Trochę pracy było. Aby dostać się do czegokolwiek w makiecie, trzeba wymontować z niej Reksia. No cóż, taki jest urok makiet.
Ale już z powrotem wszystko zamontowane i uporządkowane.
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 14:02
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
A dlaczego ?
Bo trochę lżejszy, czy ma jakieś inne parametry, których nie dostrzegłem (oprócz ceny).
Trochę niepokoi mnie, brak szczegółowej specyfikacji tych silników - Artur, a powiedz mi jaka jest moc tych dwóch wersji Z-Powerów: Z-POWER Z15A KV1620 With Fan TREX500 Z-POWER Z15A KV1950 With Fan TREX500
Edytowane przez Andy dnia 14.02.2010 16:32
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Czytalem , ze ZPower ma bardzo dobra wydajnosc i sie w/g nie grzeje , ale ten co kupiles na pewno bedzie dobry
Zreszta z tą mocą to nie warto przesadzac
W swoim hurri 550 mam silnik 1600 i jest po prostu za mocny
Jak ustawilem na 65% w zawisie to malo glowicy mi nie rozwalilo , a pakiet siadl po 4 minutach zawisu
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2
Artur,
dlatego też trzeba poczekać na dogodne warunki i oblatać makietę.
Masz rację, że z mocą nie należy przesadzać, bo odbija się to na czasie lotu. Ja mam skalę porównawczą do poprzedniego silnika i zobaczę, jak nowy wypadnie w porównaniu z nim podczas lotów. W przypadku KV w obu silnikach jest takie samo, dlatego myślę, że obrotów nie mam co się obawiać - szczególną uwagę należy przyłożyć do wszystkich regulacji, jak również do wyważenia i torowania łopat.
Ja pokusiłem się o taki silnik, gdyż wiesz, że makieta gotowa do lotu waży 2740 g (dziś ważona). Poprzednik silnik nie miał chłodzenia (poza radiatorem, który założyłem) i dość szybko grzał się. Liczę, że ten nowy, dzięki większej mocy nie będzie się tak grzał i makieta będzie bardziej stabilna podczas lotu.
No cóż, pożyjemy - zobaczymy.
Teraz pozostał już "face lifting" AirWolfa. Musę zrobić te "upiększanie" bo mi żyć nie dają na innych forach. Mnie w sumie taki "goły" zbytnio nie przeskadza, bo w sumie nie jest to żadna replika tylko makieta - no cóż, ale postaram się.
Czekam na naklejki od mniejszego Raptora Mini Titan E325 (zamówiłem dzięki uprzejmości Piotralskiego z EpHeli), bo nie wiem czy napisy technologiczno-ostrzegawcze od Raptora Titan 50 nie będą zbyt duże.
A tak na marginesie face liftingu AQUARIUS mógłby wyciąć na ploterze takie małe loga naszej grypy modelarskiej - z chęcią takie logo nakleiłbym na makietę z obu stron nawet.
Zapomniałem dodać, że zamówiłem również lepsze gumki do głowicy - mają dość dobra opinię wśród heli pilotów: http://www.readyh...eners4.htm
Edytowane przez Andy dnia 14.02.2010 19:42
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Dla tych, co uważali, że AirWolf lata taki "goły" (nie ubrany) mała niespodzianka:
Myślę, że efekt nie jest zły -
PS.
Widzę, że z ZAPODAJ.NET obrazki załączone wcześniej (i widoczne) obecnie niestety nie są widoczne - Wojtek można to poprawić, czy lepiej załączyć jeszcze raz z innego hostingu?
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2010 13:54
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Śpieszę poinformować, że właśnie wróciłem z lotów (6 pakiecików wylatanych). Trochę zimno, trochę podwiewało i mokro, ale daliśmy radę.
Pierwsze dwa pakieciki wylatane z trzęsącymi się paluszkami - bynajmniej nie z powodu zimna - to efekt przerwy międzysezonowej.
Przy ostatnich było już OK.
Panowie, ale to co najistotniejsze dla mnie - "KOPANIA REKSIA" (z którym tak uporczywie walczyłem na zakończenie poprzedniego sezonu) - pomimo zimna i wilgoci NIE STWIERDZIŁEM .
To co spowodowało zniknięcie tego dziwnego efektu - to według mnie uziemienie ogona. AirWolf latał i świecił na całego.
Faktycznie znacznie lepiej prezentuje się taki z "face liftingiem".
No i jeszcze jeden szczegół, który sprawdzałem - NOWY SILNIK.
Panowie - moim zdaniem jak to się mówi "niebo a ziemia" przy makiecie o takim ciężarze:
- makieta zachowuje się o wiele bardzie stabilnie (większa moc silnika),
- silnik ciszej pracuje (niewiele, bo niewiele, ale zawsze), charakterystyczny gwizd towarzyszący poprzednim silnikom jest również znacznie mniejszy,
- silnik pomimo latania 6 pakietów jeden po drugim nie wykazywał tendencji do grzania się,
- nie stwierdziłem, aby wyraźnie (może nieznacznie przy moim lataniu makietowym) skrócił się czas lotów na jednym pakiecie, w porównaniu do poprzedniego silnika.
No i to chyba tyle z moich spostrzeżeń po pierwszych lotach w tym sezonie -
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2010 17:38
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
W ostatnią niedzielę AirWolf ze swoim młodszym bratem z eskadry NYPD został również przewietrzony. Niestety na skutek "przyczyn obiektywnych" - dość zimno i zapadające ciemności, osobisty operator uciekł do samochodu i w sumie niewiele udało się zarejestrować. Pozwolę sobie zauważyć, że w scenach "ze światełkami" byo już dość ciemno, ale kamera oczywiście rozjaśniła mocno rejestrowany wtedy obraz i nie ma takiego efektu jak w realu:
YouTube Video
Edytowane przez Andy dnia 09.12.2011 11:45
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Ja dzisiaj również nie próżnowałem. AirWolf otrzymał nareszcie zespól napędowy z wymienionymi łożyskami ceramicznymi i nowym wałem.
Wieczorkiem (pogoda cały dzień była wspaniała - oby zawsze taka nam dopisywała) odbył się oblot AirWolfa z nowym zespołem napędowym. Na chwilę obecną, po wylataniu pełnych 5 pakietów nie stwierdziłem nadmiernego grzania się korpusu silnika, jak również nie występują luzy na wale.
Zobaczymy, jak będzie dalej - mam nadzieję, że tak samo jak w Hughesie - po ok. 40 lotach od wymiany, brak negatywnych efektów w silniku.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
W AirWolfie wymieniłem profilaktycznie, bo nie było takich objawów, jak w Hughesie. Nawet po rozebraniu silnika wał wyglądał normalnie - bez takich zapieczeń na wysokości górnego łożyska.
To łożyska w silnikach Gaui są bardziej trwałe
No niestety silniki Align 500M 1600KV RCM-BL500M nie były dopracowane od początku i sypały się od początku w większości egzemplarzy.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17