Kyosho Caliber 450 V - relacja z budowy
|
artplo |
Dodany dnia 15.01.2011 20:17
|

modelarz

Postów: 380
Data rejestracji: 18.05.08
|
Zyrko jak działa ???
Nie ma problemów ??
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 15.01.2011 20:26
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Artur, nie powiem, bo i nie latałem na dworzu, zobaczymy w nawrotach, tylko w domu go na sekundke podniosłem, mam nadzieję że zobaczymy niebawem.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 15.01.2011 23:00
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Aha, i muszę się pochwalić, mam nadzieję że mechanikę uda się upchać do makiety, a będzie coś co mi się zawsze podobało.
Fusuno 450 A109 Scale Fuselage - Coast Guard
Czy orientujecie się gdzie mozna kupić żołnierzy coś jak GJoe, tylko kurcze nie wiem czy skala będzie dobra, bo można by ich było wsadzić do helika 
http://www.comple...-FUF-4003A
Edytowane przez private9 dnia 15.01.2011 23:03
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
artplo |
Dodany dnia 15.01.2011 23:13
|

modelarz

Postów: 380
Data rejestracji: 18.05.08
|
A skala 1:72 , można by amputować nóżki
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16.01.2011 00:53
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Areczku,
nie wiem czy to dobry pomysł akurat z tym rodzajem makiety. Mam tu na myśli koniec jej obudowy belki ogonowej. Zwróć uwagę, że obudowa belki makiety bardzo mocno zwęża się ku końcowi. A w Kyosho sam wiesz jak wygląda sterowanie wirnikiem ogonowym. Gdybyś się uparł na tę makietę, to trzeba byłoby chyba obciąć całkiem końcówkę ogona i wtedy nie wiem, czy nie stracisz statecznika pionowego, który tu chyba jest na stałe.
Nie wiem, czy nie lepiej byłoby zastosować makietę z tzw. otwartą rurą ogonową z tyłu - tak jak w moim Hughesie. W tym przypadku całe sterowanie wirnikiem ogonowym jest na zewnątrz. SH otworzą już w poniedziałek w nowej siedzibie to podjadę i pomierzę co i jak.
Podaj mi wymiary:
- od osi wirnika głównego do osi wirnika ogonowego
- szerokość rozstawu popychaczy sterujących wirnikiem ogonowym.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 16.01.2011 00:56
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Andrzejku budka zakupiona i mam pomysła jak to rozwiązać, zaryzykuję, może sie uda
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16.01.2011 01:01
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to trzymam kciuki za projekt.
Ale i tak sobie podjadę i zobaczę nową siedzibę SH i "pomacam" tę makietę -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 16.01.2011 01:03
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Andy napisał/a:
No to trzymam kciuki za projekt.
Ale i tak sobie podjadę i zobaczę nową siedzibę SH i "pomacam" tę makietę - 
Tylko ja będę miał od Fusumo a nie Aligna.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 19.01.2011 19:06
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
No to k....a wykrakałem , amerykaniec przysłał maila , że oddaje kaskę za budę bo niestety jej nie ma. Poprostu zawiodłem się na usługach sklepu helidirect, do tej pory wszystko co się wyświetlało w elektronicznym sklepie było na półkach i było błyskawicznie wysyłane, teraz tak się nie stało. Tylko amerykanin zapomniał zwrócić kaski za przesyłkę, no chyba że dwie gazety RC HELI wyślą paczką o ładowności 3 kg za 50 dolcy. Napisałem maila ale niestety Pan sklepowy, odpisując chyba nie załapał o co mi chodzi.
Andrzejku, niestety w moim nie ulubionym sklepie zakupiłem taką samą bo ta Agusta mi się strasznie podoba. Więc pewnie jutro , piątek będzie ze strefy budka aligna, ah te moje plany .
AHa, wykonałem zawis modelem, i ogon stoi jak skała, mam nadzieję ze w nawrotach nie będzie oscylacji i wariacji,
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19.01.2011 20:22
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No i wyszło na moje - na mój punkt zaopatrzenia.
