Postanowi³em rozbudowaæ eskadrê powietrzn± NYPD:
W tym w±tku bêdzie powstawa³a makieta m³odszego brata Air Wolfa Align T-Rex 500 Hughes 500E.
Co w pude³eczku:
Mówi³em, ¿e bêdzie eskadra NYPD by RC P³ock:
AirWolf z m³odszym bratem - pierwsza prezentacja:
PS.
A mówi³em Areczku, ¿e mo¿e bêd± "dwa Micha³y - jeden du¿y drugi ma³y"
Edytowane przez stawoj dnia 06.03.2010 22:41
Dodane przez private9 dnia 27.02.2010 16:08
#2
Witam, gratulujê kolejnej makietki. Moj w innych barwach ;)
Dodane przez Mateuszm dnia 27.02.2010 16:37
#3
³adny helikopterek
Dodane przez artplo dnia 27.02.2010 17:39
#4
Czy mechanika pod Hughes 500 to moj dawny Rex?
Dodane przez Andy dnia 27.02.2010 17:46
#5
Tak Arturze,
twój dawny Reksio trafi do tego¿ w³a¶nie Hughes'a 500.
My¶lê, ¿e bêdzie mu dobrze w nowej budce.
PS.
AirWolf, przy tym Hughesie 500, to wygl±da tak jako¶ mikro.
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2010 17:48
Dodane przez artplo dnia 27.02.2010 18:11
#6
Ciekawe , jak jest z miejscem pod mechanike ,czy nie bedzie za ma³o miejsca pod serwo ogonowe
Dodane przez Andy dnia 27.02.2010 18:37
#7
Artur,
fakt, makieta w miejscu serwa ogonowego jest mocno przewê¿ona i to mnie trochê do niej studzi³o. Ale po konsultacjach z Arkiem i poczytaniem na ten temat stwierdzi³em, ¿e wszystko jest OK.
A wygl±da to tak:
Jak widzisz serwo trzeba obróæ pod ogon, na skutek czego popychacz do wirnika ogonowego nie bêdzie bieg³ równolegle do ogona, lecz trochê na skos.
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2010 18:37
Dodane przez artplo dnia 27.02.2010 19:10
#8
Bardzo fajna makieta , tylko interesuje mnie czemu firma Algin robi takie ciêzkie budki
Konkurencja robi Hughes ,a o 200 gram l¿ejsze od budek na literke A...
Dodane przez Andy dnia 27.02.2010 19:36
#9
Artur,
ciê¿ar zapewne jest wynikiem u¿ytego do jej wykonania materia³u.
Ale ta i tak jest l¿ejsza od makiety AirWolfa - a zapewniam Ciebie, ¿e swoj± wielko¶ci± robi jeszcze wiêksze wra¿enie.
P³ozy to ma chyba od 700-tki - :|
Artur, jak zobaczysz j± w rzeczywisto¶ci, to naprawdê zaskoczy ona Ciebie swoj± wielko¶ci±.
Masa go³ej makiety:
Tym bardziej nie bêdzie taka ciê¿ka, jak makieta AirWolfa, gdy¿ nie bêdzie ca³ej mechaniki sterowania chowanym podwoziem.
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2010 19:38
Dodane przez artplo dnia 27.02.2010 20:01
#10
Ta waga jest ju¿ do zaakceptowania :)
Dodane przez Andy dnia 28.02.2010 19:00
#11
Dzisiaj w wolnych chwilach trwa³y prace przegl±dowo - koncepcyjne.
Doszed³em do wniosku, ¿e zrobiê na pocz±tek ma³y upgrad'zik:
A oto elementy przewidziane do niego:
Poszpera³em w moim magazynie czê¶ci zamiennych do Reksia i okaza³o siê, ¿e wszystkie do tego celu czê¶ci posiadam na stanie magazynu:
Dodane przez Andy dnia 28.02.2010 21:41
#12
No i oczywi¶cie zapomnia³em dodaæ, ¿e nauczony przykrym i zarazem kosztownym do¶wiadczeniem od razu zamówi³em równie¿:
razy 3.
Jako upgrade bêd± równie¿ wymienione gniazda ³o¿ysk wa³u g³ównego - co tak bêdê le¿a³y, niech popracuj± - ;):
Edytowane przez Andy dnia 21.03.2010 15:11
Dodane przez Andy dnia 06.03.2010 22:05
#13
Upgrade trwa.
Jest trochê rozleglejszy ni¿ zapowiada³em na pocz±tku.
Ale szczegó³y mo¿e dopiero jutro.
Dodane przez Andy dnia 07.03.2010 19:00
#14
No i upgrade mechaniczno - elektroniczny zakoñczony:
Upgradowi zosta³a poddana g³owica wirnika wraz z uchwytami ³o¿ysk wa³u g³ównego (alu), wymienione zosta³y ³o¿yska uchwytów ³opat oraz dumpery:
silnik wraz z regulatorem i Bec'em zewnêtrznym, ramiona serw (aluminiowe):
oraz koszyk wirnika ogonowego wraz z wirnikiem i ¶lizgaczem (na razie nie widaæ na fotkach, poniewa¿ s± to elementy niezbêdne do demonta¿u przy zaganianiu Reksia do budki)
Pozosta³o jeszcze wymieniæ ³opatki flybara na wêglowe - o których podczas planowania prac po prostu zapomnia³em.
Oczywi¶cie wymieni³em równie¿ na porz±dne wszelkie mo¿liwe ¶rubki.
Jak widaæ na pierwszej fotce tego wpisu przygotowane s± ju¿ pod³±czenia do LipoGuarda 6S oraz do HeliLighta.
Edytowane przez Andy dnia 07.03.2010 21:06
Dodane przez private9 dnia 08.03.2010 07:45
#15
Witam, No ³adnie , cacy Andrzejku ;) a¿ szkoda to chwaæ w skorupkê.
Dodane przez Andy dnia 08.03.2010 21:40
#16
Operacja "P£OZY" zakoñczona.
Pomimo, ¿e konstrukcja bardzo prosta, ale sko¶noocy bracia nie przy³o¿yli siê zbytnio i trzeba by³o i tu i tam, i znowu tu, i znowu tam podpi³owaæ i dopasowaæ, aby uchwyty p³óz (nó¿ki) znalaz³y siê we w³a¶ciwy sposób w swoich gniazdach i aby makieta stanê³a równo na p³ozach.
A oto efekt ju¿ po wklejeniu nó¿ek p³óz:
Same p³ozy nie s± jeszcze ustabilizowane w uchwytach. Dopiero po zainstalowaniu modelu w makiecie oraz pe³nym jego obci±¿eniu bêdzie mo¿na stwierdziæ, jak i ile przesun±æ p³ozy, aby makieta sta³a stabilnie.
