Wczoraj trochê poszala³em po parku (palce marz³y, ale zabawa kapitalna)
¦lizgacz w 100% ze styroduru oklejony ta¶m± . Bior±c pod uwagê zesz³oroczne prototypy ,da³em du¿y pakiet max. na przód i silnik kilka st. w dó³. Po odbiciu w gorê nie robi fiko³ka. Muszê tylko daæ wiêkszy skos z przodu i po bokach.
Dodane przez dorob dnia 09.12.2010 09:02
#2
Bardzo sympatycznie wygl±da :)
Jaki da³e¶ silnik?
Czy skos w dó³ nie chce go wynie¶æ w powietrze?
Czy mo¿e dziêki doci±¿eniu przodu i pochyleniu silnika ¶miga jak ¶lizgacz po wodzie dotykaj±c pod³o¿a tylko ruf±?
Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 09:15
#3
Napêd jest pchaj±cy wiêc skos w dó³ doci±¿a przód.
Silnik to TP 2408 ze ¶mig³em 8x6
Edytowane przez robloz dnia 09.12.2010 16:56
Dodane przez Piotrek B dnia 09.12.2010 09:37
#4
Jak Ci siê znudzi, to chêtnie odkupiê :)
Dodane przez dorob dnia 09.12.2010 10:00
#5
Napêd jest pchaj±cy wiêc skos w dó³ doci±¿a przód.
:@ nie wzi±³em tego pod uwagê, a przecie¿ to takie oczywiste :|
chce wtedy ¶migaæ po okrêgu.
Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 10:45
#6
Jak Ci siê znudzi, to chêtnie odkupiê
A zrób sobie ;) , a tak na powa¿nie 2-3godziny i masz. Tylko aby¶ siê wyrobi³ zanim stopnieje ¶nieg.
Dodane przez Piotrek B dnia 09.12.2010 11:02
#7
No chce zrobiæ :) Ale nie mam styroduru i nie mam czym wyci±æ, wiêc zrobiê z innego materia³u. Mam taki pomys³, ¿eby silnik osadziæ bezpo¶redni na serwie, oczywi¶cie na jakiej¶ wie¿yczce. Czy to bêdzie chcia³o skrêcaæ, czy szkoda roboty??
Dodane przez robloz dnia 09.12.2010 12:14
#8
Ja te¿ my¶la³em nad takim rozwi±zaniem (nawet ju¿ mia³em przygotowane mocowanie silnika), ale doszed³em do wniosku, ¿e chyba by³oby ciê¿ko zapanowaæ nad sterowno¶ci±.Klasyczne rozwi±zanie daje bardziej ukierunkowany strumieñ powietrza i ³atwiej zrobic. Tak mi siê wydaje, ale mo¿na to sprawdziæ, za³o¿yæ ster zawsze mo¿na.
Dodane przez alimko dnia 09.12.2010 17:01
#9
robloz napisa³/a:
Muszê tylko daæ wiêkszy skos z przodu i po bokach.
Dok³adnie przód i boki musz± byæ zaokr±glone :) w przypadku k±ta prostego nie jest mo¿liwy ¶lizg bokiem. Mój zesz³oroczny ¶lizgacz mia³ t± wadê, gdy chcia³em aby wykonywa³ ¶lizg bokiem, przy wiêkszych prêdko¶ciach kozio³kowa³...
A co do projektu to chyba wzorowa³e¶ siê na jednym ¶lizgaczu z Youtube co? ;>
Podobny projekt mocowania silnika, ochronê ¶mig³a i sterowania mam w g³owie od zesz³ego roku. ;)
Napisz Robercie jeszcze jakie wymiary i wagê ma Twój ¶lizgacz? Ja mam w planach zrobiæ trochê wiêkszy ni¿ w zesz³ym roku.
Edytowane przez alimko dnia 09.12.2010 17:03
Dodane przez Mateuszm dnia 09.12.2010 18:43
#10
ja zrobi³em co¶ podobnego do ¶lizgacza z napêdem na wie¿ycce. Fajnie siê b±czki krêci ale nie da siê za bardzo rozpêdziæ bo lekka korekta kursu i 180 stopni od razu.
Dodane przez alimko dnia 09.12.2010 19:08
#11
Mateuszm napisa³/a:
bo lekka korekta kursu i 180 stopni od razu.
