Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
System Eagle Tree, krótki opis na start
Jacoslaw
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21.04.2012 12:02
Awatar

modelarz


Postów: 65
Data rejestracji: 06.04.12

Zgodnie z zapowiedzi± w±tek o Eagle Tree. Mam nadziejê, ¿e bêdzie przydatny dla tych, którzy planuj± zakupiæ albo chcê go uruchomiæ. Postaram siê w miarê mo¿liwo¶ci opisaæ czê¶æ mo¿liwo¶ci (te które do tej pory pozna³em) swojego zestawu. Nie bêdê rozpisywaæ siê o ka¿dym z elementów, chyba nie ma to sensu. S± dok³adne specyfikacje techniczne w instrukcjach. Kiedy ju¿ dojdzie paczka z urz±dzeniem, chyba ka¿dy chce szybko zobaczyæ jak to dzia³a i nie spêdzaæ wieczorów przy kolejnych ustawieniach. Postaram siê opisaæ jak te komponenty pod³±czyæ i wprowadziæ w³asne ustawienia w do³±czonym oprogramowaniu.

Nie wiem czy wymieniê wszystkie ale to mozliwo¶ci systemu,o których wiem:
1 - opcja autopilota
2 - powrót do bazy
3 - przelot przez punkty ustalowe koordynatami GPS
4 - logowanie wszystkich warto¶ci w plikach i ich modyfikacja, analiza na komputerze
4a - tworzenie wykresów 2D, 3D danych z czujników, ³±cznie z wizualizacj± ¶ciezki lotu, porównywanie danych, tworzenie grafik do prezentacji, zupe³nie dowolna modyfikacja wykresów (kolorów p³aszczyzn, skal, jednostek, siatek...)
4b - eksport ¶cie¿ki lotu do Google Earth i jej odtworzenie po locie, lub w jego trakcie je¶li u¿ywamy stacji naziemnej
4c - odtworzenie parametrów lotu na ekranie komputera za pomoc± imitatorów wszystkich przyrz±dów kokpitu, lub obserwowanie ich w czasie rzeczywistym (patrz punkt poprz.)
4d - zmiana dos³ownie wszystkich w³a¶ciwo¶ci danych na ekranie (promieñ radaru, odstêpy, margines na ekranie, czu³o¶æ wariometru, procentowa sprawno¶æ zamiany energii potencjalnej na kinetyczn± - do wario, skala tonów wario... d³ugo by wymieniaæ)
5 - wy¶wietlanie tych danych na sygnale toru video
6 - dowolna modyfikacja po³o¿enia danych na ekranie, ich etykiet, koloru, jasno¶ci, ustawianie alertów tekstowych, komunikatów g³osowych.
7 - ustawienie chyba max 3 ekranów z danymi, które zmieniaj± siê automatycznie lub mog± byæ zmieniane za pomoc± kana³u w aparaturze.
8 - ustawianie punktów w których dane zaczynaj± byæ logowane (np kiedy model osi±gnie 50m wysoko¶ci, albo kiedy jest odpowiednia dok³adno¶æ GPS)
9 - mo¿liwo¶ci czujników, ale o nich za chwilê
10 - mo¿liwo¶ci stacji naziemnej, w nastêpnym po¶cie



1. Czujniki

Eagle Tree oferuje nastêpuj±ce czujniki:

- Czujnik barometryczny pomiaru wysoko¶ci. Dostajemy skalibrowany czujnik praktycznie gotowy do u¿ycia. Ci¶nienie odniesienia jest pobierane przy starcie, nie jest wymagany tutaj nasz udzia³. Dla pewno¶ci w³a¶ciwych wskazañ powinien byæ oczywi¶cie wewn±trz modelu. Jest wymagany do dzia³ania wariometru; chyba razem z czujnikiem prêdko¶ci powietrza ale pewien nie jestem. Pisa³em do Eagle Tree z pro¶b± o wyja¶nienie jakich danych u¿ywaj± do tworzenia wskazañ wario ale mi nie odpisali.

www.eagletreesystems.com/images/altv4.jpg


- Czujnik aerodynamiczny pomiaru prêdko¶ci. Klasyczna rurka Prandtla prêdko¶æ mierzona na bazie ci¶nienia statycznego i ca³kowitego. Jedyne co musimy zrobiæ to w³a¶ciwie po³±czyæ rurkê z czujnikiem za pomoc± do³±czonych przewodów, zadbaæ by nie by³y pozaginane i umie¶ciæ rurkê w odpowiednim miejscu. Koñcówka nie powinna znajdowaæ siê w strefie oddzia³ywania warstwy przy¶ciennej, za ¶mig³em modelu (chyba, ¿e interesuj± nas wskazania tylko przy wy³±czonym silniku. W motoszybowcu mi to wystarcza) i pokrywaæ siê z osi± pod³u¿n± modelu.

images49.fotosik.pl/1472/13158e9bbc2d1a87.jpg


- Czujnik przeci±¿eñ w 3D. Eagle Tree oferuje dwie wersje (do wiêkszych/mniejszych przeci±¿eñ). Trzeba go umie¶ciæ w odpowiedniej orientacji: (wg uk³adu wsp. na czujniku): Y - zgodnie z kierunkiem lotu, X - na lewe skrzyd³o. Mierzy w g wiêc poprawne zamontowanie powinno dawaæ wskazanie -1g w osi Z i brak wskazañ w XY.