Teraz czas na dodatkowe modu³y: LipoGuard 6S oraz HeliLighta. LipoGuarda ju¿ mam, ale z HeliLightem jestem na etapie domawiania z Kleniem z RC Conceptu szczegó³ów jego wykonania - co, jak i kiedy ma ¶wieciæ.
Liczê, ¿e mo¿e w tym tygodniu uda siê go wykonaæ, aby móc w weekend znowu troszkê targn±æ robot± - ;)
Edytowane przez Andy dnia 09.03.2010 08:03
Dodane przez Andy dnia 13.03.2010 14:11
#17
No có¿, targn±æ robot± przy makiecie w ten weekend nie da rady.
Okaza³o siê, ¿e Klenio nie zd±¿y³ przygotowaæ HeliLighta pod moje potrzeby - oczywi¶cie dziêki mu za to, ¿e chce zajmowaæ siê takimi indywidualnymi projektami, jak mój.
Ale za to parê szczegó³ów:
- oto wnêtrze makiety:
- gniazdo mocowania golenia p³óz od do³u:
- gniazdo mocowania golenia p³óz od góry:
Przej¶cie golenia przez powierzchniê makiety jest dodatkowo od wewn±trz obwodowo wzmocnione wk³adk± ze sklejki.
A teraz element, który rozbawi³ mnie mocno w odniesieniu do sposobu my¶lenia przez sko¶nookich konstruktorów:
.
No i kto zgadnie, do czego zosta³ przewidziany w makiecie ten wkrêcik?
Wyobra¼cie sobie, ¿e 4 sztuki takich wkrêcików maj± zapewniæ po³±czenie modelu Reksia do pod³ogi w makiecie o grubo¶ci 3 mm. Jestem ciekaw, jak bêdzie wygl±da³ ten sposób po³±czenia, przy trochê twardszym l±dowaniu i ewentualnym kilkukrotnym rozmontowywaniu makiety.
Ja zastosujê zamianê przewidzianego przez konstruktorów sposobu po³±czenia na taki zestawik x 4:
Oczywi¶cie pazurki we wpuszczanej nakrêtce bêdê mocno przypi³owane, aby nie rozwarstwi³y sklejki - nakrêtka zostanie równie¿ wklejona na ¿ywicê. Przynajmniej kilkukrotne demontowanie makiety nie bêdzie skutkowa³o brakiem trwa³o¶ci i pewno¶ci po³±czenia.
No i jeszcze jedno zaskoczenie - serwo tylne tarczy musi zostaæ wsuniête za pomoc± specjalnych podk³adek (za³±czonych do zestawu) do wnêtrza ramy. Standardowe jego zamocowanie nie pozwala na wsuniêcie modelu do makiety ze wzglêdu na jej mocne przewê¿enie na szczycie (fotkê tego elementu za³±czê przy nastêpnym etapie).
Edytowane przez Andy dnia 13.03.2010 14:34
Dodane przez Andy dnia 14.03.2010 15:58
#18
No i obiecana fotka wsuniêtego w ramê tylnego serwa tarczy:
Teraz tylko trzeba zastanowiæ siê, czy da radê ustawiæ popychacz tego serwa w pozycji pionowej - na skutek wsuniêcia serwa niestety i on siê do³em przesun±³.
Dodane przez Andy dnia 14.03.2010 20:14
#19
Popychacz "wypionowany".
Ca³e szczê¶cie kulka zmie¶ci³a siê po drugiej stronie ramienia serwa i nie zawadza o jego obudowê.:
Oto i pierwsze przymiarki modelu do makiety - czyli pierwsze zaganianie Reksia do budki:
Edytowane przez Andy dnia 14.03.2010 20:15
Dodane przez Andy dnia 21.03.2010 14:42
#20
Niestety harmonogram prac przy makiecie nie z mojej winy zosta³ znacznie zaburzony. Ale nie dali¶my siê, pó³ dnia przemy¶leñ, pó³ dnia lutowania kabelków i oto co wysz³o:
Oto gotowe modu³y elektroniczne do makiety. Teraz pozosta³o rozmieszczenie ich w makiecie i u³o¿enie kabelków.
Jako, ¿e dzia³anie jednego z serw tarczy wygl±da³o mocno podejrzanie, tak na wszelki wypadek wymieni³em ca³y komplet serw tarczy.
Wspomina³em równie¿ wcze¶niej, ¿e na szczycie makiety jest ona mocno przewê¿ona i jest bardzo ma³o miejsca dla g³owicy wirnika. Dlatego te¿ okaza³o siê po wypoziomowaniu tarczy oraz ustawieniu k±tów ³opat, ¿e przy maksymalnym wychyleniu dr±¿ka gazu oraz maksymalnym np. dr±¿ka pochylenia tarczy w prawo lub lewo, ramiê serwa zawadza o w³a¶nie to przewê¿enie. Zastosowa³em dodatkow± regulacjê i swash mix ustawi³em na +50% zamiast standardowego + 60 %.
Edytowane przez Andy dnia 21.03.2010 15:19
Dodane przez Andy dnia 21.03.2010 17:27
#21
No i otworki pod ¶wiate³ka wywiercone, oprawki osadzone:
Pierwsze ¶wiat³o ju¿ zamontowane:
Edytowane przez Andy dnia 21.03.2010 17:28
Dodane przez private9 dnia 21.03.2010 17:49
#22
Witam, no no ³adnie to zaczyna wygl±daæ.
Dodane przez Mateuszm dnia 21.03.2010 17:53
#23
efekt bedzie niez³y. szczgólnie wieczorkiem
Dodane przez artplo dnia 21.03.2010 18:05
#24
Piêkny ten Hughe
Muszê siê pochwaliæ , u mnie te¿ zawita makieta , w stanie surowym
Dodane przez private9 dnia 21.03.2010 18:36
#25
artplo napisa³/a:
Piêkny ten Hughe
Muszê siê pochwaliæ , u mnie te¿ zawita makieta , w stanie surowym
Protosa chowasz w budkê ;>
Dodane przez artplo dnia 21.03.2010 19:14
#26
private9 napisa³/a:
artplo napisa³/a:
Piêkny ten Hughe
Muszê siê pochwaliæ , u mnie te¿ zawita makieta , w stanie surowym
Protosa chowasz w budkê ;>
Hurricane 550 bedzie chowany , w Jet Rangera
Dodane przez Andy dnia 21.03.2010 20:08
#27
To bardzo fajnie Arturze,
widzê, ¿e sekcja makietowa ro¶nie w si³ê.
Ciesze siê, ¿e mam w tym swój udzia³.
Arek nie s³uchaj d_adama - nie wyci±gaj z makiety HK-250GT - ;)
Dodane przez Andy dnia 27.03.2010 19:39
#28
Ca³a dodatkowa elektronika zapakowana na pok³ad.