Jest to do opanowania :) zmniejsz wychylenia starów a je¶li to nie pomorze to pod spodem doklej co¶ co by wbija³o siê w ¶nieg na g³êboko¶æ oko³o 2mm powinno pomóc trzymaæ tor ¶lizgu
Edytowane przez alimko dnia 09.12.2010 19:09
Dodane przez robloz dnia 10.12.2010 07:30
#12
Ja bym w dno nic nie wkleja³. W zesz³ym roku mia³em wklejone ma³e prowadnice i szybko je zdemontowa³em , kurs trzyma³, ale nie da³o siê prawie skrêciæ.
Jazdy ¶lizgaczem tak jak poduszkowcem trzeba siê nauczyæ od nowa to nie samochód. Po skrêcie trzeba od razu daæ lekk± kontrê w przeciwn± stonê i bêdzie "jechaæ" gdzie siê chce.
Wymiary to oko³o 60x30cm. wagi nie znam, ale to najmniejszy problem. W zesz³ym roku ¶lizg mia³ zamontowan± 0.5 kg p³ytkê o³owiu .
Edytowane przez robloz dnia 10.12.2010 07:33
Dodane przez dorob dnia 10.12.2010 10:16
#13
Czy ¶rodek ciê¿ko¶ci ma znaczenie w ¶lizgaczu?
Bo tak mnie zastanawia to doci±¿enie o³owiem.
Dodane przez robloz dnia 10.12.2010 10:28
#14
Mo¿e i ma . Na Pfm.rc pisz±, ¿e powinien byæ na 3/4 od ty³u. W moim przypadku o³ów zapobiega³ kozio³kowaniu na boki.
Dodane przez dorob dnia 10.12.2010 10:56
#15
Acha, czyli w odleg³o¶ci 1/4 od przodu ;)
Równie¿ zacz±³em co¶ tam ze ¶cinków kombinowaæ, ale mam tylko depron i ma³e do¶wiadczenie wiêc kolejne pytanie to
Czy depron 6mm wystarczy na spód, czy daæ dwie warstwy ¿eby by³o 12mm
Wie¿yczkê pod silnik mam bardzo toporn± do drewnian±, akurat to mia³em pod rêk±, czy doklejaæ do pok³adu ¯ywic± czy wystarczy na gor±cego gluta obspawaæ?
Czy na pa³±k antykapota¿owy wystarczy drut 2,4mm?
Edytowane przez dorob dnia 10.12.2010 11:13
Dodane przez Mateuszm dnia 10.12.2010 11:45
#16
Ja mam ¶lizgacza z 6mm + 3mm i starczy³o. Glut powinien wystarczyc
Dodane przez robloz dnia 10.12.2010 11:48
#17
Lepiej sklej 2lub 3 warstwy, depron jest do¶æ kruchy. Co do kleju to chyba lepiej na ¿ywicê, nie klei³em klejem na gor±co to nie wiem.
Pa³±k bardziej ma za zadanie utrzymaæ stery i lepiej , aby to by³o sztywne. Jak wpadnie w miêkki ¶nieg to i tak nic nie pomo¿e.
Dodane przez dorob dnia 10.12.2010 12:31
#18
Dziêki za dotychczasowe odpowiedzi.
A mo¿e do depronu dokleiæ p³ytê pa¼dzierzow± tak± jak w szafach s± plecy, bo o ile pamiêtam to mam chyba co¶ takowego w piwnicy.
Czy to nie bêdzie lepsze rozwi±zanie i sztywniejsze i twardsze ni¿ depron.
Co do sterów to te¿ jeszcze nie mam koncepcji jak je zamontowaæ i jak zrobiæ zawiasy.
Dzi¶ mam wolne popo³udnie to co¶ pokombinujê z tymi zawiasami.
Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 07:42
#19
Mo¿na tylko co z zaokr±gleniami na bokach i przodzie.Ja w swoim mia³em oklejone szar± ta¶m± ,by³o ok ,ale jak zachcia³o mi siê je¿dziæ po wodzie, wszystko odlaz³o :( .Aby wzmocniæ dno chyba ca³o¶æ zalaminujê tkanin± szklan±.
Dodane przez dorob dnia 11.12.2010 12:56
#20
Zasiad³em wczoraj i wystruga³em ¶lizg, cholera ciê¿ki mi wyszed³ przez t± p³ytê :|
Zrobiê skos z przodu na dole na natarciu dam wzmocnienie z p³yty dalej depron, a boki skosy z depronu.
