RWD - 5 mój pierwszy model
|
dorob |
Dodany dnia 13.01.2011 15:36
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
Nadszedł czas urlopu, więc automatycznie czas powrotu do RWDziaka 
Tak więc zaczynamy 
Ciężko było, ale maskę udało się wygiąć.

Pod stery dałem deseczkę, aby deko usztywnić konstrukcję, dodatkowo statecznik pionowy wmontowałem również na deseczki.




Następnie zamknąłem skrzydła i odrobiłem balsą.
Natarcie wyszło nieciekawie ponieważ rozwarstwiło się przy zaginaniu, więc jest pod balsą, niestety spływ również mógłby być równiejszy.






Kolejnym krokiem było pomalowanie całości tego mojego "dzieła" 
Malowanie emaliami akrylowymi LuxDecor z OBI oraz wałkiem gąbczastym 
Kolory moje ulubione Biały (mat) i Niebieski (połysk), bo matu nie było.







SP-LOT i innych tego typu nr rejestracyjnych nie będzie, zostaje golas.
No chyba, że mnie coś naleci 
Pozostało zamontować silniczek, zamontować maskę i pomyśleć nad sposobem jej otwierania, pomyśleć nad rozplanowaniem i zamocowaniem elektroniki w kadłubie, zamontować podwozie, wyważyć, i znaleźć chętnego by to oblatał 
Dziękuję za uwagę i poświęcony czas na post 
CDN...
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 13.01.2011 16:03
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Marcin,
no ślicznie wyszedł ten model. Noooo 
Trzymam kciuki za wyposażenie i wykończenie modelu.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 17.01.2011 22:37
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
Pieprzoty zakończone prócz montażu elektryki.
Na jutro zamówiony zakład energetyczny 
Tak przebiegał montaż podwozia (po co to takie kombinacje z tym wyginaniem i lutowaniem?), dwa różne gat. mat. drutu licho się lutowały.







Może przesadzam z ilością zdjęć, ale tak pomyślałem, że komuś może się przydadzą jak będzie robił swój model.
CDN...
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 18.01.2011 08:02
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Marcin,
im więcej fotek tym bogatsza w wiedzę relacja.
A poza tym to w sumie fajnie wyszło to lutowanie po pomalowaniu - starza wrażenie, że tam sa zamontowane amortyzatory podwozia.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 18.01.2011 13:03
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
dziękuję.
A takie są efekty jak ustawi się rewers na kanale 3 zamiast na 2

Tak więc pierwszy "dzwon" zaliczony, bo niestety model stal na kołach na podłodze, a na trasie miał fotel i moje nogi 
Czas się zabrać za pierwsze naprawy, niestety jeszcze przed pierwszym lotem
Edytowane przez dorob dnia 18.01.2011 13:04
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 18.01.2011 14:29
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
no to żeś Panie pokazał.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 18.01.2011 15:52
|
modelarz

Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Pierwsze uruchamianie elektroniki albo programowanie odbiornika lub aparatury robimy zawsze bez założonego śmigła.
Trzeba się cieszyć , że tylko tak się skończyło.
Ja jestem już taki mądry bo kiedyś śmigło wbiło mi się w ścianę tuż nad głową. Zrobiłem to samo co Ty, tylko mi dodatkowo pękła gumka z propsavera i śmigło postanowiło samo polatać. Ładny model.
Edytowane przez stawoj dnia 18.01.2011 15:57 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 18.01.2011 15:58
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Marcin,
początki zawsze są najtrudniejsze - nie martw się - dasz radę poskładać model na nowo w całość - teraz już wiesz co i jak.
Edytowane przez Andy dnia 18.01.2011 15:58
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 18.01.2011 16:43
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
private9 napisał:
 no to żeś Panie pokazał.
No pojechałem po całości 
stawoj napisał:
Pierwsze uruchamianie elektroniki albo programowanie odbiornika lub aparatury robimy zawsze bez założonego śmigła.
Trzeba się cieszyć , że tylko tak się skończyło.
Ja jestem już taki mądry bo kiedyś śmigło wbiło mi się w ścianę tuż nad głową. Zrobiłem to samo co Ty, tylko mi dodatkowo pękła gumka z propsavera i śmigło postanowiło samo polatać. Ładny model.
Pierwsze zrobiłem na sucho, ale później założyłem śmigiełko żeby zobaczyć czy go pociągnie, wtedy zauważyłem, że ster wysokości pracuje odwrotnie, dalej to już był moment i śmigło złamało mi się na stopie.
Wręga mocowania się wyrwała po tym jak mi śmigło stanęło na stopie jak go odruchowo chciałem zatrzymać 
Nie miałem propsavera tylko skręcone na sztywno, gdybym miał to by się dziób nie oderwał.
Teraz wiem, że mimo iż jest podwozie to i tak śmigło zamontuję na propsaverze.
Andy napisał:
Marcin,
początki zawsze są najtrudniejsze - nie martw się - dasz radę poskładać model na nowo w całość - teraz już wiesz co i jak. 
Andrzej, mam właśnie taką nadzieję, że się uda poskładać i choć na 5 sek wzbić się w powietrze 
Naprawa ruszyła.
Wyciąłem kawałki kadłuba bocznego i dolnego, pozostawiłem wzmocnienia z listewek i doklejam wycięte fragmenty.

