywaliæ drewnian± wie¿yczkê i w zamian pójdzie depronowa z 6 kawa³ków 6mm napêd bêdzie ci±gn±cy.
Nie wiem natomiast jeszcze jak zrobiæ mocowanie steru.

Dodane przez robloz dnia 15.12.2010 12:02
#46

Skoro bêdziesz mia³ napêd ci±gn±cy, to zrób tak jak Pawe³. Ster bezpo¶rednio do wie¿yczki. Chyba ,¿e silnik bêdzie z przodu to mo¿e zrób co¶ na kszta³t kabiny i stery na koñcu.

Dodane przez dorob dnia 15.12.2010 14:02
#47

Napêd ci±gn±cy w tylnej czê¶ci ¶lizu, a ster chcia³em wykorzystaæ ten z V1 a on jest wysoki i tu jest problem, bo wie¿yczka jest ni¿sza.
Czy ster do osi silnika spe³ni swoje zadanie i ¶lizg bêdzie wystarczaj±co zwrotny?
Wydaje mi siê, ¿e powinien byæ taki jak ¶mig³o, ale to takie przemy¶lenia laika.

Rozwi±zanie z zawiasami jest idealne bo najprostsze, a jak na razie problemem dla mnie jest zrobienie steru na zasadzie Twojego, jak nie ma gdzie podpatrzyæ to siê kombinuje i poprzedni mia³em na ko³ku i rurce, dzia³a³ :D
W v2 muszê to trochê inaczej zrobiæ ¿eby nie mordowaæ siê z pa³±kiem.
Marcin mia³ ciekawie zrobiony ster w zesz³± zimê w tym czarnym ¶lizgu, ale nigdzie nie ma zdjêæ ¿eby zobaczyæ jak to dok³adnie wygl±da.

Robert, a sk±d mia³e¶ tabliczki 1mm je¶li to nie tajemnica?

Edytowane przez dorob dnia 15.12.2010 14:03

Dodane przez robloz dnia 15.12.2010 17:01
#48

Typowe tabliczki BHP (z pracy ,tylko cicho bo siê wyda ;) ). Mo¿na je kupiæ w sklepach BHP - ró¿ne rozmiary.
Taki cienki plastik widzia³em na metry w sklepie z materia³ami reklamowymi na rogu Kochanowskiego i Mickiewicza.
Ster do osi powinien wystarczyæ, zawsze mo¿na trochê dokleiæ.

Edytowane przez robloz dnia 15.12.2010 17:02

Dodane przez dorob dnia 16.12.2010 00:37
#49

W pracy nie mam, w OBI tabliczki za drogie, a do ViaArt za daleko i za pó¼no ju¿ by³o.
Ze sterem bêdê kombinowa³ dot±d a¿ co¶ zmajstrujê :D

Edyta:

Znalaz³o siê trochê czasu i powsta³ taki oto ¦lizg V2 by Dorob

img543.imageshack.us/img543/2001/lizgv22.jpg
img574.imageshack.us/img574/4949/lizgv21.jpg
img823.imageshack.us/img823/9740/lizgv2.jpg

My¶lê, ¿e jutro powinno byæ ju¿ wszystko dopiête i gotowe do próbnego ¶lizgu :)
Elektroniczna waga ³azienkowa, która zaczyna wskazania od 100g nie pokazuje nic :o:D
500 ml kleju postawione na wadze wa¿y 0,5kg
Tak wiêc redukcja wagi w stosunku do ¶lizgu V1 znaczna bo dobrze ponad 1,3kg mniej.

Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 00:38

Dodane przez Andy dnia 16.12.2010 07:42
#50

No, no, Panie Marcinie,
widzê, ¿e nabierasz niez³ego do¶wiadczenia modelarskiego z ka¿dym nowym projektem.
Trzymam kciuki za V2.

Dodane przez dorob dnia 16.12.2010 08:54
#51

Nie przesadzajmy, ale staram siê jak mogê i na ile warunki pokojowe pozwalaj±.

Dodane przez robloz dnia 16.12.2010 10:31
#52

Poradzi³e¶ sobie na 5+. :)
Co do wagi, ale to jest moje zdanie , w ¶lizgach nie trzeba robiæ jak najl¿ej bo w czasie jazdy czê¶ciej bêdziesz biega³ za ¶lizgiem i go podnosi³ "na ko³a" ni¿ siê ¶lizga³.
Mój do "lotu" wa¿y 1200g, a jak siê zachowuje to widzia³e¶.