Nie wie czy mi to silnik ruszy z miejsca :)
Waga bêdzie finalnie oko³o 1,5 - 1,6 kg
Silnik Turnigy Bell 2409 http://www.hobbyk...oduct=6524
Regulator Hobby King SS Series 25-30A ESC
¦mig³o 9x6
Pó¼niej mo¿e zapodam jakie¶ foto o ile Robertowi nie bêdzie przeszkadzaæ, bo to jego w±tek.
A z drugiej strony to i inni mogli by siê podzieliæ zdjêciami swoich ¶lizgów :)
Edytowane przez dorob dnia 12.12.2010 13:14
Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 14:41
#21
Waga spora. Z miejsca to ruszy , gorzej z zatrzymaniem :o .
Dawaj fotki, w±tek jest przecie¿ wspólny (policzê najwy¿ej jakie¶ procenty ;) )
Dodane przez dorob dnia 11.12.2010 15:44
#22
No z miejsca to rusza, nawet po pod³odze siê suwa do przodu i skrêca, ale je¿eli chodzi o prêdko¶æ to pora¿ka :|
Mój wynalazek to co¶ takiego
A natarcie to co¶ takiego, wklejone na gor±cego gluta.
Ogólnie to jeszcze póxnym wieczorem zobaczê jak to po ¶niegu idzie, ale nie oczekujê cudów.
¦lizg v1 by Dorob przejdzie do historii najprawdopodobniej i trzeba bêdzie zmontowaæ v2 ca³odepronowo.
Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 16:41
#23
Na ¶niegu mo¿e byæ dobrze.
Dodane przez stawoj dnia 11.12.2010 17:08
#24
Pamiêtaj Marcin , dobrze zabezpieczamy elektronikê przed najmniejsz± wilgoci±. Ze trzy ¶cigacze chyba w ten sposób poleg³y w tamtym roku. Nie którzy porobili szczelne obudowy na elektronikê a dodatkowo zamykali w woreczkach foliowych.
¦nieg dostaje siê w najmniejsze otworki.
Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:34
#25
Ja swojego robiê drugi dzieñ ze ¶cinek depronu, które mi zosta³y po bandicie.... Co¶ ju¿ widaæ ale jeszcze nie mam zamocowanego silnika i serwa... noi musze jeszcze troche to obudowaæ...
Marcin jakby¶ da³ ze trzy prowadnice 2 po bokach i jedna na ¶rodku to by je¼dzi³ szybciej bo mniejsze tarcie by mia³ :) Sprawdza³em na swoim i po hali ¶miga³ jak szalony xD Mocniejszy silnik te¿ by mu nie zaszkodzi³...
Zaraz zrobiê mu kilka zdjêæ :)
Edytowane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:38
Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:54
#26
Jeszcze jedno, tam widzê pakiet 1800 3s o ile siê nie mylê... Uwa¿aj bardzo na przegrzewanie siê dzwonka, tym bardziej ¿e jest ustawiony jako pchaj±cy i nie ma praktycznie ¿adnego ch³odzenia prócz temp. otoczenia. A dzwonki maj± tendencjê do palenia... szczególnie przy 3S... Wiem ze swoich do¶wiadczeñ. Poje¼dzi³em raptem 10minut i sie spali³ -.-"
A tutaj fotki mojego ¶lizgacza.. Piêkny nie jest i nie ma jeszcze boków ¶ciêtych ale có¿ to mój pierwszy ¶lizgacz tak¿e zbyt du¿o od niego nie wymagajcie :P
edit - poprawione wy¶wietlanie fotek
wklejasz nie ten link
Edytowane przez stawoj dnia 11.12.2010 20:42
Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 19:58
#27
stawoj napisa³/a:
Pamiêtaj Marcin , dobrze zabezpieczamy elektronikê przed najmniejsz± wilgoci±. Ze trzy ¶cigacze chyba w ten sposób poleg³y w tamtym roku. Nie którzy porobili szczelne obudowy na elektronikê a dodatkowo zamykali w woreczkach foliowych.
¦nieg dostaje siê w najmniejsze otworki.
