O kurde blaszka - to i sekcja bojerowa też u nas jest - no fakt nie na wiaterek naturalny, ale na śmigiełko - wiaterek sztuczny
Edytowane przez Andy dnia 13.12.2010 21:08
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Elegancki placyk, gładki jak pupcia niemowlaka.
pas modelarski by się taki gładki przydał
Ładnie śmiga, widzę, że nawet malowania się doczekał
Jak możesz to poprosił bym o parę zdjęć do kompletu.
Ja w swoim v2 musiałem wywalić drewnianą wieżyczkę i w zamian pójdzie depronowa z 6 kawałków 6mm napęd będzie ciągnący.
Nie wiem natomiast jeszcze jak zrobić mocowanie steru.
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
Skoro będziesz miał napęd ciągnący, to zrób tak jak Paweł. Ster bezpośrednio do wieżyczki. Chyba ,że silnik będzie z przodu to może zrób coś na kształt kabiny i stery na końcu.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Napęd ciągnący w tylnej części ślizu, a ster chciałem wykorzystać ten z V1 a on jest wysoki i tu jest problem, bo wieżyczka jest niższa.
Czy ster do osi silnika spełni swoje zadanie i ślizg będzie wystarczająco zwrotny?
Wydaje mi się, że powinien być taki jak śmigło, ale to takie przemyślenia laika.
Rozwiązanie z zawiasami jest idealne bo najprostsze, a jak na razie problemem dla mnie jest zrobienie steru na zasadzie Twojego, jak nie ma gdzie podpatrzyć to się kombinuje i poprzedni miałem na kołku i rurce, działał
W v2 muszę to trochę inaczej zrobić żeby nie mordować się z pałąkiem.
Marcin miał ciekawie zrobiony ster w zeszłą zimę w tym czarnym ślizgu, ale nigdzie nie ma zdjęć żeby zobaczyć jak to dokładnie wygląda.
Robert, a skąd miałeś tabliczki 1mm jeśli to nie tajemnica?
Edytowane przez dorob dnia 15.12.2010 14:03
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
Typowe tabliczki BHP (z pracy ,tylko cicho bo się wyda ). Można je kupić w sklepach BHP - różne rozmiary.
Taki cienki plastik widziałem na metry w sklepie z materiałami reklamowymi na rogu Kochanowskiego i Mickiewicza.
Ster do osi powinien wystarczyć, zawsze można trochę dokleić.
Edytowane przez robloz dnia 15.12.2010 17:02
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
W pracy nie mam, w OBI tabliczki za drogie, a do ViaArt za daleko i za późno już było.
Ze sterem będę kombinował dotąd aż coś zmajstruję
Edyta:
Znalazło się trochę czasu i powstał taki oto Ślizg V2 by Dorob
Myślę, że jutro powinno być już wszystko dopięte i gotowe do próbnego ślizgu
Elektroniczna waga łazienkowa, która zaczyna wskazania od 100g nie pokazuje nic
500 ml kleju postawione na wadze waży 0,5kg
Tak więc redukcja wagi w stosunku do ślizgu V1 znaczna bo dobrze ponad 1,3kg mniej.
Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 00:38
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
No, no, Panie Marcinie,
widzę, że nabierasz niezłego doświadczenia modelarskiego z każdym nowym projektem.
Trzymam kciuki za V2.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Poradziłeś sobie na 5+.
Co do wagi, ale to jest moje zdanie , w ślizgach nie trzeba robić jak najlżej bo w czasie jazdy częściej będziesz biegał za ślizgiem i go podnosił "na koła" niż się ślizgał.
Mój do "lotu" waży 1200g, a jak się zachowuje to widziałeś.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
- ja też "zarezerwowałem" już jeden pokój na warsztat, bo normalnie nie mam gdzie się pomięscić z ty moim "hangarem".
Edytowane przez Andy dnia 16.12.2010 10:48
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Dziękuję
Z wagą nie oszczędzałem, jak będzie za lekko to się dociąży, o ile wcześniej po "dachowaniach" się nie rozpadnie.
Dojdzie jeszcze folia na spód + 3 druty wzdłuż dla usztywnienie, lub płyta plastykowa niestety nie mam 1mm, ale udało mi się zdobyć 2mm.
Po powrocie z pracy coś zakombinuję.
V1 ważył finalnie 1,4kg (myślałem, ze będzie więcej), i dzwonek miał z nim problemy.
Z V2 chciałbym się zmieścić w przedziale 0,5 - 0,8 kg.
ja też "zarezerwowałem"
Andrzej, ja nie rezerwowałem, bo trudno coś rezerwować jak się ma dwa pokoje, dlatego cały czas jestem wyganiany , bo podobno bałagan robię
I słyszę do "piwnicy idź", a niby jak??
Piwnice w blokach są tak potężne, że też nie bardzo mam jak się tam zorganizować, a z drugiej strony w domu lepiej bo w każdej chwili można zajrzeć do netu i spokojnie można podłubać do 1, 2 w nocy.
Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 13:07
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
Szczęściarz - ja tam słyszę "znowu leziesz do piwnicy?"
Wracając do tematu to widać, że umiejętności modelarskie rosną, bakcylek zaszczepiony - wpadłeś po uszy Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Ślizg skończony, zostało obślizganie i ewentualne malowanie
Tyle że w piątek Wigilia w sobotę Wigilia, a w niedzielę to sam już nie wiem, ale na kolejną Wigilię nie będzie sił i nie wiem kiedy to obślizgam
Po domu pomyka jak głupi i kobieta każe mi przestać bo podobno oszalałem
Tyle że jutro Wigilia w sobotę Wigilia i nie wiem kiedy to obślizgam
- zgodnie z "modelarskim obyczajem" Marcinie złóż "zabawki", posprzątaj po sobie, pomóż żonie w przygotownaiach do Świąt, aby godnie je spędzić, a ślizg obślizgasz spokojnie pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem - będzie na to jeszcze duuuuużo czasu i aura spokojnie będzie sprzyjać.
Edytowane przez Andy dnia 17.12.2010 06:59
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
"Bałagan" już ogarnięty, pozostało tylko wynieść go do piwnicy (oczywiście tylko na czas Świąt, później znów warsztat wróci do pokoju )
Pomoc oczywiście jak najbardziej będzie, co ja gadam zawsze jak potrzeba pomóc to jestem w pełnej gotowości by pomóc
Ale obawiam się, że nie wytrzymam aż tyle żeby nie zobaczyć wcześniej jak ślizg sprawuje się na śniegu.
A to dlatego, że na sucho dodając obrotów to silnik daje ciąg który chce wyrwać wieżę Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
No dzisiaj wreszcie pojeździłem ślizgaczem!! A że włożyłem silnik dosyc duży to mało mi nie odleciał Podkleiłem go od spodu srebrną taśmą Na 99% będę jutro także się pościgamy
edit:
ja silnika nie moge dac na maxa na sucho bo by mi urwało połowę modelu
Edytowane przez tomasz nowak dnia 18.12.2010 18:40
Chwilowa przerwa w lataniu, czas na maturę
Widzę, że zapowiada się sporo kolegów ze ślizgaczami na jutro - to może warto wyznaczyć chorągiewkami jakiś tor jazdy i urządzić zawody na czas przejazdu po wyznaczonym torze.
A ja zajmę miejsce w pierwszym rzędzie i będę Was dopingował - szczególnie ze względu na warunki pogodowe - czytaj temperaturę.
Oczywiście foto relacje z RALLY SNOW AIRBOATS mile widziane
Edytowane przez Andy dnia 18.12.2010 21:22
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17