W sumie to do¶æ wygodnie, bo wszystko mo¿na by³o zamontowaæ "pod pod³og±":
Dla cierpliwych niebawem ma³a niespodzianka - ;)
Edytowane przez Andy dnia 27.03.2010 19:40
Dodane przez Andy dnia 27.03.2010 20:29
#29
No i obiecana ma³a niespodzianka z efektów pracy:
YouTube Video
Edytowane przez Andy dnia 27.03.2010 20:55
Dodane przez Mateuszm dnia 27.03.2010 20:57
#30
fajna niespodzianka :D
Dodane przez private9 dnia 27.03.2010 22:00
#31
Andrzejku, wyznaczasz nowe polskie standardy makiet, ale to chyba wiesz.
Dodane przez artplo dnia 27.03.2010 23:15
#32
Andrzej , nie my¶la³e¶ o lampach stroboskopowych http://www.nastik...-2613.html
Takie o¶wietlenie ma to do siebie , ¿e jest dobrze widoczne w s³oneczne dni
Co s±dzisz ?
Dodane przez Andy dnia 28.03.2010 10:52
#33
Artur,
koncepcja bardzo fajna. Zastanawia³em siê nad zastosowaniem tego uk³adu ju¿ w makiecie AirWolfa, ale pewne szczegó³y powstrzyma³y mnie - a mianowicie:
System wymaga osobnego zasilania. Kable lampy wy³adowczej nale¿y poprowadziæ tak by nie styka³y siê z kablami serw oraz anten± odbiornika.
W makiecie helika, w której jest bardzo ciasno i kabelki od wszystkiego biegn± bardzo blisko siebie, trochê siê obawia³em. Jak wiesz i bez tego uk³adu mia³em sporo problemów (chyba raczej elektrostatycznych), które ca³e szczê¶cie uda³o siê opanowaæ.
Sam pó³okr±g³y kszta³t lamp wy³adowczych moim zdaniem niezbyt pasuje do makiet helikopterów. Bardziej jest on dostosowany do zastosowania w modelach samolotów na koñcówkach skrzyde³.
Poza tym waga samego uk³adu 45 g (bez dodatkowego zasilania - dodatkowe 60 do 100 g).
Jak bêdziesz sk³ada³ swojego JetRangera sam nagle zobaczysz, ¿e masa ro¶nie i ro¶nie. A tu jeszcze trzeba jaki¶ dobry pakiecik zamontowaæ (co najmniej 400-500 g), aby trochê polataæ.
Artur, czy my¶lisz, ¿e "stówka" (90 + jakie¶ koszty przesy³ki) to odpowiedni koszt dla uzyskania i tak niepe³nego efektu o¶wietlenia makiety - i tak trzeba zastosowaæ dodatkowy modu³ o¶wietlenia dla innych ¶wiate³ - i znowu dodatkowa masa.
Reasumuj±c - bardzo bym chcia³ zastosowaæ, bo faktycznie efekt fajny, ale realizmu powiedzia³ NIE.
Arek:
wyznaczasz nowe polskie standardy makiet, ale to chyba wiesz.
- czy¿bym zani¿a³ poziom w porównaniu z makiet± Waldorfa ?
Edytowane przez Andy dnia 28.03.2010 11:38
Dodane przez artplo dnia 28.03.2010 12:19
#34
Zawsze mo¿na zastosowaæ jaki¶ klosz na stroboskopa
Czy pobór pr±du 100mA to du¿o ?
Dodane przez Andy dnia 28.03.2010 13:42
#35
Artur,
100 mA to ma³o. Ale w specyfikacji tego modu³u nie ma ani s³owa na ten temat. Oprócz tego, ¿e producent zaleca równie¿ osobne zasilanie i umiejscowienie przewodów do stroboskopów z dla od wszelkich innych nale¿ny mieæ na uwadze równie¿ to, ¿e nie s± to zwyk³e diody, lecz lampy wy³adowcze, które bior± nie po 100 mA, ale znacznie, znacznie wiêcej.
Dodane przez Andy dnia 28.03.2010 19:51
#36
Znalaz³em chwilkê w ferworze walki z przygotowaniami do ¦wiat i zagoni³em na gotowo Reksia do budki:
A tak wyszed³ przedni szczegó³ mojego po³±czenia modelu z makiet±:
Ale nie oby³o siê bez kolejnych poprawek chiñskich projektantów makiety. Po przymiarce modelu do makiety okaza³o siê, ¿e ¶ruby mocuj±ce z ty³u model do makiety wypadaj± prawie w gniazdach goleni p³óz w pod³odze. No có¿, trochê pomy¶la³em i wymy¶li³em:
Edytowane przez Andy dnia 28.03.2010 19:53
Dodane przez private9 dnia 29.03.2010 07:18
#37
Andrzejku, nie to mia³em na my¶li. Piêknie udoskonalasz swoje projekty, w³asnie mia³em na my¶li ¿e lepiej, a nie gorzej.
Dodane przez Andy dnia 29.03.2010 13:06
#38
A ju¿ my¶la³em ... -;)
Areczku, ale widzê, ¿e wybierasz siê do Wawki na FUN FLY OPEN 17 kwietnia 2010.
Mi³o nam bêdzie Ciebie go¶ciæ - frekwencja o dziwo zapowiada siê zachêcaj±co - oby pogoda tylko dopisa³a.
A mo¿e z P³ocka przybêdzie liczniejsza ekipa ?
Edytowane przez Andy dnia 29.03.2010 13:38
Dodane przez Andy dnia 03.04.2010 18:09
#39
No i nadesz³a ta chwila,
- makieta Hughes 500 E by Align ZAKOÑCZONA - :)
Mo¿e jeszcze dzisiaj ulotnienie.
Ale co¶ widzê, ¿e makieta ta chyba jest mocno niedowa¿ona z przodu. Areczku, czy te¿ mia³e¶ taki efekt? Wezmê na wszelki wypadek do kieszeni parê o³owianych obci±¿ników.
Edytowane przez Andy dnia 03.04.2010 18:10
Dodane przez private9 dnia 03.04.2010 18:27
#40
Strasznie niedowa¿ona, do przodu w³o¿y³em odwa¿nik i to ca³kiem spory, nie mam ma³ej wagi wiêc nie wiem ile wa¿y³. Dzisiaj lata³em makietk± bo to jedyny narazie lotny model by³ :) . Atom 500 rozp....... , Atom 6hv na cle, a Knight ma wyjêt± eletrkonikê bo idzie do nowego zawodnika. Dzisiaj po 2 minutowym zawisie model zacz±³ siê krêciæ w ko³o, oczywi¶cie uda³o siê wyl±dowaæ pe³na :D profeska. Pad³ pasek , makiety to nie dla mnie .
Andrzejku,
Zdrowych , Pogodnych, Spokojnych i Lotnych ¦wi±t Wielkanocnych, no i smacznego jajka.