Dodane przez Andy dnia 16.12.2010 10:46
#53

na ile warunki pokojowe pozwalaj±.


- ja te¿ "zarezerwowa³em" ju¿ jeden pokój na warsztat, bo normalnie nie mam gdzie siê pomiêsciæ z ty moim "hangarem".

Edytowane przez Andy dnia 16.12.2010 10:48

Dodane przez dorob dnia 16.12.2010 11:31
#54

Dziêkujê :)
Z wag± nie oszczêdza³em, jak bêdzie za lekko to siê doci±¿y, o ile wcze¶niej po "dachowaniach" siê nie rozpadnie.
Dojdzie jeszcze folia na spód + 3 druty wzd³u¿ dla usztywnienie, lub p³yta plastykowa niestety nie mam 1mm, ale uda³o mi siê zdobyæ 2mm.
Po powrocie z pracy co¶ zakombinujê.

V1 wa¿y³ finalnie 1,4kg (my¶la³em, ze bêdzie wiêcej), i dzwonek mia³ z nim problemy.
Z V2 chcia³bym siê zmie¶ciæ w przedziale 0,5 - 0,8 kg.

ja te¿ "zarezerwowa³em"

Andrzej, ja nie rezerwowa³em, bo trudno co¶ rezerwowaæ jak siê ma dwa pokoje, dlatego ca³y czas jestem wyganiany , bo podobno ba³agan robiê :)
I s³yszê do "piwnicy id¼", a niby jak??
Piwnice w blokach s± tak potê¿ne, ¿e te¿ nie bardzo mam jak siê tam zorganizowaæ, a z drugiej strony w domu lepiej bo w ka¿dej chwili mo¿na zajrzeæ do netu i spokojnie mo¿na pod³ubaæ do 1, 2 w nocy.

Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 13:07

Dodane przez SlavikS dnia 16.12.2010 14:07
#55

dorob napisa³/a:
I s³yszê do "piwnicy id¼", ....


Szczê¶ciarz - ja tam s³yszê "znowu leziesz do piwnicy?:@"
Wracaj±c do tematu to widaæ, ¿e umiejêtno¶ci modelarskie rosn±, bakcylek zaszczepiony - wpad³e¶ po uszy ;)

Dodane przez dorob dnia 17.12.2010 01:39
#56

Zaszczepiony, zaszczepiony :D

¦lizg skoñczony, zosta³o ob¶lizganie i ewentualne malowanie :)
Tyle ¿e w pi±tek Wigilia w sobotê Wigilia, a w niedzielê to sam ju¿ nie wiem, ale na kolejn± Wigiliê nie bêdzie si³ ;) i nie wiem kiedy to ob¶lizgam :(
Po domu pomyka jak g³upi i kobieta ka¿e mi przestaæ bo podobno oszala³em :D:D:D

A tak to "cudo" wygl±da http://s1045.phot...=slideshow

Uwagi mile widziane :)

Edytowane przez dorob dnia 17.12.2010 07:00

Dodane przez Andy dnia 17.12.2010 06:58
#57

Idziesz, ku doskona³o¶ci Marcinie.

Tyle ¿e jutro Wigilia w sobotê Wigilia i nie wiem kiedy to ob¶lizgam

- zgodnie z "modelarskim obyczajem" Marcinie z³ó¿ "zabawki", posprz±taj po sobie, pomó¿ ¿onie w przygotownaiach do ¦wi±t, aby godnie je spêdziæ, a ¶lizg ob¶lizgasz spokojnie pomiêdzy ¦wiêtami a Nowym Rokiem - bêdzie na to jeszcze duuuuu¿o czasu i aura spokojnie bêdzie sprzyjaæ.

Edytowane przez Andy dnia 17.12.2010 06:59

Dodane przez dorob dnia 17.12.2010 07:10
#58

Dziêkujê :)

"Ba³agan" ju¿ ogarniêty, pozosta³o tylko wynie¶æ go do piwnicy (oczywi¶cie tylko na czas ¦wi±t, pó¼niej znów warsztat wróci do pokoju :) )
Pomoc oczywi¶cie jak najbardziej bêdzie, co ja gadam zawsze jak potrzeba pomóc to jestem w pe³nej gotowo¶ci by pomóc ;)
Ale obawiam siê, ¿e nie wytrzymam a¿ tyle ¿eby nie zobaczyæ wcze¶niej jak ¶lizg sprawuje siê na ¶niegu.
A to dlatego, ¿e na sucho dodaj±c obrotów to silnik daje ci±g który chce wyrwaæ wie¿ê :)