pics.towerhobbies.com/imagel/e/letrp8020.jpg


- Guardian stabilizator. Trójosiowy giroskop, dziêki któremu mo¿liwe jest wy¶wietlanie sztucznego horyzontu, stabilizacja lotu i dzia³anie autopilota. Orientacja w jakiej trzeba go umie¶ciæ jest narysowana na etykiecie. Razem z czujnikiem przeci±¿eñ to taka ma³a jednostka nawigacji zliczeniowej. Nawet mo¿na logowaæ jej wskazania tylko nie wiedzieæ czemu, ten typ nawigacji nie zosta³ w systemie umo¿liwiony.

www.helipad.pl/_var/gfx/3a39f7e9c31b814ed19d62b379471d17.jpg


- Czujnik GPS. Jak sama nazwa wskazuje Smile Dziêki niemu na ekranie mo¿emy uzyskaæ: prêdko¶æ wzglêdem Ziemi,
szeroko¶æ i d³ugo¶æ geograficzn±,
wysoko¶æ nad elipsoid± opisuj±c± w przybli¿eniu kszta³t Ziemi (spory b³±d),
informacja o aktualnym rozmyciu pozycji (HDOP),
ilo¶æ widocznych satelitów,
strza³ka wskazuj±ca kierunek do bazy,
graficznie przedstawiona busola,
graficznie przedstawiony radar,
warto¶æ k±tow± aktualnego kursu,
odleg³o¶æ od bazy (mierzona bezpo¶rednio do modelu lub jako d³ugo¶æ rzutu na p³. Ziemi)


Czujniki mog± funkcjonowaæ te¿ autonomicznie, zapamiêtuj± wtedy warto¶ci maksymalne, które pokazuj± na wy¶wietlaczach. Np. czujnik przeci±¿eñ ca³y czas wy¶wietla wskazania ( X 1 . 2 Y 0 . 1 Z 1 . 3... i tak dalej). Oczywi¶cie jest opcja wy¶wietlania ich wskazañ na ekranie w wybranym miejscu. Poza po³±czeniem ich z reszt± zestawu nie robimy przy nich nic.


2. E-logger

Ja posiadam wersjê V4. Logger odpowiada za zapamiêtywanie danych i zapewnianie zasilania zestawu. Na pocz±tek wystarczy wiedzieæ, ¿e przez niego przep³ywa ca³y pr±d z zasilania, posiada port do transmisji danych i trzeba dolutowaæ sobie wtyk zgodny z gniazdem w regulatorze i gniazdo zgodne z wtykiem od pakietu. Pó¼niej pod³±czymy do niego czujniki i GPS

3. OSD

ka¿dy wie o co chodzi Wink



Po³±czenie ca³o¶ci:

Wystarczy trzymaæ siê zasady, ¿e wszystkie czujniki poza GPS powinny byæ po³±czone w szereg. Kabel, który wychodzi z OSD wpinamy do czujnika_1, kabelek z czujnika_1 do kolejnego czujnika i a¿ do koñca, kiedy ostatni kabel wpinamy w odpowiednie miejsce w e-Loggerze. Kolejno¶æ nie ma znaczenia. Nastêpnie do tego samego urz±dzenia odbiornik GPS zgodnie z etykiet±.

images42.fotosik.pl/303/7ea26520492c9dd6.jpg


images41.fotosik.pl/1463/350c6df1e41f784e.jpg


Czujniki za³atwione, teraz czas na sygna³ z kamery. Ja u¿ywam kamery p³ytkowej bez mikrofonu - wtyczka wêdruje do OSD w miejsce oznaczone Video IN. Sygna³ wyprowadzamy z Video OUT do nadajnika, Audio OUT tak samo (chyba, ¿e nie chcemy korzystaæ z komunikatów g³osowych typu "GPS Speed...", "GPS HDOP = 25.1 " itp...).
U mnie wygl±da to tak: (po prawej stronie IN, po lewej OUT, czerwone koszulki-sygna³ video)

images46.fotosik.pl/1474/e16b7bf7f6ac109e.jpg


Koniec, teraz czas na ustawienia, które wprowadzamy za pomoc± komputera.
Edytowane przez Jacoslaw dnia 21.04.2012 12:02
Pozdrawiam, Jacek.
 
Jacoslaw
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 25.04.2012 18:24
Awatar

modelarz


Postów: 65
Data rejestracji: 06.04.12

Witaj, na oba pytania nie jestem jeszcze w stanie odpowiedzieæ, bo antenê próbowa³em ustawiaæ jak na razie jednego wieczoru. Mam nadziejê, ¿e w ci±gu tygodnia-dwóch to skoñczê.

Co do stabilizacji nie próbowa³em jej jak na razie uruchomiæ. ¦led¼ w±tek, je¶li dowiem siê czego¶ nowego o tych zagadnieniach to na pewno tu napiszê.
Pozdrawiam, Jacek.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Christen Eagle Relacje z budowy 9 31.01.2011 11:02
M³odzi modelarze lotnicy na start - 2008 Zdjêcia i filmy 1 06.10.2010 02:09
statystyka