Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
Silniki do ESA
Piotrek B
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12.10.2011 22:09
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Jako, ¿e ostatnio temat powróci³, mo¿e podzielmy siê naszymi do¶wiadczeniami.
Ja mam takie:
do WWII:
1) Ja najwiêcej lata³em na TOWER PRO 2408-21 silver (Kv 1400-1700 w zale¿no¶ci od ¼ród³a), ¶mig³o 8x4. Regiel trochê przewymiarowany 25A ale to dobrze, bo jak siê ci±gnie na skrzydle, albo ma wkrêcon± w ¶mig³o ta¶mê to s³abszy mo¿e siê przyjaraæ.
Uwa¿am, ¿e to bardzo dobry zestaw, ale niestety te silniki s± bardzo ró¿ne w zale¿no¶ci od egzemplarza. Mia³em ich kilka i naprawdê by³a ró¿nica w osi±gach i trwa³o¶ci. Poza tym o¶ki s± z plasteliny Wink Waga ok. 50g. Pakiet 1,3 spokojnie wystarcza na latanie 5-7min na maxa.
Natomiast ta najbardziej chwalona odmiana tego silnika BLACK jako¶ nie przypad³a mi do gustu.
2) Na zawodach widywa³em bardzo du¿o EMAX CF2812 1500KV waga39g!! ¶mig³o 8x4 a nawet 7x5. Na tym silniku bêdê budowa³ kolejny model i sprawdzê co i jak. Regiel te¿ 25A z tych samych powodów. Na tym silniku lataj± zawodnicy, którzy staja zwykle na podium, wiêc mo¿e co¶ w tym jest. Wykonanie i trwa³o¶æ znacznie przewy¿sza produkty TP.
3) Próbowa³em jeszcze innych dzwonków i nie tylko, ale nie s± warte opisywania.
4) Je¿eli kto¶ chce zrobiæ z modelu rakietê, to polecam Emax 2215/15 (o ile dobrze zapamiêta³em). Mieli je pozak³adane ch³opaki z Jeleniej Góry na zawodach w Krakowie. Ale po pierwsze te modele by³y ZA SZYBKIE, po drugie pakiet 1,3 starcza³ na jakie¶ 4 min. Nie jest to chyba dobre rozwi±zanie, ale efekt by³ pora¿aj±cy Shock
5) To ten silnik TURNIGY który zastosowa³ S³awek w meserze, ale to niech on o nim co¶ napisze. Ja kupi³em taki http://www.hobbyk...150w_.html ale nie jest dobry.

do WWI
1) Ja latam na SUPER TIGRE 400 950KV waga ok. 50g ¶mig³o 10x6 i regiel 20A. Zestaw ¶wietny - do¶æ szybki, bardzo mocny i ma³o pr±du bierze. Bardzo dobre wykonanie silnika. Niestety jest do¶æ drogi i ma NIEWYMIENN¡ o¶kê Shock Dlatego wiêcej ju¿ ich nie kupuje.
2) Du¿o ludzi lata na EMAX 2822 1200KV 39g i na ¶mig³ach 9x5-10x5. Regiel ok. 20A Ja ten silnik omy³kowo zamontowa³em do modelu wwII i sprawdza siê ¶rednio.
3) Widzia³em te¿ sporo dzwonków 2410 ok 1000KV, waga 65g. ¶mig³o chyba 10x5. (tu nie mam pewno¶ci)

Generalnie, to moim zdaniem sprawa wygl±da tak:
Silnik nie powinien wa¿yæ wiêcej ni¿ 50g-60g i:
Do WWI 900-1200KV i taki, ¿eby pasowa³o do niego ¶mig³o 9x5-10x6 , no i taki, ¿eby pakiet 1,3 wytrzymywa³ min. 5 minut maxa gazu.
Do WWII 1400-1700KV i taki, ¿eby pasowa³o do niego ¶mig³o7,5-8x6 , no i taki, ¿eby pakiet 1,3 wytrzymywa³ min. 5 minut maxa gazu.
Oczywi¶cie trzeba braæ pod uwagê to, ¿e w walce mo¿na lataæ z ta¶m± (albo i nie jedn±) na skrzydle i wtedy oczywi¶cie czas lot siê skraca.