Dodane przez tomasz nowak dnia 18.12.2010 18:37
#59

No dzisiaj wreszcie poje¼dzi³em ¶lizgaczem!! A ¿e w³o¿y³em silnik dosyc du¿y to ma³o mi nie odlecia³ :D Podklei³em go od spodu srebrn± ta¶m± :P Na 99% bêdê jutro tak¿e siê po¶cigamy :)


edit:
ja silnika nie moge dac na maxa na sucho bo by mi urwa³o po³owê modelu :D

Edytowane przez tomasz nowak dnia 18.12.2010 18:40

Dodane przez Andy dnia 18.12.2010 21:18
#60

Widzê, ¿e zapowiada siê sporo kolegów ze ¶lizgaczami na jutro - to mo¿e warto wyznaczyæ chor±giewkami jaki¶ tor jazdy i urz±dziæ zawody na czas przejazdu po wyznaczonym torze.
A ja zajmê miejsce w pierwszym rzêdzie i bêdê Was dopingowa³ - szczególnie ze wzglêdu na warunki pogodowe - czytaj temperaturê.:)

Oczywi¶cie foto relacje z RALLY SNOW AIRBOATS mile widziane

Edytowane przez Andy dnia 18.12.2010 21:22

Dodane przez tomasz nowak dnia 19.12.2010 17:32
#61

Zgodnie z podpowiedziami i tym co zobaczylem ster zosta³ przerobiony :) teraz kreci baczki na kwadracie 1,5x1,5m :P

Dodane przez artplo dnia 19.12.2010 19:37
#62

Z zaciekawianiem obserwuje temat ¶lizgaczy
Mylse ¿eby co¶ zbudowaæ
Z racji posiadania silnika 1600Kv i pakietów 6S , by³by to do¶c duzy mode,l ko³o 1 metra
Na co zwrócic uwage przy budowie ?
Kad³ub to zrobie z tych tabliczek BHP o których wspomnia³ Robert
Reszta w trakcie , chyba , ¿e zapa³u zabraknie (co ostatni nader czêsto mnie nawiedza :/ )

Dodane przez Andy dnia 19.12.2010 20:18
#63

chyba , ¿e zapa³u zabraknie


Arczi, bierz siê do roboty zaraz po ¦wiêtach i nie zwalaj swojego braku aktywno¶ci na brak zapa³u. Okopa³e¶ siê niczym misio w jakiej¶ gawrze i przesypiasz zimê? No nie Arturze, to do Ciebie nie podobne.:|

Dodane przez dorob dnia 19.12.2010 22:55
#64

W moim przypadku mocowanie wie¿yczki to nadal s³aby punkt, po dzisiejszych wybrykach deko siê wyrwa³a z pod³ogi.
Warto zwróciæ uwagê na doci±¿enie przodu i nie robiene zbyt wysokich burt, przy wiêkszych prêdko¶ciach chcia³ lataæ, a na skrêtach krêci³ beczki :D
Burty zeszlifowaæ tak by ¶nieg szed³ pod ¶lizg.
To chyba by by³o wszystko na co zwróciæ uwagê przy budowie.

A i jeszcze jedno, elektrownia, regulator i odbiornik warto dobrze uszczelniæ, choæby chowaj±c w torebkê i zamykan± kabinkê.
¯yczê powodzenia i zapa³u przy budowie.

Dodane przez AQUARIUS dnia 20.12.2010 09:31
#65

Do Artura- ¶rodek ciê¿ko¶ci lepiej daæ bardziej do przodu, np. poprzez zamocowanie pakietu bli¿ej dziobu - -wtedy nie bedzie podrywa³o - ja na swoim mogê je¼dzic na 1/3 gazu maxymalnie - przy wiêkszych prêdko¶ciach podrywa siê przód i slizg robi fiko³ka (czasem nawe o 360 stopni :D) I boczne krawêdzie nie na ostro tylko zawiniête do góry - przy zakrecaniu nie bêdzie nabiera³ ¶niegu. Mój ma krawêdzie na ostro i potrafi siê nie¿le zakopaæ....

Edytowane przez AQUARIUS dnia 20.12.2010 09:32

Dodane przez Piotrek B dnia 20.12.2010 09:43
#66

Przysz³o¶æ jest w Butlosie!! Jedn± "p³ozê" ju¿ mam, a ¿eby pozyskaæ drug± muszê co¶ wypiæ:D