| 
 Minititan-E325 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 26.03.2011 07:43 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Witam Wszystkich! 
 
Chcia³em przedstawiæ Wam relacjê z budowy mojego MiniTitana E-325 firmy Thunder-Tiger. Budowa zosta³a ukoñczona pomy¶lnie ju¿ w styczniu tego roku. W obecnej chwili uczê siê nim lataæ- na razie zawisy...no ale do rzeczy. 
 
Otó¿ zawsze marzy³o mi siê heli do latania na zewn±trz- moja lama V4 niestety nie dawa³a rady nawet przy delikatnych podmuchach- zawsze mi gdzie¶ j± znios³o, no ale do latania po domu w sam raz. Zacz±³em rozmy¶laæ nad kupnem jakiego¶ helika klasy 450. Oferta jest du¿a i na pocz±tku mia³em mêtlik w g³owie i nie wiedzia³em do koñca co wybraæ. Buszuj±c po forach krajowych i zagranicznych porównywa³em opisy u¿ytkowników ¶mig³owców ró¿nych producentów. Po dniach i nocach zastanawiania siê wybór pad³ na MiniTitana-E325. Helika zamówi³em w Modelemax w wersji KIT z silnikiem i regulatorem. Sk³adanie tego ¶mig³owca krok po kroku da³o mi du¿o frajdy oraz pozwoli³o na dok³adne zapoznanie siê z budow±, z tego wzglêdu uwa¿am ¿e sk³adanie od podstaw jest lepsze ni¿ kupno zestawu RTF. 
 
Zapraszam do obejrzenia zdjêæ z budowy  W miarê mo¿liwo¶ci galeriê bêdê aktualizowa³. 
 
Tak wygl±da pud³o. Jest solidnie wykonane z twardego i grubego kartonu co z pewno¶ci± dobrze zabezpiecza czê¶ci wewn±trz. 
 
  
 
 
 
Zawarto¶æ opakowania. Wszystkie czê¶ci pogrupowane w zestawy, popakowane w torebki foliowe z odpowiednim oznaczeniem. 
 
  
 
 
 
Bardzo dobrze napisana instrukcja nie pozwala³a na chwilê zastanowienia  
Poni¿ej zdjêcie woreczka "A" z czê¶ciami g³ównego rotora. 
 
  
 
 
 
No to do dzie³a  
 
  
 
 
 
Maleñkie ³o¿yska- w tym modelu praktycznie wszystko co siê rusza jest u³o¿yskowane  
 
  
 
  
 
  
 
 
 
Gotowe  
 
  
 
 
 
Woreczek B: zestaw flybara + okucia ³opat oraz inne drobiazgi  
 
  
 
  
 
  
 
 
 
£o¿yska okuæ- w sumie a¿ 3 ró¿ne ³o¿yska na jedno okucie, resory gumowe, pier¶cienie dystansowe + podk³adki= solidnie. 
 
  
 
 
 
Okucia za³o¿one. Instrukcja jasno okre¶la w którym miejscu u¿yæ kleju do ¶rub zawartego w zestawie. 
 
  
 
 
 
"BAG C"- czyli g³ównie tarcza steruj±ca, miksery i......³o¿yska oczywi¶cie  
 
  
 
  
 
 
 
Tarcza steruj±ca 
 
  
 
 
 
A w miêdzyczasie wyci±³em, sklei³em i oklei³em kabinkê 
 
  
 
 
 
Poskrêcane popychacze z zestawu "D"- instrukcja zawiera rysunki w skali 1:1- nie ma problemów z ustaleniem d³ugo¶ci. G³owica ju¿ prawie gotowa  
 
  
 
 
 
G³owna rama z paczki "E" czê¶ciowo z³o¿ona 
 
  
 
 
 
W torebce "F" mamy u³o¿yskowane mocowanie osi g³owicy oraz pó³kê akumulatora z regulacj±!  - bardzo przydatne przy wywa¿aniu heli. 
 
  
 
 
 
"G"- czyli g³ówne ko³o zêbate, ³o¿ysko jednokierunkowe, tuleja ³o¿yska i podk³adki. 
 
  
 
 
 
To co¶ zaczyna ju¿ przypominaæ helikopterek  Prowadnica tarczy zamocowana z przodu a nie z ty³u jak w przypadku wiêkszo¶ci modeli. U³atwia to ew. monta¿ b±d¼ demonta¿ tylnego snapa tarczy. Ta czê¶æ jest mocowana za pomoc± ¶rub wiêc nie ma problemów z ew. wymian± w razie uszkodzenia. Ten sposób monta¿u prowadnicy by³ jednym z powodów kupna tego modelu  
 
  
 
 
 
Paczuszka "H"- zestaw skrzynki ogonowej 
 
  
 
 
 
Skrzynka czê¶ciowo z³o¿ona. Na zdjêciu dalej widaæ ¶lizgacz regulacji skoku wirnika ogonowego- ma on dwa punkty podparcia- z góry i z do³u. To kolejny atut maj±cy wp³yw na zakup tego modelu. Na forach czyta³em o przypadkach powstawania przekosu i wskutek czego blokowania siê ¶lizgacza w przypadku sterowania z jednej strony. W tym przypadku si³y rozk³adaj± siê równomiernie wiêc przekos nie wyst±pi. 
 