Dodane przez Andy dnia 03.04.2010 20:46
#41
Areczku,
przede wszystkim dziêkujê za ¿yczenia ¶wi±teczne. Ja Tobie i Twoim bliskim równie¿ Zdrowych, Spokojnych, a zarazem Weso³ych ¦wi±t - no i oczywi¶cie aby¶ suchy nie pozosta³ w Lany Poniedzia³ek.
No i polatane Hughesem.
Do makiety wklei³em ju¿ 40 g obci±¿ników do wywa¿ania felg aluminiowych i to jeszcze ma³o - musia³em do¶æ znacznie wytrymowaæ. Przewidujê, ¿e wklejê jeszcze ze 40 g i dopiero wtedy makieta bêdzie w³a¶ciwie wywa¿ona.
W sumie wylata³em dwa pakieciki, ograniczy³em krzyw± gazu na "2", "3" i "4" (odpowiednio 70, 75 i 80 %) i tak sobie polata³em. W sumie Hughes zachowujê siê i prezentuje siê w powietrzu ca³kiem nie¼le i fajnie. A to przez to, ¿e makieta jest wiêksza od AirWolfa i ¶wiate³ka te¿ swoje robi±.
Do zakoñczenia projektu pozosta³o tylko jej zwa¿enie - ale to dopiero po w³a¶ciwym jej wywa¿eniu.
Edytowane przez Andy dnia 03.04.2010 20:49
Dodane przez artplo dnia 03.04.2010 20:47
#42
Piêkna makieta
Ja chwilowo swój projekt z jest rangerem zawieszam
Mia³em dziwn± sprawê z Protosem
Bez mojego b³edu zaliczy³ kreta , przy zawisie da³ ostro w dól
Po krecie ¿adnej reakcji modelu z nadajnika
Po ponownym popiêciu zasilanie model "o¿y³"
Zauwa¿y³em , ¿e serwo ogonowe strasznie siê grzeje (mo¿e tu jest powód )
Musze zrobiæ trzy rzeczy:
-daæ os³onke z koszulki na anteny odbiornika( dotykaj± one ramy carbonowej)
-daæ pier¶cieñ przeciwzak³óceniowy na serwo ogonowe
-daæ kondensator na odbiornik
Andzej
Zdrowych i Pogodnych Swi±t :)
Dodane przez Andy dnia 03.04.2010 20:59
#43
Artur, dziêkujê za ¿yczenia.
Ja równie¿ ¿yczê Tobie i Twoim bliskim Zdrowych, Rodzinnych, Spokojnych, a zarazem Weso³ych ¦wi±t - no i oczywi¶cie aby¶ suchy nie pozosta³ w Lany Poniedzia³ek.
Szkoda Arturze, ¿e Protos zaliczy³ kreta - i to bez b³êdu pilota.
Musisz koniecznie wykonaæ w nim to co napisa³e¶ powy¿ej.
Ja w swoich makietach bezwzglêdnie montujê kondensator przeciwzak³óceniowy. Artur przemy¶l, czy nie warto by³oby równie¿ wykonaæ tak szeroko opisywanego przy wêglowych ramach - "uziemienia ogona". Serwo ogonowe jest zamocowane na belce ogonowej i diabli wiedz±, co ono mo¿e z niej zbieraæ.
Edytowane przez Andy dnia 03.04.2010 21:00
Dodane przez artplo dnia 03.04.2010 21:04
#44
Ogon mia³em uziemniony
A te serwo to jest chiñczyk , tylko ta temperatura...................
Mo¿liwe , ¿e to serwo jest sypniête i bierze chwilowo du¿o pr±du , dlatego odbiornik siê wylogowa³
To takie gdybanie :)
Dodane przez Andy dnia 03.04.2010 21:16
#45
Artur, jak masz ogon uziemiony i serwo ogonowe grza³o siê tak mocno, to faktycznie mog³o byæ padniête i dlatego po¿era³o wszelki pr±d z odbiornika i rozlogowa³o go. A mo¿e warto by³o zainwestowaæ w ten wysoko wydajny BEC zewnêtrzny. Wiesz, wtedy wiêkszy pobór pr±du przez jedno serwo nie odbija siê tak mocno na zaburzania zasilania innych serw.
Arturze ufam, ¿e zwalczysz ten problem i loty Protosem powróc± do normalno¶ci.
Edytowane przez Andy dnia 03.04.2010 21:20
Dodane przez private9 dnia 04.04.2010 09:33
#46
Artur masz BEC? Jaki? Serwo ma obni¿acz napiêcia? mi to siê wydaje ¿e to te aparatury dx6i siê sypi±,
Dodane przez artplo dnia 04.04.2010 14:42
#47
Beca brak
Ale te serwo to jest gor±ce , tak raczej nie mo¿e byæ
Dodane przez Andy dnia 04.04.2010 19:35
#48
Artur,
w sumie tak jest w rzeczywisto¶ci, ¿e serwa cyfrowe s± szybsze i maj± wiêksz± si³ê "trzymania", ale to wszystko kosztem znacznego grzania siê. Je¿eli pamiêtasz moje dylematy przy wyborze serwa do sterowania podwoziem w AirWolfie to:
Po zamontowaniu serwa cyfrowego okaza³o siê, ¿e dzia³a ono oczywi¶cie bez zarzutu i trzyma do¶æ mocno, blokuj±c podwozie. Ju¿ mia³em koñczyæ prace, ale co¶ mnie tknê³o, aby zbadaæ czy serwo, aby przypadkiem nie grzeje siê zbyt mocno. No i w³a¶nie - serwo trzyma doskonale i to ze dwa razy mocniej ni¿ analogowe, ale to trzymanie jest poparte wiêkszym zu¿yciem pr±du i bardzo znacznym grzaniem siê serwa.
.
Tak te¿ mo¿e byæ i u Ciebie. Z tego co pamiêtam, to Wojtek posiada modu³ do testowania serw - warto by³oby zbadaæ to Twoje.
A je¿eli nie masz BEC'a zewnêtrznego to my¶lê, ¿e w Twoim przypadku warto go zastosowaæ - zasilanie odbiornika ustawiæ na 6V i na serwo ogonowe daæ stepdowna (gdzie¶ widzia³em na forum, kto¶ sprzedawa³ dwa po 10 ka¿dy - jeden by³ jeszcze dostêpny).
Edytowane przez Andy dnia 04.04.2010 19:36
Dodane przez Andy dnia 05.04.2010 17:32
#49
Dzisiaj odby³y siê kolejne obloty Hughesa 500E by Align.
No i zapewne nie zgadniecie ile w sumie dowa¿y³em przód makiety - razem wklei³em 100 g obci±¿ników i jest nie¼le.
Wylata³em 5 pakiecików a plan by³ 8. Ale niestety nagle zaczê³o trochê wiaæ i lekko kropiæ i te oto w³a¶nie warunki wygoni³y mnie do domu.
