O kurde blaszka - to i sekcja bojerowa te¿ u nas jest - no fakt nie na wiaterek naturalny, ale na ¶migie³ko - wiaterek sztuczny
Edytowane przez Andy dnia 13.12.2010 21:08
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Elegancki placyk, g³adki jak pupcia niemowlaka.
pas modelarski by siê taki g³adki przyda³
£adnie ¶miga, widzê, ¿e nawet malowania siê doczeka³
Jak mo¿esz to poprosi³ bym o parê zdjêæ do kompletu.
Ja w swoim v2 musia³em wywaliæ drewnian± wie¿yczkê i w zamian pójdzie depronowa z 6 kawa³ków 6mm napêd bêdzie ci±gn±cy.
Nie wiem natomiast jeszcze jak zrobiæ mocowanie steru.
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
Skoro bêdziesz mia³ napêd ci±gn±cy, to zrób tak jak Pawe³. Ster bezpo¶rednio do wie¿yczki. Chyba ,¿e silnik bêdzie z przodu to mo¿e zrób co¶ na kszta³t kabiny i stery na koñcu.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Napêd ci±gn±cy w tylnej czê¶ci ¶lizu, a ster chcia³em wykorzystaæ ten z V1 a on jest wysoki i tu jest problem, bo wie¿yczka jest ni¿sza.
Czy ster do osi silnika spe³ni swoje zadanie i ¶lizg bêdzie wystarczaj±co zwrotny?
Wydaje mi siê, ¿e powinien byæ taki jak ¶mig³o, ale to takie przemy¶lenia laika.
Rozwi±zanie z zawiasami jest idealne bo najprostsze, a jak na razie problemem dla mnie jest zrobienie steru na zasadzie Twojego, jak nie ma gdzie podpatrzyæ to siê kombinuje i poprzedni mia³em na ko³ku i rurce, dzia³a³
W v2 muszê to trochê inaczej zrobiæ ¿eby nie mordowaæ siê z pa³±kiem.
Marcin mia³ ciekawie zrobiony ster w zesz³± zimê w tym czarnym ¶lizgu, ale nigdzie nie ma zdjêæ ¿eby zobaczyæ jak to dok³adnie wygl±da.
Robert, a sk±d mia³e¶ tabliczki 1mm je¶li to nie tajemnica?
Edytowane przez dorob dnia 15.12.2010 14:03
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
Typowe tabliczki BHP (z pracy ,tylko cicho bo siê wyda ). Mo¿na je kupiæ w sklepach BHP - ró¿ne rozmiary.
Taki cienki plastik widzia³em na metry w sklepie z materia³ami reklamowymi na rogu Kochanowskiego i Mickiewicza.
Ster do osi powinien wystarczyæ, zawsze mo¿na trochê dokleiæ.
Edytowane przez robloz dnia 15.12.2010 17:02
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
W pracy nie mam, w OBI tabliczki za drogie, a do ViaArt za daleko i za pó¼no ju¿ by³o.
Ze sterem bêdê kombinowa³ dot±d a¿ co¶ zmajstrujê
Edyta:
Znalaz³o siê trochê czasu i powsta³ taki oto ¦lizg V2 by Dorob
My¶lê, ¿e jutro powinno byæ ju¿ wszystko dopiête i gotowe do próbnego ¶lizgu
Elektroniczna waga ³azienkowa, która zaczyna wskazania od 100g nie pokazuje nic
500 ml kleju postawione na wadze wa¿y 0,5kg
Tak wiêc redukcja wagi w stosunku do ¶lizgu V1 znaczna bo dobrze ponad 1,3kg mniej.
Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 00:38
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
No, no, Panie Marcinie,
widzê, ¿e nabierasz niez³ego do¶wiadczenia modelarskiego z ka¿dym nowym projektem.
Trzymam kciuki za V2.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Poradzi³e¶ sobie na 5+.
Co do wagi, ale to jest moje zdanie , w ¶lizgach nie trzeba robiæ jak najl¿ej bo w czasie jazdy czê¶ciej bêdziesz biega³ za ¶lizgiem i go podnosi³ "na ko³a" ni¿ siê ¶lizga³.
Mój do "lotu" wa¿y 1200g, a jak siê zachowuje to widzia³e¶.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
- ja te¿ "zarezerwowa³em" ju¿ jeden pokój na warsztat, bo normalnie nie mam gdzie siê pomiêsciæ z ty moim "hangarem".
Edytowane przez Andy dnia 16.12.2010 10:48
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Dziêkujê
Z wag± nie oszczêdza³em, jak bêdzie za lekko to siê doci±¿y, o ile wcze¶niej po "dachowaniach" siê nie rozpadnie.