I jeszcze 3 BARDZO WA¯NE sprawy, nie dla wszystkich oczywiste:
Napêd, ¿eby dobrze funkcjonowa³ MUSI MIEÆ:
1. Prost± o¶kê i piastê
2. Dobre ³o¿yska
3. Wywa¿one ¶mig³o.
Edytowane przez Piotrek B dnia 13.10.2011 08:03
Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 
SlavikS
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13.10.2011 08:49
Awatar

Administrator


Postów: 2230
Data rejestracji: 20.05.08

Piotrek,
Bardzo dobrze, ¿e otworzy³e¶ ten temat. Ka¿dy z nas co¶ testuje i kombinuje, wiêc warto siê do¶wiadczeniami podzieliæ. Bêdziemy go sukcesywnie, w miarê testowania kolejnych napêdów uzupe³niaæ.

W moich zestawach ESA WWII lata taki sprzêt:
- Regulatory Turnigy 25A
- pakiety LiPo 1050mAh 3S
- silniki:

RAY C2826/18 - Nie polecam

¶rednica silnika: 27,8 mm
d³ugo¶æ silnika: 27 mm
¶rednica o¶ki: 3,17 mm
waga: 50g
liczba zwojów: 18
moc max: do 140W
obroty na Volt (KV): 1000 obr/V
zasilanie: 2-3 ogniwa Li-xx, 6-10 Nixx
zalecane ¶mig³a: od 7x4 do 8x4 (2 Lixx/6 Nixx 8x4, 3 Lixx/10 Nixx 7x4)
obci±¿enie max: 18A/60s
zalecany regulator: 18A

Krêc± ¶mig³ami 8x4. Takie silniki mia³em i takie za³o¿y³em, ale na ESA zdecydowanie za s³abe. Brakuje prêdko¶ci i mocy.

Turnigy 2209 26turn 1130kv 15A Outrunner

Kv: 1130rpm/v
Operating Current: 4A ~ 13A
Peak Current: 15A
Suggested prop: 9x4.7
Suggested Battery: 1300~1700mAh 3S1P
Weight: 46g
Dimensions: 27.6 x 28mm
Shaft Size: 3.175mm
http://www.hobbyk...oduct=5686

Ten lata ze ¶mig³em 8x5 w Me-109 - daje radê.

Postaram siê pomierzyæ pr±dowo te napêdy i uzupe³niæ dane.
Edytowane przez SlavikS dnia 13.10.2011 08:50
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Piotrek B
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13.10.2011 10:26
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Ja te¿ pomierzê pr±dowo i uzupe³niê, bo ostatnio zakupi³em sobie wreszcie sprzêt.
I dodatkowo trzeba by pomierzyæ jakie obroty te silniki faktycznie wykrêcaj±. Jak cos to obrotomierz mam na stanie.
Edytowane przez Piotrek B dnia 13.10.2011 10:28
Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 
robloz
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13.10.2011 17:58
Awatar

Moderator


Postów: 2369
Data rejestracji: 19.05.08

Ja lata³em przewa¿nie na czarnych dzwonkach( nie pamiêtam nazwy) i po kilku lotach uzwojenia czarne - przy ¶migle dedykowanym do nich.
Ostatnio w reaktywowanym P-40 zamontowa³em EMAXa 2822 + ¶mig³o 9x5 i powiem tylko tyle, ¿e bêd± to chyba moje silniki. 18A na ¶migle 8x6 15A ale tutaj brakuje mu mocy.
Mam jeszcze EMAX 2812 na ¶mig³o 8x4 ,ale jeszcze go nie sprawdza³em.
Edytowane przez robloz dnia 13.10.2011 19:09
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Uszkodzone serwa, silniki Kupiê 7 24.03.2024 07:54
[S] £o¶ ESA + dwa silniki 2204-14 1400kV Nowe Sprzedam 2 22.12.2014 12:18
statystyka