| Demalowanie karoserii lexanowych. | 
| Bienias | Dodany dnia 11.03.2011 00:05 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 323
 Data rejestracji: 07.07.10
 
 
 | Eloszka. 
 Chcia³em siê podzieliæ refleksj± na temat malowania i demalowania karoserii lexanowych.
 
 Pomimo do¶wiadczenia w malowaniu karoserii z lexanu, przygotowywuj±c model na ¶miganie na hali "osiemnastki", pope³ni³em karygodny b³±d w procedurze malowania a mianowicie po wyklejeniu maskowania szyb a przed malowaniem nie zmatowi³em powierzchni karoserii we³n± stalow±. Zem¶ci³o siê to ju¿ chwilê po tym jak wzi±³em do rêki pomalowan± karoseriê. Farba widocznie odlepi³a siê od g³adkiej karoserii juz przy pierwszym zagiêciu miêkkiego tworzywa. Po ¶miganiu na hali (kilka zderzeñ z Jurasem i Mi¶kiem, jednen przejazd po moim modelu wykonanym przez E-REVO) model wygl±da³ do¶æ ¿a³o¶nie.
 
 Nadarzy³a siê wiêc okazja do sprawdzenia jak bardzo nadaje siê p³yn hamulcowy DOT3 do usuwania lakieru.
 Napiszê tak - nadaje siê. Lakier (kilka warstw metalika + bia³y podk³ad-nadk³ad usuwa³em 3 wieczory
  ) ) - konkluzje: 1. lepiej nie spieprzyæ malowania
 2. jak ju¿ siê spieprzy - skatowaæ karoseriê jak siê da i kupiæ drug±
 
 Karoseria po usuniêciu lakieru robi siê mleczna - poniewa¿ widzê, ¿e na mokro tego nie widaæ po ponownym pomalowaniu powinno byæ normalnie.
 
 Uwaga na temat karoserii HPI (70-90 z³).
 Karoseria popêka³a juz przy zrywaniu folii wierzchniej. Jest miejscami tak cienka, ¿e a¿ pêka sama z siebie. Mam do¶wiadczenia z budami TAMIYA oraz RETRO RACING i s± o niebo grubsze i lepsze! Ale te¿ niemal¿e 2 razy dro¿sze - có¿ "albo rybka, albo pipka" jak mawia³ Sofronow a za nim Stanis³aw Anio³ z "Alternatywy 4".
 
 
 Wiem, ¿e mój post jest nie w tym dziale co potrzeba ale nie ma jeszcze dzia³u modeli samochodowych a ja podpi±³em siê pod "technikê w modelach RC".
 
 Bienias fan RC i 3D. 
  www.fpvplock.tk -moj blog  | 
|  |  | 
|  | 
| stawoj | Dodany dnia 11.03.2011 00:16 | 
| modelarz 
  
 Postów: 1285
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Stworzy³em dzia³ " Samochody RC" i temat tam przenios³em. Je¶li ten dzia³ modelarstwa (samochody) znajdzie wiêksze zainteresowanie i potrzeby to pomy¶li siê o ca³ej nowej kategorii na forum.
 Edytowane przez stawoj dnia 11.03.2011 00:38
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| juras | Dodany dnia 11.03.2011 01:15 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 106
 Data rejestracji: 15.05.09
 
 
 | No i teraz kogo siê s³uchaæ ????????? .Fachmani od malunku powiedzieli mi ,¿e przed malowaniem budy od ¶rodka ,wystarczy dobrze umyæ  (now±) karoseriê wod± z dodatkiem p³ynu do mycia naczyñ (odt³u¶ciæ) ,wysuszyæ i nie stosowaæ ¿adnych w³óknin ¶cieraj±cych. Spóbujê na butelce po Coli dwóch sposobów. Dziêki za cenn± uwagê co do zakupu tanich karoserii, w³a¶nie przymierzam siê do zakupu  nowej budy. My¶la³em te¿ o stworzeniu w³asnej budy np. Fiata 125p. Odlew gipsowy jest prosty do wykonania bo Fiat to raczej kanciak, p³yta cienkiej pleksy , piekarnik ,odkurzacz i mo¿na trzaskaæ masówkê. Ju¿ to widzê jak po parkingu galerii ¶migaj± same du¿e Fiaty w barwach TAXI , MILICJI i RALLY. Co do p³ynu hamulcowego to najlepszy by³ DA-1 stosowany w Nysach, ¯ukach itp. ¿ar³ wszystko do ko¶ci a przy tym ¶mierdzia³ nieziemsko. Moja buda po kilku jazdach jest do¶æ mocno zniszczona i trzeba bêdzie co¶ zadzia³aæ w tym temacie.
   | 
|  | 
 | 
|  | 
| Bienias | Dodany dnia 11.03.2011 08:57 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 323
 Data rejestracji: 07.07.10
 
 
 | Subaru to by³a pierwsza nie matowiona - pora¿ka. We³na i tarcie to obowiazek - mycie luzy tylko do odtluszczenia zeby sie farba nie rozplywala. Edytowane przez Bienias dnia 11.03.2011 08:57
 
