T-REX 500 ESP Superior Combo Carbon - montaż, wyposażenie, ustawienia.
|
grkaminski |
Dodany dnia 23.09.2009 12:26
|
modelarz
Postów: 63
Data rejestracji: 04.03.09
|
Zawsze mnie uczono, że najpierw włącza się nadajnik, a potem zasilanie odbiornika i silnika. Kolejność wyłączania oczywiście odwrotna.
Grzegorz
-------------------------
Spektrum DX6i
CopterX 450SE v2
Lama v3
Hurricane 550
Akrobacik Raven
Pitts Samson
Hawker Hurricane ESA
Warsztat - Extra 300 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 23.09.2009 13:13
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Grzegorz,
zapewne masz rację, ale zależy według jakiej "szkoły" - .
Myślę, że w dobie 2,4 GHz kolejność właczania już nie ma takiego znaczenia.
Ja robię tak jak opisałem, gdyż przy odwrotnej kolejności stwierdziłem, iż nie zawsze prawidłowo logował się odbiornik z nadajnikiem - czasami nie było właściwych pików, albo występowało mruganie diod w odbiornikach po włączeniu zasilania w modelu jako drugie.
Tak nauczyłem się - przyzwyczaiłem - i tak już mam.
PS.
Jak to się zwykle w bajce zaczyna, za górami, za lasami, na Tajwanie zapakowano paczuszkę, którą listonosz przyniósł w pewien słoneczny poranek.
W odniesieniu do tematu: Chińczyk w Wyszogrodzie:
A ja już myślałem, że chińczyk osobiście zawitał do Wyszogrodu przyniósł Tobie paczuszkę, a nie nasz rodzimy listonosz
Niemniej życzę udanych lotów i również czekam na relacje.
Edytowane przez Andy dnia 23.09.2009 13:21
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 25.09.2009 22:39
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Dzisiaj wieczorkiem zdążyłem jeszcze wylatać Reksiem 4 pakieciki. Trochę podwiewało, ale daliśmy radę. Wypróbowałem działanie poprawionego mechanizmu chowania i wysuwania podwozia.
Po obejrzeniu filmiku przesłanego przez Stawoja stwierdziłem, że ustawiona przeze mnie szybkość działa serwa jest stanowczo za duża. Dlatego też znacznie ją zmniejszyłem i teraz ruch podwozia jest bardzo realistyczny:
[movie=youtube]2JVOD1VZR44[/movie]
Mechanizm podwozia sprawdził się bardzo dobrze, zastosowane serwo trzyma dobrze i nie ma efektu samoczynnego chowania podwozia podczas lądowania.
Szkoda, że mój "osobisty operator" nie towarzyszył mi dzisiaj, ale powiem Wam, że makieta ze schowanym podwoziem znacznie podwyższa swoje walory wizualne. Światełka dzisiaj też były lepiej widoczne ponieważ było pochmurno.
Oczywiście realizm mojego lotu AirWolfa pozostawia wiele do życzenia, ale nie od razu Kraków zbudowano. Przez jakiś czas będę po prostu przyzwyczajał się do latania tak ciężkim modelem, a dopiero potem zacznę trenować realizm lotu.
Konwersuję w tym temacie z Waldorfem na forum i pilnie czytam wszelkie uwagi i zalecenia pisane również przez innych "makietowców".
No zobaczymy, co przyszłość przyniesie.
Może kiedyś będzie podobnie, tak jak prezentują to w:
Firmie HeliXL przedstawicielstwie VARIO Helicopters:
http://www.vario-...irwolf.wmv
[movie=youtube]nUd_sX6434g[/movie]
Bardzo żałuję, że tak szybko robi się ciemno - dla mnie pozostają już tylko loty i trening w weekendy - i to jak pogoda dopisze .
Edytowane przez Andy dnia 25.09.2009 23:20
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 25.09.2009 22:57
|
modelarz
Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Tu znalazłem filmik makiety AirWolfa. I strasznie spodobało mi się jak na samym końcu tym modelem jak by jechał na kołach. Zobacz Andrzeju czy takie coś jest możliwe bo wygląda super. Fajne jest tez ujęcie jak za górki wylatuje.
[movie=youtube]aVagmBvFLig&feature[/movie]
A tu masz muzyczkę do ściągnięcia jako podkład jak już będziesz robił oficjalny film
http://rcplock.pl...es/airwolf
Edytowane przez stawoj dnia 25.09.2009 23:27 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 25.09.2009 23:29
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Wojtek,
dzięki za filmik i muzyczkę (zapisana) - wszystko podglądam i staram się zapamiętywać do przyszłych treningów.
na samym końcu tym modelem jak by jechał na kołach. Zobacz Andrzeju czy takie coś jest możliwe bo wygląda super.
Jest to możliwe oczywiście, ale trzeba mieć do tego tak jak na tym filmie znaczniej precyzyjniej wykonane podwozie niż moje. Ja mam wersję bardzo uproszczoną, natomiast ta na Twoim filmie jest nawet w wersji amortyzowanej (zwróć uwagę na ugięcie prawej tylnej goleni przy jeździe po powierzchni i lekkim zakręcie w prawo) . Ja nie mam tak małych oporów toczenia. U mnie jest to zwykłe kółko z piankową oponą na śrubce i sztywnej goleni duralowej. Ale obiecuję, że kiedyś przetestuję tę możliwość przemieszczania helika po gładkim podłożu.