Podpowiedzcie mi proszę, jak to dodatkowo wzmocnić, czy wystarczy miejsca łączenia wzmocnić dodatkowymi formatkami depronu?
Edytowane przez dorob dnia 18.01.2011 16:45
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 18.01.2011 18:30
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Marcin,
ja jako maksymalista, oprócz dodatkowych formatek depronu, to wszystkie wzdłużne listewki drewniane w miejscu przerwania ich jednolitości wzmocniłbym wklejonymi kawałkami cienkiego pręta węglowego na żywicę - tak na długości trzech sąsiadujących wręg (no chyba, że przerwanie konstrukcji nastąpiło pomiędzy wręgami - to wtedy tylko dwie).
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 19.01.2011 01:40
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
Andy napisał:
Marcin,
ja jako maksymalista, oprócz dodatkowych formatek depronu, to wszystkie wzdłużne listewki drewniane w miejscu przerwania ich jednolitości wzmocniłbym wklejonymi kawałkami cienkiego pręta węglowego na żywicę - tak na długości trzech sąsiadujących wręg (no chyba, że przerwanie konstrukcji nastąpiło pomiędzy wręgami - to wtedy tylko dwie).
Andrzej, żadna z listewek nie była pęknięta. Wzmocnienia z braku pręta węglowego zrobiłem ze salowego fi2mm, dodatkowo zostało to przykryte depronem.
Na spodzie analogicznie do boków z tym, że dodatkowo po bokach drut fi 2,4mm
Łączenie wręgi silnika wzmocnione dodatkową listewką i całość zalana klejem epoksydowym Dragon, ponieważ skończył mi się utwardzacz do Epidianu.
Ciekawi mnie jak to będzie wyglądało rano jak wstępnie wyschnie i czy w ogóle zda egzamin.
Czy po zamontowaniu silnika wręga nie wystartuje z silnikiem, a reszta będzie stała na trawie 


Edytowane przez dorob dnia 19.01.2011 01:41
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 19.01.2011 07:30
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
Może i ja dołożę swoje 3 grosze. Te wzmocnienia z pręta do niczego nie były potrzebne. Wręga powinna być przyklejona do konstrukcji z listewek (tak jak jest teraz) bo to one stanowią trzon konstrukcji. Depron robi za poszycie. Elementy klejone do czoła najlepiej robić na żywicę epoksydową - teraz zrobiłeś dobrze. Nie wiem czym wręga była klejona poprzednio, ale stawiam, że nie Epoxy Na przyszłość staraj się wręg nie kleić do czoła. Lepiej jest zrobić nacięcia na listwy we wrędze i tak to złożyć. Wtedy nos na pewno nie odjedzie bez modelu Ogólnie należy stwierdzić, że to niezła modelarska robótka Trzymam kciuki za oblot.
Edytowane przez SlavikS dnia 19.01.2011 13:05
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19.01.2011 08:02
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Slaviks ma całkowitą rację oczywiście.
Wręga powinna być przyklejona go konstrukcji z listewek (tak jak jest teraz) bo to one stanowią trzon konstrukcji. Depron robi za poszycie. Elementy klejone do czoła najlepiej robić na żywicę epoksydową - teraz zrobiłeś dobrze.]
Dorob:
Andrzej, żadna z listewek nie była pęknięta.
- a ja niewłaściwie zinterpretowałem miejsce na długości kadłuba, w którym wystąpiły uszkodzenia modelu.
Edytowane przez Andy dnia 19.01.2011 08:04
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 19.01.2011 12:19
|