Tak w³a¶nie naj³atwiej spaliæ regulator ;)
Dodane przez robloz dnia 11.12.2010 20:36
#28
Dlaczego ma siê spaliæ? Skoro jest na 2-3S i ¶mig³o odpowiednie to wielko¶æ pakietu nie ma znaczenia ( u mnie jest 4000). Koniecznie po³±cz pa³±k sterów z wie¿yczk± silnika. Chodzi o to, ¿e lekkie uderzenie i wszystko wy³amiesz.
Co do regulatora to ja mam w dodatkowej koszulce termok. i wej¶cia kabli zalane klejem.
Tomek boki zrób zaokr±glone, przy pierwszym szybkim nawrocie bêdzie fiko³ek.
Edytowane przez robloz dnia 11.12.2010 20:42
Dodane przez stawoj dnia 11.12.2010 20:45
#29
tomasz nowak napisa³/a:
Jeszcze jedno, tam widzê pakiet 1800 3s o ile siê nie mylê... Uwa¿aj bardzo na przegrzewanie siê dzwonka, tym bardziej ¿e jest ustawiony jako pchaj±cy i nie ma praktycznie ¿adnego ch³odzenia prócz temp. otoczenia. A dzwonki maj± tendencjê do palenia... szczególnie przy 3S... Wiem ze swoich do¶wiadczeñ. Poje¼dzi³em raptem 10minut i sie spali³ -.-"
Jaki mia³e¶ typ dzwonka i jakie ¶mig³o tam za³o¿y³e¶ ?
Widzê na zdjêciach ¿e ¶mig³o masz du¿e i o du¿ym skoku
Edytowane przez stawoj dnia 11.12.2010 20:47
Dodane przez Mateuszm dnia 11.12.2010 20:57
#30
¦mig³o ma za³o¿one 9x6. A spali³ mu siê na hali, nic dziwnego jak siê b±czki tylko krêci, ¶mig³o pchaj±ce 9x6 i non stop na gazie. A co s±dzicie o ¶lizgaczu na tym silniku http://www.hobbyc...duct=11172 i ¶mig³o np.7x6
Edytowane przez Mateuszm dnia 11.12.2010 21:01
Dodane przez stawoj dnia 11.12.2010 21:06
#31
Kv: 3550rpm/V
to silnik od ¶mig³owców
Edytowane przez stawoj dnia 11.12.2010 21:07
Dodane przez Mateuszm dnia 11.12.2010 21:25
#32
Wiem. od mojego hk 450
Dodane przez tomasz nowak dnia 11.12.2010 23:59
#33
Ja silnik da³em z du¿ym nadmiarem mocy bo mi siê warla³ po pó³kach i sie tylko na niego kurzy³o :P Ale mam mniejszy w pogotowiu bo na tym dlugo nie pojezdze bo ¿re jak g³upi -.-"
Dodane przez dorob dnia 12.12.2010 12:27
#34
Mój ¶lizg jeszcze nie jest skoñczony, brak czasu, ale pamiêtam o szczelnym zapakowaniu elektroniki.
Martwi mnie tylko to, ¿e go skoñczê a on nie ruszy nawet na ¶niegu.
Niestety nie mam mocniejszej jednostki napêdowej.
Dó³ dodatkowo oklejê ta¶m± aluminiow± dla zmniejszenia oporów tarcia.
Nastawi³em siê ju¿ psychicznie, ze to prototyp :D
Edytowane przez dorob dnia 12.12.2010 12:28
Dodane przez pawel dnia 12.12.2010 18:15
#35
Wczoraj zmontowa³em z depronu taki ¶lizgacz :
Wymiary : 45 x28 cm . Waga 0,25 kilograma.
Dzisiaj poszed³em na lotnisko spradziæ ,czy to siê ¶lizga.
¦lizg przykleja³ siê do mokrego ¶niegu , zw³aszcza przednia czê¶æ i stawa³ na dziobie albo ca³kowicie siê zatrzymywa³ .
By³y problemy z prostoliniowym ¶lizganiem siê.
Poni¿ej film z kamery zaintalowanej na ¶lizgu:
YouTube Video
Edytowane przez pawel dnia 12.12.2010 21:39
Dodane przez dorob dnia 12.12.2010 21:44
#36
Pawe³, a gdzie schowa³e¶ regulator, one maj± strasznie krótkie kable od strony silnika :| Przed³u¿a³e¶ mo¿e i s± w zabudowie zamkniêtej?
