Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Powyższy skrypt został pobrany z PolitykaCookies.pl.
A to VERVO II. To drugi taki akrobat na naszym pasie, a z ostatnich informacji wiem, że buduje się już trzeci. Oblot jak najbardziej udany, a o właściwościach lotnych i spostrzeżeniach pewnie przeczytamy w temacie poświęconym jego budowie. Model pięknie wykonany.
Tomek odwiedza nas rzadko ale gdy już przyjedzie to z samochodu wyciąga nowy model. Po ostatnich dwóch szybowcach myśleliśmy , że będzie zmiana na coś innego. Nic mylnego, do hangaru przybył nowy ASW -28 kupiony z całym wyposażeniem. Model latał i w sesji rannej i popołudniowej a o właściwościach lotnych modelu może napisze sam Tomek w komentarzach.
Katana jak widać nie miała dobrego dnia. Kiedy model akrobacyjny przy robieniu pętli wpada w korkociąg to coś tu nie gra. Robercie czy dasz 4 szanse temu modelikowi ? :)
Po kilku nieudanych próbach Arek ulotnił swoją 6 HV - ke. Model dostał nową elektronikę i budę. Pilot twierdzi, że model lata już doskonale więc pewnie zobaczymy ją w akcji na Święcie Latawca.
Dzisiaj miała miejsce premiera makiety samolotu T-28 Trojan.
Model zakupiony jest jako pierwszy „poważny i dorosły” model w mojej kolekcji.
Przed startem trema była potężna, bo balsa przy spotkaniu z gruntem zmienia się w kupkę zapałek i proszę(!) oto przygoda.
Model wystartował poprawnie (twarde zawieszenie daje się mocno we znaki przy starcie i jeszcze bardziej przy lądowaniu) i ładnie poszybował w górę. Przy pierwszym zwrocie coś odpadło. Popatrzyłem gdzie spada i leciałem dalej. Przy przelocie przed sobą zobaczyłem brak zawieszenia przedniego:
No to stres wzrósł x2. Na szczęście „siła spokoju” Pawła i jego rady zza pleców pozwoliły w miarę łagodnie przyziemić na tylnich goleniach. Po chwili poszukiwań znaleźliśmy przednie podwozie na świeżo skoszonej trawie lotniska AZM. Okazało się że wykręciła się śrubka mocująca przednią goleń.
Po ponownym zamocowaniu model poleciał ponownie jednak przy pierwszym twardym lądowaniu poluzowała się maskownica silnika i ocierała o silnik. Wrażenia z lotu jednak są bardzo pozytywne – lata jak po sznurku, prawie nie czuje podmuchów wiatru. Jedyny zauważony minus to sztywne podwozie na za małych na nasz pas kółkach. Ogólnie lata jak dla mnie super przewidywalnie – jak moja poprzednia styropianowa Hype Cessna 400, która już lata gdzie indziej. Jeśli ten model miałby jeszcze klapy była by pełnia szczęścia.
Kilka słów o modelu:
Kadłub laminatowy z przetłoczeniami i wiernie odwzorowanym malowaniem, skrzydła balsowe pokryte folią z nadrukami. Pakiet 4000mAh/4S, regulator 60A, silnik 850 kv o ciągu 2500-3000g przy śmigle 12x5.
Rozpiętość skrzydła. 1400 mm
Długość kadłuba . 1130 mm
Powierzchnia skrzydeł. 35,5 qdm
Waga. 2300 - 2400 g
Profile NACA 0014
Pozdrawiam Paweł
17 września w rocznicę najazdu ZSRR na Polskę w 1939 r. nasi koledzy z grupy ESA postanowili uczcić tą datę i postawili pomnik, na cześć polskich pilotów kampanii wrześniowej. (tak sie nam bynajmniej wydaje). Byli i tacy co twierdzili, że to świąteczna choinka ale termin wydawał się zbyt wczesny. Może by sam autor rozwiał tajemnicę tego dzieła ? :)
To już drugi FAN CUB Multiplexa na naszym lotnisku. Przypomnę , że model charakteryzuje się bardzo dużymi kołami, które idealnie sprawdzają się na trawie. No oprócz dużych, wygodnych kół model lata rewelacyjnie. Cały czas w głowę zachodzę po co w nim klapy skoro bez nich start i lądowanie jest bajecznie proste i krótkie. No chyba , że lądowisko ma 2mx2m i trzeba trafić.
Z balsą jest problem i to nie tylko z ceną ( jest mniej więcej wszędzie zbliżona) ale i z jakością. Zamawiałem ostatnio jako standard ale to bardziej średnio twarda i krucha.