Muszê równie¿ przyznaæ, ¿e na chwilê obecn± jestem bardzo zadowolony z mojego nowego nabytku HobbyKing Quattro 4x6S Lithium Polymer Multi Charger http://www.hobbyc...duct=10327 - specjalne podziêkowania dla Slaviksa.
Po dorobieniu odpowiednich kabelków z banankami ³adujê naraz po 4 pakiety, wszystko jest balansowane i monitorowane.
Trochê ba³em siê o zasilanie nowej ³adowarki. Na pocz±tku zasila³em ³adowarkê zasilaczem sieciowym 13,8V / 20A Power-X - Rc System. Ale przetestowa³em te¿ zasilanie moim starym zasilaczem sieciowym Graupner 13,8V/12A. I wiecie co stwierdzi³em - ¿e dla mojego ³agodnego ³adowania pakietów 6S pr±dem 1,9 A spokojnie i on daje sobie radê - nic nie grzeje siê - czas ³adowania z balansowaniem wynosi tak jak poprzednio w granicach 65 do 80 minut w zale¿no¶ci od pojemno¶ci pakietów.:D
Edytowane przez Andy dnia 05.04.2010 20:02
Dodane przez artplo dnia 05.04.2010 22:41
#50
Niez³a ³adowara:)
Dodane przez private9 dnia 06.04.2010 20:30
#51
Andrzejku mam pytanko odno¶nie Twojej ³adowarki. Czy w zestawie s± z³±czki serwisowe do balansowania pakietów? Je¶li tak to czy pasuj± do Turnigy? Mo¿esz podaæ bli¿ej co to za zasilacz i gdzie go mo¿na kupiæ?
Dodane przez Andy dnia 06.04.2010 21:09
#52
Areczku,
oto pe³en zestaw kabelków, z³±czek i adaptorów znajduj±cy siê w komplecie z ³adowark±:
Jak widaæ s± dwa adaptory do balansowania pakietów o mniejszej ilo¶ci cel ni¿ 6S (6S podpina siê bezpo¶rednio do ³adowarki poni¿ej kabli pr±dowych).
A adaptor o nazwie XH (za³±czony w zestawie) przeznaczony jest w³a¶nie do pakietów firm Turnigy, Flightmax oraz Rhino (na 100% sprawdzi³em - sprawdzi³em przed chwilk±).
A oto zestaw kabelków pr±dowych przygotowanych przeze mnie do ³adowania jednocze¶nie 4 pakietów 6S:
Do zestawienia kabelków pr±dowych zastosowa³em:
- kabelki http://www.hobbyc...oduct=9672 - koniecznie o parametrze 10AWG takie jakie zastosowane s± w samych pakietach 6S;
- oraz z³±czki http://www.hobbyc...Product=67 (na pocz±tku my¶la³em o zastosowaniu bananków, ale przylutowanie grubego kabla pr±dowego do bananka i do tego na³o¿enie na to os³onki okaza³o siê dla mnie nie wykonalne - dlatego te¿ zastosowa³em poz³acane z³±czki w koszulkach termokurczliwych, które doskonale sprawdzi³y siê i s± wygodniejsze - elastyczniejsze.
Co do zasilaczy to:
Graupner (ten 12A) jest w zdobycia w Nastiku u Pana Grzegorza Stok³osy: http://www.nastik...-1725.html
No to ju¿ wiem co zakupiê :) , dodatkowo chyba jeszcze na imprezy plenerowe pójdzie agregat pr±dotwórczy, przeno¶na lodówka, wentylator i fotel sk³adany z masa¿em :)
Dziêki Andrzejku za namiary na te zasilacze.
Dodane przez Andy dnia 08.04.2010 20:49
#54
Po moich kilkudniowych do¶wiadczeniach z ³adowaniem pakietów za pomoc± HobbyKing Quattro 4x6S Lithium Polymer Multi Charger z wykorzystaniem opisywanych powy¿ej zasilaczy stwierdzi³em, ¿e bardziej odpowiednie s± zasilacze 20A, czyli: http://www.nastik...-1924.html http://www.sklep....-rc-system.
Jako bardziej wszechstronniejszy i bardziej korzystny cenowo jest zasilacz RC-System - przynajmniej moim zdaniem.
Podczas ³adowania jednocze¶nie 4 pakietów 6S (³adowanie ³agodne po 1,9 A na pakiet) ³adowarka pobiera o dziwo pr±d o natê¿eniu ok. 15A z zasilacza. Jak widaæ jest to ju¿ trochê ponad 12A - czyli ponad wydajno¶æ w przypadku drugich zasilaczy, co wskazuje, ¿e pracuj± one na granicy swoich mo¿liwo¶ci. Pracowaæ pracuj±, ale takie mocno zmaksymalizowane warunki przyczyni± siê do skrócenia ich ¿ywotno¶ci.
Edytowane przez Andy dnia 09.04.2010 10:11
Dodane przez Andy dnia 10.04.2010 21:51
#55
W dzisiejszym, tak tragicznie naznaczonym wydarzeniami, uda³o mi siê nabyæ wreszcie bateriê do wagi i mog³em okre¶liæ masê startow± Hughesa 500E by Align.
Og³aszam wszem i wobec, ¿e wynosi ona:
(obejmuje ona makietê wraz z pakietem 3000mAh)
Masa startowa jak widaæ jest zbli¿ona do masy AirWolfa, a wszystko przez to, ¿e trzeba by³o sporo dowa¿yæ przód Hughesa.
Dodane przez Andy dnia 12.04.2010 21:01
#56
Andy siê ukrywa, pokaz zrobi dopiero w Wa-wie na Align Fun Fly za tydzieñ.
Jako, ¿e impreza s³usznie zosta³a odwo³ana w odniesieniu do dni, które prze¿ywamy teraz w naszej Ojczy¼nie, aby nie zarzucaæ mi, ¿e ukrywam siê postanowi³em zaprezentowaæ filmik z oblotów Hughesa 500E. Proszê o wyrozumia³o¶æ w odniesieniu do braku w³a¶ciwej jako¶ci, ale loty filmowane by³y aparatem foto bez zoomu dla funkcji nagrañ video:
(filmik zapodaje siê - proszê cierpliwie poczekaæ - trzeba by³o trochê skróciæ)
Edytowane przez Andy dnia 12.04.2010 21:45
Dodane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 21:10
#57
za d³ugi. usunêli
Dodane przez Andy dnia 12.04.2010 21:41
#58
Wiem,
ju¿ skróci³em, ale to jeszcze trochê potrwa zanim bêdzie dostêpny (konwersja + upload)
Oto obiecany filmik:
YouTube Video
My¶lê, ¿e teraz jako¶æ powinna byæ ciut lepsza.
d¼wiêk jest super szczególnie na dalszych odlotach
- ten d¼wiêk to wiaterek "gra³" na ³opatach - fakt bardzo fajnie to brzmi.