  
 
 
 
"BAG I"- zestaw ¶mig³a ogonowego: ³opaty, okucia, du¿o ³o¿ysk i wiele innych rzeczy  
 
  
 
  
 
 
 
Wirnik ogonowy kompletny  
 
  
 
 
 
"BAG J"- zestaw przek³adni pasa napêdu wirnika ogonowego. Po z³o¿eniu przek³adnia ta, aluminiowa rurka ogona oraz wirnik ogonowy stanowi± jeden oddzielny zespó³ montowany pó¼niej w ramê g³ówn± za pomoc± ¶rub. Jest to wg mnie super rozwi±zanie- kolejny element "ZA" kupnem tego modelu. 
 
  
 
  
 
 
 
Ogon zamontowany 
 
  
 
 
 
Paczka "K"- silnik i regulator z zestawu- oczywi¶cie bezszczotkowy, metalowe mocowanie silnika z otworem "fasolka" w celu ³atwej regulacji po³o¿enia silnika wzglêdem g³ównego ko³a zêbatego, dwie zêbatki silnika do wyboru 13T i 15T w zale¿no¶ci od zastosowanego akumulatora Li-Po. 13T dla 3S1P a 15T dla 2S1P. W moim Przypadku 13T. Regulator posiada wyciêt± koszulkê w celu u³atwienia oddawania ciep³a przez radiator. 
 
  
 
  
 
  
 
 
 
Elektronika w trakcie monta¿u 
 
  
 
 
 
Drewniane ³opaty z zestawu  
 
  
 
 
 
Wkrótce zamieni³em je na wêglowe. Oprócz wytrzyma³o¶ci s± wg mnie ³adniejsze ni¿ drewniane  
 
  
 
 
 
Poni¿ej zdjêcia z³o¿onego helika z jeszcze drewnianymi ³opatami. 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
 
Edytowane przez atom dnia 29.03.2011 20:19
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 26.03.2011 08:05 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
No to witam kolejnego "zakrêconego" heli maniaka. 
Trzymam kciuki za efekty w nauce latania helikiem.
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 26.03.2011 08:15 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Witam  
 
A dziêkujê! 
 
Pozdrawiam
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| private9 | 
 Dodany dnia 26.03.2011 09:13 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 891 
Data rejestracji: 18.05.08 
  | 
Witam, wreszcie kto¶ z porz±dnym modelem   a tak powa¿nie to dobry sprzêt i nie trzeba go tuningowaæ o alu bo te up-graty mog± pogorszyæ tylko w³a¶ciwo¶ci lotne. Lata³em nim w 2008 roku i na nim pierwszy raz wykona³em pêtle, bêczkê i zawis na pleckach. Nawet wystartowa³em nim w zawodach we Wroc³awiu, to jeden z moich modeli które wspominam  bardzo mi³o. 
 
A pod adresem masz parê zdjêæ mojego modelu : https://picasaweb...TitanE325#
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 26.03.2011 09:44 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Hej  
 
W³a¶nie nie mia³em zamiaru go tuningowaæ. Wychodzê z za³o¿enia ¿e w razie crashu i tak pêknie co ma pêkn±æ, a je¶li damy jaki¶ element z alu to on wytrzyma a si³a uderzenia mo¿e siê przenie¶æ gdzie¶ dalej i uszkodzi jaki¶ drogi element... 
Generalnie czê¶ci w sklepach od groma  
 
Pozdrawiam  
 
PS Fajne zdjêcia
 
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 09:45
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| private9 | 
 Dodany dnia 26.03.2011 10:30 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 891 
Data rejestracji: 18.05.08 
  | 
Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka, one poprostu s± za s³abe.
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 26.03.2011 10:38 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
 Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka  
- tu w pe³ni zgadzam siê z Arkiem - dla modelu helikoptera klasy 450 bezwzglêdnie nale¿y zainwestowaæ w "mocniejsze" serwa z MG - a wiem co¶ o tym, sam to przerabia³em, kiedy uczy³em siê lataæ moim Rexiem.
 