 Bienias fan RC i 3D. 
  www.fpvplock.tk -moj blog  | 
|  |  | 
|  | 
| juras | Dodany dnia 11.03.2011 14:50 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 106
 Data rejestracji: 15.05.09
 
 
 | Jestem trochê innego zdania, odt³uszczenie to usuniêcie mikronowej pow³oki miêdzy malowanym przedmiotem a farb±. Malowanie powinnio odbywaæ siê w kilku etapach tzn. zapylenie z oko³o 30 cm szybkimi ruchami, wyschniêcie i malowanie koñcowe - wolne i dok³adne z zachowaniem wskazanej odleg³o¶ci. Je¿eli malujemy sprayami wa¿ne jest te¿ ci¶nienie w pojemniku, nigdy nie wykorzystujemy pojemnika do koñca, to znaczy nie malujemy najbardziej widocznych elementów naszego modelu resztk± farby. Niektóre lakiery potrafi± zmieniæ odcieñ, lub zaczn± rzucaæ grudkami farby. Dobrze  jest te¿, ¿eby pojemnik ze sprayem mia³ temperaturê trochê wy¿sz± od pokojowej wtedy lakier bêdzie bardzo ³adnie siê rozk³ada³. Drug± bardzo wa¿n± spraw± jest odleg³o¶æ dyszy pojemnika od malowanego elementu, czym dalsza tym mniejsze prawdopodobieñstwo wyst±pienia zacieków (firanek, glizd, itp,) Chodzi o to aby nasz model wygl±da³ jak najbardziej rewelacyjnie a nie jak ociekaj±cy lukrem p±czek.   Reasumuj±c dobrze odt³uszczona i przygotowana powierzchnia powinna malowaæ siê bez wiêkszych k³opotów.  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Bienias | Dodany dnia 11.03.2011 18:15 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 323
 Data rejestracji: 07.07.10
 
 
 | Wszystkie twoje porady sa ok ale raczej wiekszosc z nich ma zastosowanie jak maluje sie z zewn±trz. Od rodka zacieki, skórka pomaranczy itp nie sa tak czeste i grozne. Mnie sie jeszcze nie zdarzyly - wszak pierwsza warstwa po wyschnieciu juz pokrywa lexan w czesci widoczne z zewnatrz. Reszta tylko wzmacnia kolor lub go podkladuje. Wszak lexan malujemy od srodka. 
 Bienias fan RC i 3D. 
  www.fpvplock.tk -moj blog  | 
|  |  | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 12.03.2011 16:34 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Juras wymalowa³em jakies 20 sztuk karoserii, z tych co pamiêtam, wiêkszo¶æ firmy HPI i ProtoForm (proline) zawsze my³em karoseriê od srodka ciep³± wod± z p³ynem i sp³ukiwa³em wod±, wytar³em ¶ciereczk±, i osuszy³em suszark±. Nastêpnie maskowanie okien i farba w sprayu z daleka kilka warstw, ¿eby nie p³ynê³a i nie kryæ za pierwszym razem, jak przesch³o i nie by³o prze¶witów pod ¶wiat³o, to i tak na koniec delikatn± warstewkê ³±cznie oko³o 6ciu. No i jako¶ mi farba nie odpada³a. 
 PS. jak bêdziecie kupowaæ modele TAMIYA TT-01 z wymalowan± karoseri± to powiem szczerze odradzam, karoseria jest z cieñszej warstwy lexanu, i poprostu przy drobnych walniêciach pêka.
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Bienias | Dodany dnia 12.03.2011 20:31 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 323
 Data rejestracji: 07.07.10
 
 
 | Ja pomalowa³em ponownie ze zmatowieniem i teraz jest ok. Karoserie mozna wyginac a farba nie odpada. Zreszta na to samo cierpia³ misiek - tez farba odlazila mu platami przy zderzeniu. 
 Bienias fan RC i 3D. 
  www.fpvplock.tk -moj blog  | 
|  |  | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 13.03.2011 05:41 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | jakich farb u¿ywacie? My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Bienias | Dodany dnia 13.03.2011 09:30 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 323
 Data rejestracji: 07.07.10
 
 
 | Ja ze sklepu motoryzacyjnego, akryli. 
 Bienias fan RC i 3D. 
  www.fpvplock.tk -moj blog  | 
|  |  |