Mam nadzieję, że nie amerykaniec zwróci kasę i nie poniesiesz dodatkowych kosztów. Trzymam kciuki.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 21.01.2011 12:44
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Amerykaniec wpadł na fajny pomysł, dostane jakiegoś gifta (czyli mam u nich dodatkowe pkt) i przy następnych zakupach albo pomniejszą mi pkt na towar albo wysyłkę, a wszysło nawet oki.
No to pozostało oblatać model, i spowrotem go częsciowo rozłożyć i przymierzyć do makiety, agusta już u mnie.
Andrzejku, jak się podłącza serwa pod apkę do chowanego podwozia???? no i jak sprawa wygląda ze spowalniaczami???
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 21.01.2011 13:18
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
agusta już u mnie
- to fajnie. Widze, że kolejna makieta niebawem zostanie oblatana.
Arek, a ile masz serw do sterowania podwoziem?
A jaki masz spowalniacz do tych serw?
Z reguły serwo(-a) do sterowania podwoziem podłącza się do kanału GEAR w odbiorniku, ale poprzez właśnie spowalniacz pracy serwa. Jak nie zmieniałeś domyslnych ustawień w pamięci danego modelu, to serwo bezproblemowo powinno działać. Jeżeli nie dziala, to sprawdź w ustawiniach apki, czy nie jest wyłączony ten właśnie kanał.
Jak zapodasz ile masz serw i jaki spowalnicz to ustalimy co i jak dalej.
Edytowane przez Andy dnia 21.01.2011 13:22
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 21.01.2011 19:03
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Andrzejku do sterowania będą dwa serwa, jedno przednia goleń, jedno tył. Spowalniacza nie mam bo nie wiem jaki zakupić, narazie oglądam i sprawdzę czy serwa które posiadam dam radę wykorzystać do zabudowy. Jesli mam dwa serwa to dojdzie kabel Y?
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 21.01.2011 20:03
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Tak właśnie będzie - poprzez kabelek Y. Zwróć również uwagę, przy wyborze spowalniacza na jakie jest napięcie (jak będziesz miał w odbiorniku 6V tak, aby zakres zasilania spowalniacza je obejmował). Obecny http://www.modele...ts_id=3359 ma już właśnie poszerzony zakres napięcia. Wersja NF-SD1 miała chyba do 5,4 V i jak zapomniałem o tym to serwo wariowało - trzeba było zastosować step downa.
Pytałeś jeszcze o ustawienia apki pod podwozie sterowane. Na ekranie INPUT Select (w setup model - tam gdzie wybiera się model, jego rodzaj, jego nazwę i tym podobne) mam ustawione następujące funkcje:
w górnym wierszu AUX2 - GEAR
w dolnym wierszu GYRO - GEAR
Edytowane przez Andy dnia 21.01.2011 20:14
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 22.01.2011 00:03
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Dzięki mój mistrzu makietowcu rzeźbię i mam nadzieję że da się to wszystko skeić.
Edytowane przez private9 dnia 22.01.2011 00:04
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 22.01.2011 00:46
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
Da się da i mam nadzieje w lutym na hali 70'tki zobaczyć jak lata i wygląda.
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 22.01.2011 10:16
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Witam, no to spowalniacze, serwa do podwozia i kabelek V zamówiony. I kolejne 200zł do makiety dołożone
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 22.01.2011 10:41
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Andrzejku, a co myślisz o tym ? http://airlight.p.../air2.html
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 22.01.2011 12:18
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Arek, odnośnie tego modułu, to on też mnie zainteresował. Miałem go wykorzystać do Hughesa i nawet nabyłem. Faktycznie jego funkcjonalność makietowa jest najlepsza z modułów oferowanych na rynku. Ale .....