Edytowane przez Andy dnia 12.04.2010 22:53
Dodane przez magneto dnia 12.04.2010 22:46
#59
Andy no makietka super na tle nieba jak orgina³,nie wiem na ile przek³amuje mikrofon z kamery ale na filmie dziwiek jest super szczegolnie na dalszych odlotach
Dodane przez Andy dnia 29.04.2010 01:24
#60
Pomimo "trudno¶ci obiektywnych" uda³o siê co nieco zarejestrowaæ z pó¼no wieczornych lotów Hughesa 500E:
YouTube Video
Jak czasami s³ychaæ w tle, by³o trochê walki z podwiewaj±cym wiaterkiem.
PS.
Wojtek,
zapisujê siê do Ciebie na dokszta³t odno¶nie zgrywania i konwertowania filmów na YT
Edytowane przez Andy dnia 30.04.2010 21:27
Dodane przez Andy dnia 29.04.2010 08:14
#61
No i jeszcze na koniec dodam, ¿e potwierdzi³a siê moja spiskowa teoria na temat tego, ¿e za³o¿enie makiety Aligna do Reksia (niezale¿nie od tego, czy jest on szklany, czy wêglowy) skutkuje tzw. "kopaniem serw" - czyli wy³adowaniami elektrostycznymi pomiêdzy modelem a makiet±. W³a¶nie zuwa¿y³em wystêpowanie tego objawu w Hughesie, w którym jest Reksio ze szklana ram± i nigdy wcze¶niej tego rodzaju efekty uboczne (model bez makiety) nie wystêpowa³y.
Jako, ¿e wyposa¿enie elektroniczne jest prawie identyczne (tylko dwa ró¿ne odbiorniki), w weekend czeka mnie wyganianie Reksia z makiety Hughesa i zrobienie uziemienia ogona. To jest w³a¶nie to lekarstowo na "kopanie serwami".
Dodane przez Andy dnia 11.08.2010 22:21
#62
No niestety, podczas mojej wczorajszej sesji lotów nast±pi³o ma³e moje rozkojarzenie gryz±cymi komarami na ³±czce do latania i Hughes wyci±³ w glebê. A lata³em niestety do¶æ szybko.
Uderzenie by³o do¶æ silne, bo a¿ prawa strona ramy "szklanej" pêk³a. Rozsypa³a siê w drobny mak nak³adana czê¶æ oszklona kabiny, pakiet oczywi¶cie wypad³ i zdeformowa³ siê, wygiê³y p³ozy (ale o dziwo plastikowe uchwyty p³óz pozosta³y ca³e), ³opaty po³amane, prêt flybara wygiêty (³opatki flybara ca³e), ko³o g³ówne tradycyjnie traci zêby pierwsze, przy gwa³townym zatrzymaniu wirnika. A poza tym reszta pozosta³a wydaje siê nieruszona - g³owica i jej ca³a mechanika OK. Pozosta³a czê¶æ makiety jest równie¿ o dziwo ca³a - uratowa³a j± do¶æ miêkka gleba na ³±czce, jak i do¶æ wysoka trawa.
Ot i tyle.:)
Dodane przez artplo dnia 11.08.2010 22:45
#63
Szalejesz Andrzej ,szkoda makiety :/
Mam nadzieje , ze ja odbudujesz
Dodane przez Andy dnia 11.08.2010 22:53
#64
Przynajmniej zamierzam,
ale to zale¿y od Slaviksa - czy pomo¿e. Bo w Polsce wziêli i wyszli - a na dodatek w najbli¿szym czasie nie przewiduj± dostaw.
Przez tego kreta Hughesa mam zakaz lotów do koñca tygodnia - no chyba wiecie, kto mi ten zakaz wprowadzi³ - ;)
Edytowane przez Andy dnia 11.08.2010 22:56
Dodane przez lopez 16 dnia 12.08.2010 03:32
#65
Szkoda ,szkoda a taki ladny by³,amerykañski
Mam nadziejê ¿e uda siê znale¼æ czê¶ci :)
Dodane przez Andy dnia 12.08.2010 16:24
#66
a taki ³adny by³, amerykañski
Adrian, nie "amerykanski" tylko chiñski ;)
Co¶ tam wystrugamy, tylko niech Slaviks pomo¿e. A on gdzie¶ siê zaszy³ i ani go widu, ani s³ychu - pewno pracowity cz³owiek znowu jaki¶ remoncik odstawia w domu.
Sko¶noocy bracia z Aligna nie przewiduj± niestety czê¶ci wymiennych, b±d¼ zestawów naprawczych do swoich makiet - trzeba bêdzie ci±gn±æ z HK ca³± budkê - :D
Dodane przez Andy dnia 12.08.2010 20:52
#67
W ramach terapii zajêciowej po stresie po crashowym wykona³em dzisiaj now± makietê:
Edytowane przez Andy dnia 12.08.2010 22:45
Dodane przez Mateuszm dnia 12.08.2010 20:59
#68
Fajnie wygl±da ;)
Dodane przez artplo dnia 12.08.2010 21:20
#69
Proponuje ulotnic Apacha:)
Sa ladne makiety do rexa 500
Mo¿e to Andrzej chodzi Ci po g³owie:D
Dodane przez Andy dnia 12.08.2010 22:50
#70
Ten Apaczyk, to bardzo fajny modelik i znajdzie stosowne miejsce na biurku w pracuni - a jest to prezent niespodzianka za wygran± zagadkê od Areczka.
Chodziæ pewnie, ¿e chodzi³o - ale trochê drog± chc± - z dostaw± wysz³oby prawie 240 $. No i trochê obawiam siê takich nowatorskich rozwi±zañ, jak ³amany ogon - podniesiony wirnik ogonowy. A ja lubiê grzebaæ w mechanizmach, a to paseczek sobie zmieniê, a to ³o¿yska - nie chce mi siê zbytnio ci±gn±æ dodatkowo, jaki¶ niestandardowych czê¶ci.
Hughesa mam ju¿ obcykanego, co i jak - 4 dni i w górê. :D
Edytowane przez Andy dnia 12.08.2010 22:52
Dodane przez SlavikS dnia 12.08.2010 23:17
#71
Buda kupiona :)
Z tym remoncikiem prawie trafione - stawiam gara¿ :)
Andy napisa³/a:
Ten Apaczyk, to bardzo fajny modelik i znajdzie stosowne miejsce na biurku w pracuni - a jest to prezent niespodzianka za wygran± zagadkê od Areczka.
Andrzejku cieszê siê ¿e makieta siê podoba :D jeszcze raz WIELKIE PODZIÊKOWANIA dla ¯ony i Ciebie za organizacjê zawodów, bez WAS nie ogarn±³ bym tego przedsiêwziêcia.
Dodane przez Andy dnia 13.08.2010 07:55
#74
Nie ma sprawy Areczku - dali¶my radê - my równie¿ dziêkujemy za bardzo fajna imprezê.