Edytowane przez Andy dnia 26.03.2011 10:56
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 26.03.2011 11:06 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Oczywi¶cie macie 100% racjê. Hmmm...nie mog³em siê po prostu doczekaæ kiedy wystartuje i wsadzi³em to co akurat mia³em pod rêk±  Na razie æwiczê zawisy na wysoko¶ci ok 1m. Oczywi¶cie planujê wymieniæ wszystkie serwa i ¿yroskop.  
 
pozdrawiam 
 
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 11:06
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| private9 | 
 Dodany dnia 26.03.2011 11:08 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 891 
Data rejestracji: 18.05.08 
  | 
Pomy¶³ nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodz±. Ostatnio mia³em Tower Pro 95MG i niestety wymieni³em bo siad³y po locie, spali³y siê silniczki,.
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 26.03.2011 11:55 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
Atom, szkoda tylko, ¿e w takiej "konspirze" sk³ada³e¶ swój model 
 
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 26.03.2011 14:39 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
 private9 napisa³/a: 
Pomy¶³ nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodz±. Ostatnio mia³em Tower Pro 95MG i niestety wymieni³em bo siad³y po locie, spali³y siê silniczki,.  
 
W³a¶nie te (Hitec) mam w planach do zakupu  
 
Andy, chcia³em zaskoczyæ 
 
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 14:44
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 26.03.2011 15:32 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
 chcia³em zaskoczyæ  
- no to uda³o siê Tobie 
 
 
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| artplo | 
 Dodany dnia 26.03.2011 16:58 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 351 
Data rejestracji: 18.05.08 
  | 
atom napisa³/a:
Hej  
W³a¶nie nie mia³em zamiaru go tuningowaæ. Wychodzê z za³o¿enia ¿e w razie crashu i tak pêknie co ma pêkn±æ, a je¶li damy jaki¶ element z alu to on wytrzyma a si³a uderzenia mo¿e siê przenie¶æ gdzie¶ dalej i uszkodzi jaki¶ drogi element... 
Generalnie czê¶ci w sklepach od groma  
Pozdrawiam  
PS Fajne zdjêcia   
 
Tak jak Arek napisa³ , nie warto tuningowac MT 
Swego czasu mia³em stuningowana czê¶æ g³owicy i przy krecie  wytrzyma³a (nie pêkla) , ale  sie pokrzywi³a 
Przy prostowaniu zmieni³y siê d³ugo¶ci  elementu i by³ problem
 Aurora 9 
Tarot 650/Naza V2 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 29.03.2011 20:29 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Hejo, 
 
Zamówi³em w sklepie Modelemax 3 serwa HS 65MG na tarczê, je¶li chodzi o ogon to po d³u¿szych przemy¶leniach wybór pad³ na ¿yroskop HG-5000 z dedykowanym serwem HSG5083MG. My¶lê ¿e jutro paczka do mnie dotrze- przetestujemy  
Jeszcze muszê zastanowiæ siê nad zewnêtrznym BEC-em oczywi¶cie impulsowym. Ten ze stockowego regla wg instrukcji zapewnia max 2A. 
 
pozdrawiam
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 01.04.2011 21:24 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Witam, 
 
Serwa i ¿yroskop ju¿ przysz³y  
 
  
 
 
 
Po rozpakowaniu... 
 
  
 
  
 
 
 
I monta¿u w heli  
 
  
 
 
 
Podczas monta¿u serw tarczy musia³em delikatnie podpi³owaæ od wewn±trz mocowania bo by³y za ciasne. Na szczê¶cie otwory na ¶rubki pasowa³y idealnie. Instrukcja ¿yra dosyæ zrozumiale napisana. Po ustawieniu wykona³em zawis w domu. Wszystko wydaje siê byæ ok. Jutro jak dopisze pogoda poæwiczê na zewn±trz. Zauwa¿y³em szybsz± reakcjê helikoptera na polecenia z apki ni¿ w przypadku kiedy na tarczy by³y poprzednie serwa przy tych samych ustawieniach aparatury.  
 
Pozdrawiam 
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 01.04.2011 22:04 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
Noooo, teraz model mo¿e czuæ siê ju¿ bezpieczniej - mam nadziejê, ¿e heli pilot równie¿ -  
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| private9 | 
 Dodany dnia 02.04.2011 01:32 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 891 
Data rejestracji: 18.05.08 
  | 
Tak ma byæ, ja te¿ pi³owa³em  
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| atom | 
 Dodany dnia 03.04.2011 21:22 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 50 
Data rejestracji: 26.04.10 
  | 
Cze¶æ, 
W sobotê sobie troszkê polata³em. Niestety przy drugim pakiecie zaliczy³em twarde l±dowanie  O¶ g³ównego rotora lekko siê skrzywi³a i niestety zabawa siê skoñczy³a. Na szczê¶cie tylko o¶ jest uszkodzona, reszta ok. Heh dziwne mi siê to wyda³o ¿e plastiki ok a taki prêt metalowy siê zgi±³..hmmmm. No ale có¿, trza zamówiæ now± i w górê  
 
pozdrawiam
 
Edytowane przez atom dnia 03.04.2011 21:32
 Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky  
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver | 
|   | 
 
 
 |