A wiêc tak, ¶lizg po ¶niegu pomyka, ja osobi¶cie wola³bym szybciej, ale mo¿liwe, ¿e to wina wilgotnego ¶niegu.
Dó³ oklei³em ta¶m± aluminiow± elektryka schowana, jedynie regla nie mia³em jak schowaæ wiêc poszed³ w torebkê foliow±, a ca³o¶æ dodatkowo w ta¶mê aluminiow±.
PS. Zapomnia³bym o najwa¿niejszym, nie oby³o siê bez crash testu, ¶lizg stan±³ i zamiast go popchn±æ za p³ytê to go pchn±³em za pa³±k, poskutkowa³o to urwaniem pa³±ka i wzmocnieñ, oraz wyrwaniem zawiasu jednego ze sterów.
Jednak 1200kv to du¿a warto¶æ obrotów :)
Zdjêæ przed testem ¶lizgu nie robi³em, wiêc nie widaæ wzmocnieñ, by³y pomiêdzy wie¿± a zabudow± sterów z drutu stalowego fi 2,4mm, a oto efekt spotkania siê z nim ¶mig³a
Edytowane przez dorob dnia 12.12.2010 22:35
Dodane przez pawel dnia 13.12.2010 18:56
#37
FotoDorob napisa³/a:
Pawe³, a gdzie schowa³e¶ regulator, one maj± strasznie krótkie kable od strony silnika :| Przed³u¿a³e¶ mo¿e i s± w zabudowie zamkniêtej?
Kabelki od silnika fabrycznie s± do¶æ d³ugie i regiel zmie¶ci³ siê w obudowie .
Dodane przez Andy dnia 13.12.2010 19:19
#38
Pawe³,
jak ¶nieg przykleja siê tak mocno do pianki to mo¿e warto by³oby wykleiæ spód ¶lizgacza grub± foli± do malowania, albo grubym polietylen z toreb sklepowych (nawet s± w kolorze bia³ym) - oczywi¶cie nie tych jednorazówek ;)
Dodane przez robloz dnia 13.12.2010 19:44
#39
Ja podklei³em pod spód 1 mm p³ytki z tabliczek ostrzegawczych na UHU. No, teraz to jazda !!! :D Je¿dzi³em na boisku szkolnym , g³adko jak stó³, niestety na ca³ej prêdko¶ci przywali³em w podporê do kosza i urwa³em ca³y przód - ju¿ naprawione.
Dodane przez dorob dnia 13.12.2010 19:58
#40
Mój v1 przeszed³ do historii :)
Zaczynam v2 :D
Zastanawiam siê tylko czy daæ napêd pchaj±cy czy ci±gn±cy, w obu przypadkach wie¿yczka mniej wiêcej 3/4 d³ugo¶ci mierz±c od natarcia.
Chcê tym razem daæ jeden p³at sterowy.
Podpowiedzcie co lepiej?
Robert, a dorobi³e¶ burty ?
Edytowane przez dorob dnia 13.12.2010 19:59
Dodane przez pawel dnia 13.12.2010 20:34
#41
¦lizg zosta³ mocno zmodernizowany. Wygl±da teraz tak:
Pozosta³o tylko podkleiæ go jakim¶ plastikiem.
Dodane przez Andy dnia 13.12.2010 21:08
#42
O kurde blaszka - to i sekcja bojerowa te¿ u nas jest :| - no fakt nie na wiaterek naturalny, ale na ¶migie³ko - wiaterek sztuczny ;)
Edytowane przez Andy dnia 13.12.2010 21:08
Dodane przez dorob dnia 15.12.2010 00:38
#43
Pawle, tak wykombinowa³e¶, ¿e prawie trimaran Ci wyszed³ ;)
Dodane przez robloz dnia 15.12.2010 11:35
#44
Filmik z dzisiejszej jazdy ¶lizgiem, nie powala jako¶ci± ale co¶ widaæ
YouTube Video
Edytowane przez robloz dnia 23.12.2010 07:35
Dodane przez dorob dnia 15.12.2010 11:54
#45
Elegancki placyk, g³adki jak pupcia niemowlaka.
pas modelarski by siê taki g³adki przyda³ :)
£adnie ¶miga, widzê, ¿e nawet malowania siê doczeka³ :)
Jak mo¿esz to poprosi³ bym o parê zdjêæ do kompletu.