Edytowane przez Andy dnia 13.08.2010 08:18
Dodane przez Andy dnia 13.08.2010 09:17
#75
Dzisiaj rano wyprowadzi³em Apaczyka pierwszy raz na spacer na ¶wie¿e powietrze.
Dodane przez StaryMikolaja dnia 13.08.2010 09:34
#76
Lata³, czy po prostu wyszed³e¶ z nim, za³atwi³ potrzeby i wrócili¶cie? :D
£adny modelik, ³adny... :)
Edytowane przez StaryMikolaja dnia 13.08.2010 09:35
Dodane przez Andy dnia 13.08.2010 09:47
#77
By³o wszystko, nawet próba nawi±zania przyja¼ni z okolicznymi wróblami :D
Dodane przez Andy dnia 14.08.2010 09:54
#78
No có¿, nadesz³a powoli chwila do ropzoczêcia reanimacji Rexia.
O sile uderzenia helika w ziemiê ¶wiadcz± poni¿sze fotki:
Jak widaæ "szkielecik", zwany ram± helika idzie do wymiany. Jako, ¿e ró¿nica w cenie pomiêdzy "szk³em" i "wêglem" jest niewielka, po reanimacji Rexio bêdzie ju¿ w pe³ni zestawem identycznym ze swoim bratem i bêdzie ESP.
Edytowane przez Andy dnia 14.08.2010 09:58
Dodane przez artplo dnia 14.08.2010 10:37
#79
Czyli ju¿ nie pozostanie z " mojego" rexia:(
Dodane przez Andy dnia 14.08.2010 11:23
#80
Ej tam, on zawsze mentalnie bêdzie "Arturowy" ;)
Dodane przez Andy dnia 19.08.2010 12:00
#81
Elementy ramy i inne drobiazgi dotar³y, wiêc czas rozpocz±æ "remocik". Rexio zosta³ rozebrany niemal¿e na czynniki pierwsze - no niestety to taka przypad³o¶æ, jak wymienia siê podstawowe elementy konstrukcyjne modelu. No i rozpoczê³o siê sk³adanie od nowa:
Podczas demonta¿u oczywi¶cie przejrza³em wszystkie elementy konstrukcyjne i mechanizmy, no i okaza³o siê, ¿e "chiñszczyzna" jest naprawdê bardzo s³abej jako¶ci. Dlaczego? Ot nie tak dawno wymienia³em ³o¿yska wa³u g³ównego. Wykona³em na nich mo¿e 35 - 40 (spokojnych jak wiecie) lotów i okaza³o siê, ¿e wykazuj± ju¿ one symptomy zu¿ycia. Z tego te¿ powodu postanowi³em od razu wymieniæ je na dobre ceramiczne:
£o¿ysko ceramiczne 8x16x5 688-2RSC.
Cena, jak i ³o¿ysko te¿ jest "dobra" - nie bêdê Was denerwowa³ - ;)
Zobaczymy, czy to prawda - zobaczymy jak bêd± sprawowa³y siê.
Edytowane przez Andy dnia 19.08.2010 13:45
Dodane przez Andy dnia 20.08.2010 12:35
#82
Powoli Rexio nabiera kszta³tów po rekonstrukcji:
Dodane przez Andy dnia 20.08.2010 20:34
#83
Panowie, no to czas na trochê prawdy o jako¶ci "chiñszczyzny":
W³a¶nie rozebra³em jeden z silników i co okaza³o siê po wyjêciu wa³u? Oto fotka:
Zwróæcie uwagê na ten szczegó³:
i teraz porównajcie to z wa³em z zestawu naprawczego:
Moim zdaniem, jest to kwestia ³o¿ysk oraz niew³a¶ciwego materia³u, z którego wykonany by³ ten wa³. No bo czym wyt³umaczyæ takie zniszczenie powierzchni wa³u w miejscu styku z górnym ³o¿yskiem?
Same ³o¿yska wykazuj± symptomy zu¿ycia - przy obracaniu odczuwalne jest metaliczne lekkie chrobotanie. Co przy wysokich obrotach silnika powoduje w³a¶nie taki efekt na wale. A w krytycznym przypadku mo¿e zakoñczyæ siê okrêcenie wa³u w tym miejscu.
Teraz zastanawiam siê jak "wyd³ubaæ" te ³o¿yska z gniazd - nie ma zbytnio podej¶cia.
Edytowane przez Andy dnia 20.08.2010 20:45
Dodane przez artplo dnia 20.08.2010 21:29
#84
Andrzej co do " wydlubania" masz na mysli , wyciagniecie ³o¿yska z korpusu silnika???
Masz sci±gacz do ³o¿ysk , chyba raczej nie :)
W silnikach spalinowych stosuje siê metode podgrzania korpusu silnika w piekarniku
Tutaj raczej ta metoda odpada ze wzgledu na magnesy
Proponuje popryskac WD 40 odczekaæ i delikatnie opukiwaæ ³ozysko
Dodane przez Andy dnia 20.08.2010 21:52
#85
Arturze, dziêki za podsuniêcie pomys³u, co do demonta¿u ³o¿ysk.
W sumie nie by³o tak ¼le - chyba przeceni³em "sko¶nookich konstruktorów. Chwilkê pomy¶la³em i wpad³em na genialny pomys³ - przecie¿ ja to mogê zrobiæ za pomoc± mojego przyrz±dziku, który przygotowa³em sobie do wybijania wa³u z silnika. I oto efekt:
To jest w³a¶nie ten przyrz±dzik - stary klucz sze¶ciok±tny do skrêcania mebli z obciêtym zakrzywieniem.
Teraz czekam tylko na wa³y i montujemy Panowie silnik.B)
Dodane przez Andy dnia 24.08.2010 16:51
#86
Dziêki uprzejmo¶ci naszego ogólno¶wiatowego zaopatrzeniowca Slaviksa, dzisiaj rano dotar³a do mnie paczuszka:
A w ¶rodku:
No to odbudowê Hughesa 500E czas zacz±æ:
Wielkie podziêkowania dla Slaviksa oraz dla Century-RC. Wtajemniczeni wiedz± dlaczego dla Centrury-RC ;)
Ale na pocz±tek czeka mnie jeszcze sk³adanie silnika, poniewa¿ dotar³y w³a¶nie równie¿ zestawy naprawcze z SH:
Powoli, jak Feniks z popio³ów, tak i Hughes stan±³ dzisiaj na w³asnych p³ozach:
Rozpoczê³o siê wyposa¿anie makiety:
- przelotki-uchwyty do wszystkich przewodów wklejone;
- zamontowany LipoGuard 6S.