Dojdzie jeszcze folia na spód + 3 druty wzd³u¿ dla usztywnienie, lub p³yta plastykowa niestety nie mam 1mm, ale uda³o mi siê zdobyæ 2mm.
Po powrocie z pracy co¶ zakombinujê.
V1 wa¿y³ finalnie 1,4kg (my¶la³em, ze bêdzie wiêcej), i dzwonek mia³ z nim problemy.
Z V2 chcia³bym siê zmie¶ciæ w przedziale 0,5 - 0,8 kg.
ja te¿ "zarezerwowa³em"
Andrzej, ja nie rezerwowa³em, bo trudno co¶ rezerwowaæ jak siê ma dwa pokoje, dlatego ca³y czas jestem wyganiany , bo podobno ba³agan robiê
I s³yszê do "piwnicy id¼", a niby jak??
Piwnice w blokach s± tak potê¿ne, ¿e te¿ nie bardzo mam jak siê tam zorganizowaæ, a z drugiej strony w domu lepiej bo w ka¿dej chwili mo¿na zajrzeæ do netu i spokojnie mo¿na pod³ubaæ do 1, 2 w nocy.
Edytowane przez dorob dnia 16.12.2010 13:07
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
Szczê¶ciarz - ja tam s³yszê "znowu leziesz do piwnicy?"
Wracaj±c do tematu to widaæ, ¿e umiejêtno¶ci modelarskie rosn±, bakcylek zaszczepiony - wpad³e¶ po uszy
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
¦lizg skoñczony, zosta³o ob¶lizganie i ewentualne malowanie
Tyle ¿e w pi±tek Wigilia w sobotê Wigilia, a w niedzielê to sam ju¿ nie wiem, ale na kolejn± Wigiliê nie bêdzie si³ i nie wiem kiedy to ob¶lizgam
Po domu pomyka jak g³upi i kobieta ka¿e mi przestaæ bo podobno oszala³em
Tyle ¿e jutro Wigilia w sobotê Wigilia i nie wiem kiedy to ob¶lizgam
- zgodnie z "modelarskim obyczajem" Marcinie z³ó¿ "zabawki", posprz±taj po sobie, pomó¿ ¿onie w przygotownaiach do ¦wi±t, aby godnie je spêdziæ, a ¶lizg ob¶lizgasz spokojnie pomiêdzy ¦wiêtami a Nowym Rokiem - bêdzie na to jeszcze duuuuu¿o czasu i aura spokojnie bêdzie sprzyjaæ.
Edytowane przez Andy dnia 17.12.2010 06:59
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
"Ba³agan" ju¿ ogarniêty, pozosta³o tylko wynie¶æ go do piwnicy (oczywi¶cie tylko na czas ¦wi±t, pó¼niej znów warsztat wróci do pokoju )
Pomoc oczywi¶cie jak najbardziej bêdzie, co ja gadam zawsze jak potrzeba pomóc to jestem w pe³nej gotowo¶ci by pomóc
Ale obawiam siê, ¿e nie wytrzymam a¿ tyle ¿eby nie zobaczyæ wcze¶niej jak ¶lizg sprawuje siê na ¶niegu.
A to dlatego, ¿e na sucho dodaj±c obrotów to silnik daje ci±g który chce wyrwaæ wie¿ê
Pozdrawiam
MarCin FotoDorob
No dzisiaj wreszcie poje¼dzi³em ¶lizgaczem!! A ¿e w³o¿y³em silnik dosyc du¿y to ma³o mi nie odlecia³ Podklei³em go od spodu srebrn± ta¶m± Na 99% bêdê jutro tak¿e siê po¶cigamy
edit:
ja silnika nie moge dac na maxa na sucho bo by mi urwa³o po³owê modelu
Edytowane przez tomasz nowak dnia 18.12.2010 18:40
Chwilowa przerwa w lataniu, czas na maturê
Widzê, ¿e zapowiada siê sporo kolegów ze ¶lizgaczami na jutro - to mo¿e warto wyznaczyæ chor±giewkami jaki¶ tor jazdy i urz±dziæ zawody na czas przejazdu po wyznaczonym torze.
A ja zajmê miejsce w pierwszym rzêdzie i bêdê Was dopingowa³ - szczególnie ze wzglêdu na warunki pogodowe - czytaj temperaturê.
Oczywi¶cie foto relacje z RALLY SNOW AIRBOATS mile widziane
Edytowane przez Andy dnia 18.12.2010 21:22
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17