Ja w swoim v2 musia³em wywaliæ drewnian± wie¿yczkê i w zamian pójdzie depronowa z 6 kawa³ków 6mm napêd bêdzie ci±gn±cy.
Nie wiem natomiast jeszcze jak zrobiæ mocowanie steru.
Dodane przez robloz dnia 15.12.2010 12:02
#46
Skoro bêdziesz mia³ napêd ci±gn±cy, to zrób tak jak Pawe³. Ster bezpo¶rednio do wie¿yczki. Chyba ,¿e silnik bêdzie z przodu to mo¿e zrób co¶ na kszta³t kabiny i stery na koñcu.
Dodane przez dorob dnia 15.12.2010 14:02
#47
Napêd ci±gn±cy w tylnej czê¶ci ¶lizu, a ster chcia³em wykorzystaæ ten z V1 a on jest wysoki i tu jest problem, bo wie¿yczka jest ni¿sza.
Czy ster do osi silnika spe³ni swoje zadanie i ¶lizg bêdzie wystarczaj±co zwrotny?
Wydaje mi siê, ¿e powinien byæ taki jak ¶mig³o, ale to takie przemy¶lenia laika.
Rozwi±zanie z zawiasami jest idealne bo najprostsze, a jak na razie problemem dla mnie jest zrobienie steru na zasadzie Twojego, jak nie ma gdzie podpatrzyæ to siê kombinuje i poprzedni mia³em na ko³ku i rurce, dzia³a³ :D
W v2 muszê to trochê inaczej zrobiæ ¿eby nie mordowaæ siê z pa³±kiem.
Marcin mia³ ciekawie zrobiony ster w zesz³± zimê w tym czarnym ¶lizgu, ale nigdzie nie ma zdjêæ ¿eby zobaczyæ jak to dok³adnie wygl±da.
Robert, a sk±d mia³e¶ tabliczki 1mm je¶li to nie tajemnica?
Edytowane przez dorob dnia 15.12.2010 14:03
Dodane przez robloz dnia 15.12.2010 17:01
#48
Typowe tabliczki BHP (z pracy ,tylko cicho bo siê wyda ;) ). Mo¿na je kupiæ w sklepach BHP - ró¿ne rozmiary.
Taki cienki plastik widzia³em na metry w sklepie z materia³ami reklamowymi na rogu Kochanowskiego i Mickiewicza.
Ster do osi powinien wystarczyæ, zawsze mo¿na trochê dokleiæ.
Edytowane przez robloz dnia 15.12.2010 17:02
Dodane przez dorob dnia 16.12.2010 00:37
#49
W pracy nie mam, w OBI tabliczki za drogie, a do ViaArt za daleko i za pó¼no ju¿ by³o.
Ze sterem bêdê kombinowa³ dot±d a¿ co¶ zmajstrujê :D
Edyta:
Znalaz³o siê trochê czasu i powsta³ taki oto ¦lizg V2 by Dorob
My¶lê, ¿e jutro powinno byæ ju¿ wszystko dopiête i gotowe do próbnego ¶lizgu :)
Elektroniczna waga ³azienkowa, która zaczyna wskazania od 100g nie pokazuje nic :o:D
500 ml kleju postawione na wadze wa¿y 0,5kg
Tak wiêc redukcja wagi w stosunku do ¶lizgu V1 znaczna bo dobrze ponad 1,3kg mniej.
Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 00:38
Dodane przez Andy dnia 16.12.2010 07:42
#50
No, no, Panie Marcinie,
widzê, ¿e nabierasz niez³ego do¶wiadczenia modelarskiego z ka¿dym nowym projektem.
Trzymam kciuki za V2.
Dodane przez dorob dnia 16.12.2010 08:54
#51
Nie przesadzajmy, ale staram siê jak mogê i na ile warunki pokojowe pozwalaj±.
Dodane przez robloz dnia 16.12.2010 10:31
#52
Poradzi³e¶ sobie na 5+. :)
Co do wagi, ale to jest moje zdanie , w ¶lizgach nie trzeba robiæ jak najl¿ej bo w czasie jazdy czê¶ciej bêdziesz biega³ za ¶lizgiem i go podnosi³ "na ko³a" ni¿ siê ¶lizga³.
Mój do "lotu" wa¿y 1200g, a jak siê zachowuje to widzia³e¶.