Moderator

Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08
|
Fajny model, fajna relacja - to lubię na forum - zmagania z własnymi konstrukcjami i relacja obfitująca w rozwiązania. Całość udekumentowana fotkami-tych nigdy za dużo. Brakuje mi takich tematów.
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 19.01.2011 13:24
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
SlavikS napisał:
Może i ja dołożę swoje 3 grosze. Te wzmocnienia z pręta do niczego nie były potrzebne. Wręga powinna być przyklejona do konstrukcji z listewek (tak jak jest teraz) bo to one stanowią trzon konstrukcji. Depron robi za poszycie. Elementy klejone do czoła najlepiej robić na żywicę epoksydową - teraz zrobiłeś dobrze. Nie wiem czym wręga była klejona poprzednio, ale stawiam, że nie Epoxy  Na przyszłość staraj się wręg nie kleić do czoła. Lepiej jest zrobić nacięcia na listwy we wrędze i tak to złożyć. Wtedy nos na pewno nie odjedzie bez modelu  Ogólnie należy stwierdzić, że to niezła modelarska robótka  Trzymam kciuki za oblot.
Sławek, wcześniej wręga klejona była do czoła na EPIDIAN, pewnie dlatego się ukręciła, że do czoła, Skazoo projektując model nie brał widocznie pod uwagę Crasch Testów czołowych tylko kretobicie 
Zrobiłem tak jak w projekcie tam nie było mowy o nacięciach i wprowadzeniu listewek we wręgę.
Teraz już o tym wiem i będę pamiętał.
AQUARIUS napisał:Fajny model, fajna relacja - to lubię na forum - zmagania z własnymi konstrukcjami i relacja obfitująca w rozwiązania. Całość udokumentowana fotkami-tych nigdy za dużo. Brakuje mi takich tematów.
Marcin, Sławek, Andrzej dziękuję za słowa uznania 
Po lekcji udzielonej przez SlavikS'a postanowiłem dodać jeszcze jedną listeweczkę dla wzmocnienia wręgi 
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 20.01.2011 02:52
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
Ufffffffff, roboty naprawcze dobiegły końca, jakoś udało się to sklecić w całość.
Trzeba będzie iść do obi po podkładki, bo korekta skłonu i wykłonu będzie spora 
Jak już się posklejało i rozwinąłem dziób z taśm podtrzymujących, to się okazało, że mi się wręga lekko przesunęła podczas owijania 
Tak to wyszło po naprawie.


Pozostaje wyważenie i tu pojawia się pytanie, w jaki sposób najlepiej zamontować pakiet?
Żeby nie latał po kadłubie i podczas lądowania żeby nie narobił szkód, czy wystarczą same rzepy, czy lepiej po znalezieni SC sklecić jakieś korytko lub skrzyneczkę.
Montaż maski po ustawieniu skłonu i wykłonu.
W jaki sposób mam to zrobić by było OK?
Edytowane przez dorob dnia 20.01.2011 02:53
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 20.01.2011 09:53
|

Moderator

Postów: 2414
Data rejestracji: 19.05.08
|
Ja w swoim RWD pakiet miałem ze względu na wyważenie przy samej wrędze silnikowej, więc był mocowany na rzepa a od przodu była wstawiona b.twarda gąbka (lub pianka z opakowań).
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
dorob |
Dodany dnia 22.01.2011 22:10
|

modelarz

Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10
|
No to przystępujemy do wyważania 
Ale jak to zrobić jak się nie ma stojaka 
Tak więc wykonałem sobie stojaczek , taki co by to jeszcze inne modele później móc wyważyć 
Materiały potrzebne to kawałek starego regału, listewki 4x30, 3 wkręty i trochę filcu.




Chciało by się powiedzieć LECIMYYYYYYY 

Ale do tego to jeszcze troszkę czasu potrzeba i odwagi by go poświęcić
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 22.01.2011 22:18
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Brawo - - ot "Pomysłowy Dobromir"
Edytowane przez Andy dnia 22.01.2011 22:20
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Piotrek B |
Dodany dnia 22.01.2011 23:03
|

modelarz

Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09
|
Ale do tego to jeszcze troszkę czasu potrzeba i odwagi by go poświęcić
O ile dobrze widzę na przedostatnim zdjęciu to nad odwagą pracujesz
Nie biorę grawitacji na poważnie. |
|
|