Witam - zostałem obdarowany dwoma płytami białego depronu oklejonego papierem i trzeba go było jakoś fajnie wykorzystać ...
Aby lepiej wykorzystać depron powiększyłem plany z 85 cm do 1m rozpiętości. Obejrzałem kilka filmików na flitetest, bo z tym depronem pracuję się troszkę inaczej ( mam nadzieje, że to wystarczy ). Ten mój oklejony jest obustronnie papierem i w dodatku chyba w środku jest jeszcze jedna warstwa papieru. Jest to dość ciężki materiał i nie wiem jak samolot wyjdzie wagowo. Osprzęt dobiorę gdy zważę gotowy model. Założyłem sobie, że nie musi wyjść mi akrobat... jak będzie latał stabilnie i powoli też będę się cieszył. No i nie użyję do budowy ani grama węgla... no może na popychacze lotek.
Szablony podklejone kartonem.
Jeden z szablonów musiałem przerysować ponownie , bo moja drukarka .... mam nadzieje, że więcej takich niespodzianek nie będzie.
Model będzie ciężki, więc w oba skrzydła dałem listewki sosnowe 4x4 , w ster wysokości została wklejona listewka 2x3mm. Mam zamiar wzmocnić też kadłub przynajmniej dwoma listewkami 4x4. Ten "ich" depron chyba jest inny , z mojego papier się ciężko schodzi. Chciałem pochować pod nim listewki w skrzydłach ale nie chciał ładnie odchodzić.
Czekam aż soudal wyschnie .... , czy może któryś z kolegów robił zawiasy lotek przy użyciu kleju na gorąco , (jak na flitetest - wycinają depron i papier z jednej strony na 45 st. i cienko rozsmarowują klej) - wytrzyma?.
Ponadto zabezpieczają też cięcia poprzez cienką warstwę kleju ng. a na natarciu wklejają patyczki od szaszłyków, aby skrzydło było bardziej odporne na uderzenia - czy można to zastosować w tym wypadku ?
Edytowane przez lesiu7 dnia 04.11.2015 17:37
Zawiasy z kleju na gorąco? To wyjdzie sztywno, fajne zawiasy wychodzą z UHU lub ze starych dyskietek komputerowych,metoda sprawdzona w esach.
Co to jest za depron? Nie spotkałem się z czymś takim.
Waga chyba będzie spora, ale powodzenia.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Wnioski - jeżeli nie przetniemy papieru i dobrze wytniemy kąt, oraz cieniutko rozsmarujemy gorący klej - zawias jest super.
Jestem bardzo zadowolony z tego depronu - gorący klej położony bezpośrednio na piankę, nie topi jej.
Edytowane przez lesiu7 dnia 04.11.2015 22:47
Ostatnio mam mało czasu na modele, ale powoli do przodu.
Obecnie kadłub od dołu i góry jeszcze nie zamknięty (w celu modyfikacji osprzętu bo czekam na regulator i odbiornik). Środkowa "półka" w kadłubie zostanie jeszcze odchudzona. Goły komplety kadłub bez wyp. ważył 690 gr. a całość z silnikiem (Emax GT2215/10 KV1100 - 280W Masa [g]: 70) i pakietem 2200, serwami dojdzie do 1 kg wagi. Ten kadłub jest strasznie duży i przestrzenny ... i nabija trochę wagę ... w ostateczności będę zrywał papier od środka
P.s. podpowiedzcie czy dobrze liczę obciążenie powierzchni - skrzydła mają razem 35 dm powierzchni, waga 1000g to daje 28,6 gr na cm2 ??
Edytowane przez lesiu7 dnia 30.11.2015 10:33
No temat prawie skończony - modelik lata bardzo ładnie a pilot dopiero się uczy. Nie miałem kamerzysty i kamerka stała na dachu samochodu dlatego filmik pocięty, żeby was nie zanudzić. Muszę ograniczać wychylenia steru kierunku w szczególności bo .... model na dotknięcie drążka zakręca w miejscu. Jak widać z samolotu musiałem zrobić origami, żeby dało się go wyważyć. Ten depron jest super sztywny ale i ciężki
YouTube Video
Edytowane przez lesiu7 dnia 17.03.2016 13:07