Dodane przez Andy dnia 16.12.2010 10:46
#53
na ile warunki pokojowe pozwalaj±.
- ja te¿ "zarezerwowa³em" ju¿ jeden pokój na warsztat, bo normalnie nie mam gdzie siê pomiêsciæ z ty moim "hangarem".
Edytowane przez Andy dnia 16.12.2010 10:48
Dodane przez dorob dnia 16.12.2010 11:31
#54
Dziêkujê :)
Z wag± nie oszczêdza³em, jak bêdzie za lekko to siê doci±¿y, o ile wcze¶niej po "dachowaniach" siê nie rozpadnie.
Dojdzie jeszcze folia na spód + 3 druty wzd³u¿ dla usztywnienie, lub p³yta plastykowa niestety nie mam 1mm, ale uda³o mi siê zdobyæ 2mm.
Po powrocie z pracy co¶ zakombinujê.
V1 wa¿y³ finalnie 1,4kg (my¶la³em, ze bêdzie wiêcej), i dzwonek mia³ z nim problemy.
Z V2 chcia³bym siê zmie¶ciæ w przedziale 0,5 - 0,8 kg.
ja te¿ "zarezerwowa³em"
Andrzej, ja nie rezerwowa³em, bo trudno co¶ rezerwowaæ jak siê ma dwa pokoje, dlatego ca³y czas jestem wyganiany , bo podobno ba³agan robiê :)
I s³yszê do "piwnicy id¼", a niby jak??
Piwnice w blokach s± tak potê¿ne, ¿e te¿ nie bardzo mam jak siê tam zorganizowaæ, a z drugiej strony w domu lepiej bo w ka¿dej chwili mo¿na zajrzeæ do netu i spokojnie mo¿na pod³ubaæ do 1, 2 w nocy.
Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 13:07
Dodane przez SlavikS dnia 16.12.2010 14:07
#55
dorob napisa³/a:
I s³yszê do "piwnicy id¼", ....
Szczê¶ciarz - ja tam s³yszê "znowu leziesz do piwnicy?:@"
Wracaj±c do tematu to widaæ, ¿e umiejêtno¶ci modelarskie rosn±, bakcylek zaszczepiony - wpad³e¶ po uszy ;)
Dodane przez dorob dnia 17.12.2010 01:39
#56
Zaszczepiony, zaszczepiony :D
¦lizg skoñczony, zosta³o ob¶lizganie i ewentualne malowanie :)
Tyle ¿e w pi±tek Wigilia w sobotê Wigilia, a w niedzielê to sam ju¿ nie wiem, ale na kolejn± Wigiliê nie bêdzie si³ ;) i nie wiem kiedy to ob¶lizgam :(
Po domu pomyka jak g³upi i kobieta ka¿e mi przestaæ bo podobno oszala³em :D:D:D
Tyle ¿e jutro Wigilia w sobotê Wigilia i nie wiem kiedy to ob¶lizgam
- zgodnie z "modelarskim obyczajem" Marcinie z³ó¿ "zabawki", posprz±taj po sobie, pomó¿ ¿onie w przygotownaiach do ¦wi±t, aby godnie je spêdziæ, a ¶lizg ob¶lizgasz spokojnie pomiêdzy ¦wiêtami a Nowym Rokiem - bêdzie na to jeszcze duuuuu¿o czasu i aura spokojnie bêdzie sprzyjaæ.
Edytowane przez Andy dnia 17.12.2010 06:59
Dodane przez dorob dnia 17.12.2010 07:10
#58
Dziêkujê :)
"Ba³agan" ju¿ ogarniêty, pozosta³o tylko wynie¶æ go do piwnicy (oczywi¶cie tylko na czas ¦wi±t, pó¼niej znów warsztat wróci do pokoju :) )
Pomoc oczywi¶cie jak najbardziej bêdzie, co ja gadam zawsze jak potrzeba pomóc to jestem w pe³nej gotowo¶ci by pomóc ;)
Ale obawiam siê, ¿e nie wytrzymam a¿ tyle ¿eby nie zobaczyæ wcze¶niej jak ¶lizg sprawuje siê na ¶niegu.