Co¶ mnie siê wydaje, ¿e makieta pochodzi chyba od innego podwykonawcy - jest lepiej wykonana, ma dodatkowe wzmocnienia mocowania pod³ogi i ró¿ni siê kilkoma drobnymi szczegó³ami - :)
Dodane przez Andy dnia 28.08.2010 21:58
#88
No i oto efekt mojej pracy. Hughes ju¿ gotowy. Przyby³y w nim dwa nowe elementy (¶wiat³a pod spodem oraz uchwyt do mocowania FlyCamOne):
Model zosta³ definitywnie sprawdzony i od nowa wyregulowany.
Pozosta³o za³o¿enie ³opat i ich wytorowanie.
Edytowane przez Andy dnia 14.12.2011 08:51
Dodane przez artplo dnia 28.08.2010 23:05
#89
Swiatelka wygladaja rewelacyjnie , gdzie je nabyles??
Dodane przez Andy dnia 28.08.2010 23:20
#90
¦wiate³ka s± zaadoptowane z modeli RC samochodów terenowych: http://cgi.ebay.p...ccessories
A gdzie nabyte?
No oczywi¶cie, dziêki uprzejmo¶ci naszego ogólno¶wiatowego zaopatrzeniowca Slaviksa w HK - :)
Edytowane przez Andy dnia 28.08.2010 23:25
Dodane przez Andy dnia 29.08.2010 12:19
#91
Projekt "Rekonstrukcja Hughes 500E" zakoñczony w 100%.
Edytowane przez Andy dnia 29.08.2010 12:19
Dodane przez stawoj dnia 29.08.2010 12:40
#92
Czyli op³aca³o siê co nieco urwaæ bo i kabinka podobno lepsza, dosz³y przy okazji reflektory i jaka¶ kamerka widzê ?
Dodane przez Andy dnia 29.08.2010 14:03
#93
op³aca³o siê co nieco urwaæ
Hmmm .. - szkoda tylko, ¿e "te urwanie" to takie kosztowne - ;)
Edytowane przez Andy dnia 29.08.2010 14:05
Dodane przez lopez 16 dnia 29.08.2010 21:00
#94
Skoda ,szkoda ale teraz efekt jest o niebo lepszy :)
Dodane przez Andy dnia 30.08.2010 14:19
#95
Dzisiaj przed po³udniem zd±¿y³em jeszcze przed deszczem ulotniæ Hughesa.
Podczas trzeciego lotu statecznik poziomy dosta³ takich wibracji, ¿e a¿ sam spad³. Bez niego lata³o siê ca³kiem, ca³kiem - nawet bez wiêkszych wibracji. Dopasowa³em i wklei³em jeszcze na próbê ten z poprzedniego wcielenia Hughesa i mo¿e jeszcze wieczorkiem co¶ uda siê sprawdziæ.
Jak bêdzie tak samo zachowywa³ siê jak poprzedni to co¶ czujê, ¿e makieta przejdzie ma³± modernizacjê i bêdzie lata³a bez statecznika poziomego. ;)
Edytowane przez Andy dnia 30.08.2010 14:33
Dodane przez AndrzejP dnia 30.08.2010 18:38
#96
Trzeba przyznac, naprawde ladny heli. Troche szkoda statecznika.
Dodane przez Andy dnia 30.08.2010 19:28
#97
Trochê szkoda statecznika.
I mnie go szkoda - ale wieczorne próby potwierdzi³y, ¿e jest to element dekoracyjny i potêguj±cy znaczne wibracje ca³ego modelu.
Ju¿ przy pierwszym pakiecie okaza³o siê, ¿e ca³a budka trzêsie siê niemo¿liwie. Statecznik zosta³ zdemontowany i model jak nie ten sam ;)
A oto nowa wersja ogonka:
Tak zastanawia³em siê, co mo¿e byæ powodem takich drgañ na ogonie. No przecie¿ w Air Wolfie takich nie ma (a modele Rexiów ju¿ teraz ca³kowicie identyczne). No i nag³e ol¶nienie. Przypomnia³em sobie, ¿e producent Air Wolfa zaleci³ demonta¿ ca³kowity prêtów wêglowych podpieraj±cych ogon. A ja - "pomys³owy Dobromir" postanowi³em pozostawiæ te prêty nawet wtedy kiedy zosta³y skrócone o po³owê. I to jest w³a¶nie to: ogon nawet w ten sposób podparty nie generuje takich drgañ, bo s± one t³umione przez dodatkowe podparcie. Niestety makieta Hughesa nie pozwala na zastosowanie jakiejkolwiek podpory ogona - brak miejsca :|
Edytowane przez Andy dnia 30.08.2010 20:52
Dodane przez artplo dnia 30.08.2010 21:13
#98
U mnie jest to samo
Sa drgania , widoczne nawet w zawisie
Najgorzej jest gdy start nastepuje z twardego podloza ,model skacze jak zaba
Przyczyna nie znana , chocia¿ u mnie wine za drgania mo¿e ponosiæ rama ( plastykowa ) , nie jest zbyt sztywna
Dodane przez Andy dnia 05.09.2010 08:50
#99
Wczoraj aura i w Radku dopisywa³a, wiêc przedostatni dzieñ urlopu by³ "pracowity".
Wczoraj by³y dwie kolejki - ³±cznie 12 pakietów - no i odby³y siê pierwsze próby FPV na pok³adzie Hughesa.
Proszê nie spodziewaæ siê rewelacji. Niestety bez specjalnego zestawu do stabilizacji (no i oczywi¶cie dobrego heli pilota) nie ma co marzyæ o dobrej jako¶ci wideo na makiecie:
YouTube Video
Ale za to fotki wysz³y ca³kiem nie¼le:
Zamówi³em specjaln± gumê napowietrzan± no i zobaczymy na ile uda siê to "p³ywanie" wyeliminowaæ.
No i jeszcze tak na marginesie:
po pierwszych 21 lotach makiet± Hughesa 500E z nowo z³o¿onym silnikiem (w zestawie jak powy¿ej), nie stwierdzi³em na chwilê obecn± ¿adnych luzów wa³u - nawet te pionowe (góra - dó³) nie wystêpuj±. Silnik nie wykazuje równie¿ nadmiernego nagrzewania siê - co mog³oby wskazywaæ na zbyt ciasne spasowanie elementów.
Edytowane przez Andy dnia 05.09.2010 20:17
Dodane przez Andy dnia 05.09.2010 20:18
#100
A mo¿e do kamerki FlyCam One3 lepiej dokupiæ wielowiatrakowca, ni¿ walczyæ ze stabilizacj± obrazu przy makiecie ????:| http://www.strefa...-3986.html
Edytowane przez Andy dnia 05.09.2010 20:19
Dodane przez Andy dnia 12.09.2010 17:04
#101
Guma napowietrzona dotar³a, nowe podk³adki wykonane, no i kolejne testy kamerki na Hughesie zaliczone. Oto efekt: YouTube Video
My¶lê, ¿e jak na zestaw FPV bez specjalnej stabilizacji na pok³adzie helika, to zosta³ osi±gniêty wcale niez³y efekt.;)