No właśnie, to ale to to, że podpiąłem ten układ tak próbnie, żeby zobaczyć czy wszystko działa tak jak oczekiwałem. No faktycznie działało i świeciło. Już byłem uradowany i rozpinałem całość. Gdy chwyciłem za układ okazało się, że oparzyłem sobie paluszek - naprawdę jeden z układów (taki największy niski czarny prostopadłościanik) był tak ciepły, że nie można było na nim utrzymać dłużej palca. A w sumie próby trwały może, ze 2-3 minuty. I to mnie zaniepokoiło. Skontaktowałem się z producentem, przedstawiłem co i jak. Producent oczywiście wyszedł naprzeciw moim oczekiwaniom i wymienił mi natychmiast moduł na nowy. Ale niestety z tym nowym jest identycznie i dlatego też układ leży. Przyznam, że trochę bałem się zastosować do makiety układu, który tak się grzeje w tak krótkim czasie. Bo albo sam układ padłby niebawem, albo jeszcze niechybnie spaliłby mi makietę.
Reasumując, Areczku, ja nie zastosowałem modułu z powodów jak wyżej. Ale arplo przymierzał się też również do niego i po moich doświadczeniach, które również mu opisałem, podobno kontaktował się producentem i aktualnie sprzedawane moduły mają się już nie grzać. Arczi pewno jeszcze nie nabył - bo nie chwalił się jak pracuje ten obecny układ (o co prosiłem, bo sam jestem ciekaw czy producent coś w nim poprawił).
I to chyba tyle na temat tego układu z mojej strony - funkcjonalnie bardzo dobry, ale nie mam potwierdzenia co do jego obecnego wykonania.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 22.01.2011 20:47
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Dzięki Andrzejku za szczegółową wypowiedź, zadzwonię do nich i pogadam zobaczymy może coś z tego będzie , a narazie sytuacja wygląda tak.
Dzisiaj korzystając z okazji świeta Dziadka , również odwiedziłem swojego, u dziadka mam łąkę za domem więc z lataniem nie ma problemów. Tak więc ładowanie pakietów i zabiegi regulacyjne w domu, łącznie z podłączeniem baterii w modelu, 3 kroki i na polu .
Model od razu bez większego trymowania wykonał zawis, ale po chwili przy większych obrotach zaczął lekko bujać ogon no i uciekać w lewo, więc do domu i sprawdzanie. Jeden orczyk od ogonka skróciłem , drugi wydłużyłem, no i zmiejszyłem czułość gyra z 85% do 70% dopiero model wykonał prawidłowy zawis bez kopania, dryfowania czy bujania. Wykonałem 8 lotów po 6 minut, ogólnie zawisy, powolne przeloty, coś na styl makietowego latania no i w sumie to w tym nowym roku pierwszy raz latałem no i to w dodatku nowy modelem.
A teraz dane:
- baterie Rhinio 2150 mAh 3S
- temperatura 0 stopni, ale wystepował nieprzyjemny wiaterek
- czas lotu 6 minut, po locie napięcie po 3,6V na cele, ale miałem trochę za duże chyba obroty, no i trochę lotu w stnt-idle-up
- krzywa gazu normal : 0-27-45-60-70
- krzywa gazu w idle : krecha 80 
po locie temperatura:
- bateria 28stopni C
- silnik 35stopni C
- regulator 30stopni C
I w skrócie, poprawnie złożony model, z ustawionymi popychaczami wg instrukcji, czyli długość + długość orczyków i naprawdę model ładnie pracuje, czysty dzwięk wirnika bez zbędnych odgłosów, obyło się również bez torowania łopat, na łopatach turnigy w sumie dość tanich model ładnie i jakoś tak miękko latał, i już mi się spodonał, poprostu made in japan mówi samo za siebie tylko ten osprzęt już niestety nie Japonii. No to teraz żeby ta cała mechanika wlazła w Agustę.
Ps. Macie, albo wiecie skąd zadobyć zdjęcia Agusty 109 śmigłowca nie modelu, żeby były widoczne numery i inne oznaczenia, narazie znalazłem tylko jeden fajny herb który historycznie przypomina że US COAST GUARD jest od 1790 roku.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|