A to dlatego, ¿e na sucho dodaj±c obrotów to silnik daje ci±g który chce wyrwaæ wie¿ê :)
Dodane przez tomasz nowak dnia 18.12.2010 18:37
#59
No dzisiaj wreszcie poje¼dzi³em ¶lizgaczem!! A ¿e w³o¿y³em silnik dosyc du¿y to ma³o mi nie odlecia³ :D Podklei³em go od spodu srebrn± ta¶m± :P Na 99% bêdê jutro tak¿e siê po¶cigamy :)
edit:
ja silnika nie moge dac na maxa na sucho bo by mi urwa³o po³owê modelu :D
Edytowane przez tomasz nowak dnia 18.12.2010 18:40
Dodane przez Andy dnia 18.12.2010 21:18
#60
Widzê, ¿e zapowiada siê sporo kolegów ze ¶lizgaczami na jutro - to mo¿e warto wyznaczyæ chor±giewkami jaki¶ tor jazdy i urz±dziæ zawody na czas przejazdu po wyznaczonym torze.
A ja zajmê miejsce w pierwszym rzêdzie i bêdê Was dopingowa³ - szczególnie ze wzglêdu na warunki pogodowe - czytaj temperaturê.:)
Oczywi¶cie foto relacje z RALLY SNOW AIRBOATS mile widziane
Edytowane przez Andy dnia 18.12.2010 21:22
Dodane przez tomasz nowak dnia 19.12.2010 17:32
#61
Zgodnie z podpowiedziami i tym co zobaczylem ster zosta³ przerobiony :) teraz kreci baczki na kwadracie 1,5x1,5m :P
Dodane przez artplo dnia 19.12.2010 19:37
#62
Z zaciekawianiem obserwuje temat ¶lizgaczy
Mylse ¿eby co¶ zbudowaæ
Z racji posiadania silnika 1600Kv i pakietów 6S , by³by to do¶c duzy mode,l ko³o 1 metra
Na co zwrócic uwage przy budowie ?
Kad³ub to zrobie z tych tabliczek BHP o których wspomnia³ Robert
Reszta w trakcie , chyba , ¿e zapa³u zabraknie (co ostatni nader czêsto mnie nawiedza :/ )
Dodane przez Andy dnia 19.12.2010 20:18
#63
chyba , ¿e zapa³u zabraknie
Arczi, bierz siê do roboty zaraz po ¦wiêtach i nie zwalaj swojego braku aktywno¶ci na brak zapa³u. Okopa³e¶ siê niczym misio w jakiej¶ gawrze i przesypiasz zimê? No nie Arturze, to do Ciebie nie podobne.:|
Dodane przez dorob dnia 19.12.2010 22:55
#64
W moim przypadku mocowanie wie¿yczki to nadal s³aby punkt, po dzisiejszych wybrykach deko siê wyrwa³a z pod³ogi.
Warto zwróciæ uwagê na doci±¿enie przodu i nie robiene zbyt wysokich burt, przy wiêkszych prêdko¶ciach chcia³ lataæ, a na skrêtach krêci³ beczki :D
Burty zeszlifowaæ tak by ¶nieg szed³ pod ¶lizg.
To chyba by by³o wszystko na co zwróciæ uwagê przy budowie.
A i jeszcze jedno, elektrownia, regulator i odbiornik warto dobrze uszczelniæ, choæby chowaj±c w torebkê i zamykan± kabinkê.
¯yczê powodzenia i zapa³u przy budowie.
Dodane przez AQUARIUS dnia 20.12.2010 09:31
#65
Do Artura- ¶rodek ciê¿ko¶ci lepiej daæ bardziej do przodu, np. poprzez zamocowanie pakietu bli¿ej dziobu - -wtedy nie bedzie podrywa³o - ja na swoim mogê je¼dzic na 1/3 gazu maxymalnie - przy wiêkszych prêdko¶ciach podrywa siê przód i slizg robi fiko³ka (czasem nawe o 360 stopni :D) I boczne krawêdzie nie na ostro tylko zawiniête do góry - przy zakrecaniu nie bêdzie nabiera³ ¶niegu. Mój ma krawêdzie na ostro i potrafi siê nie¿le zakopaæ....
Edytowane przez AQUARIUS dnia 20.12.2010 09:32
Dodane przez Piotrek B dnia 20.12.2010 09:43
#66
Przysz³o¶æ jest w Butlosie!! Jedn± "p³ozê" ju¿ mam, a ¿eby pozyskaæ drug± muszê co¶ wypiæ:D