Edytowane przez Andy dnia 25.09.2009 23:32
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.09.2009 07:39
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
W Oleśnicy na zawodach Waldek Waldorf jeździł swoją makietą, kołował na pasie a poznie start. Super to wyglądało.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 27.09.2009 01:59
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Wojtek nie ma sprawy,
sesja wyjazdowa oczywiście mile widziana.
Jako, że dzisiaj (hmmm .. to jednak było już wczoraj) nikt nie przybył do "Radka" poszedłem sam polatać Reksiem z moim "osobistym operatorem". Pogoda była doskonała i prawie bezwietrznie. Operator trochę narzekał już pod koniec, że zimno i komary go jedzą, ale wytrzymał. No i oto efekt dzisiejszych oblotów:
[movie=youtube]8f58KivDY7c[/movie]
[movie=youtube]dlf_1RZkCVU[/movie]
Wylatałem 7 różnych komplecików pakietów i stwierdzam, że ostatnio nabywane przeze mnie cegiełki Turnigy 2650 6S 20C (pomimo tego, że tylko 20C) sprawują się całkiem nieźle (jak na moje potrzeby) i ja latam na nich około 8-8,5 minuty. Pozytywnie jestem również zaskoczony jakością Rhino 2 x 3S 2250 25 C - lot ok. 7-7,5 minuty. Natomiast Lightmaxy 2200 25C całkowicie nie dorównują Rihno. A najgorszy szmelc wśród posiadanych przeze mnie pakietów to POLY QUEST 6S 2550 25C. Poziom naładowania tak szybko spada, że już po 1-1,5 minucie włącza się sygnał dźwiękowy, że napięcie na celi doszło do poziomu 3,7 V. To dopiero jakość.
Jak widzieliście początek był jeszcze mało precyzyjny, ale z czasem starałem się nie latać tak nerwowo, jak w pierwszych oblotach oraz w pełni wykorzystać walory chowanego podwozia.
Jak potrenuję jeszcze trochę i rozpracuję latanie w IDLU ze stałymi obrotami to efekt będzie jeszcze większy. Ale potrzebuję, aby ktoś pomógł mi przejść przez tego IDLA i doradził mi to i owo.
Edytowane przez Andy dnia 27.09.2009 10:44
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.10.2009 14:00
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Dzisiaj oblatywałem między innymi nowy pakiecik:
.
No i jestem mile zaskoczony.
Jak na pakietach Turnigy 2650mAh 6S 20C czas "mojego latania" AirWolfem osiągał 8,5 minuty, to na oblatywanym pakiecie 3000 mAh 20C osiągnąłem 11,25 minuty, co całkowicie mnie satysfakcjonuje. Pakiet był tylko lekko ciepły.
W zwykłych Reksiach na tym pakiecie będzie można chyba latać z 15 minut - oczywiście w normalu.
Może nabędziemy teraz jeszcze:
i zobaczymy dokąd "dolecimy". Trochę ciężki 544g (przy 487 g poprzedniego) i nie wiem, czy jest sens. Wzrasta sama waga pakietu i nie wiem, czy ta różnica 300 mAh nie zostanie zużyta li tylko i wyłącznie na dźwiganie tej różnicy masy. Fakt ten jest 30C.
Może coś podpowiecie, czy warto, aż tak daleko sięgać do tej pojemności?
No i zapomniałem dodać: czy jest sens w przypadku ceny, która jest prawie dwukrotnie większa?
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 12:56
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 03.10.2009 15:11
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Andrzej, latałem na ZIPPY 3300mAh waga 0,5 KG to za dużo, silnik co prawda mam sporawy ale nie potrzebny było dzwiganie takiego bagażu. W pewnym momencie czas się skroci bo waga będzie za duża. Jak wejdzie to ja bym został max przy 3000 mAh. Chociaż do 3D ja pozostałem przy 2650mAh i mi wystarcza na 5 minut. Ale mam w tym czasie cały czas niezłą moc, nic nie zdycha.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.10.2009 15:33
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Dzięki Arku,
właśnie o takie opinie mi chodzi. Ja też skłaniam się przy pozostaniu na poziomie 3000 mAh.
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.10.2009 14:21
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Jak pisałem na shootboxie dzisiaj sesja lotów odbyła się w warunkach ekstremalnych. Mój osobisty operator nawet odmówił mi towarzystwa w lotach ze względu na temperaturę. A była chyba dość niska, gdyż nawet śnieg nie stopił się jeszcze całkowicie:
Reksio na kuli śniegowej:
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 12:58
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 27.10.2009 09:39
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No cóż,
czas na małe resume pocrashowe.
Wczoraj zdemontowałem Reksia z makiety, a oto co z niej pozostało:
Po inspekcji części mechanicznych oraz avioniki komisja stwierdziła:
- wygięty wał główny,
- uszkodzone łożysko górnego uchwytu wału
- uszkodzone tryby serwa ogonowego
- no i oczywiście złamany orczyk tylnego serwa tarczy.
Dzisiaj dalsza inspekcja części składowych wirnika.
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 13:07
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 28.10.2009 09:45
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Wczorajsza wieczorna inspekcja mechaniki wirnika, poza lekko zwichrowanym prętem łopatek stabilizatora, nie stwierdziła innych uszkodzeń.
Wymieniłem również od razu parę łożysk uchwytów wału głównego.
Edytowane przez Andy dnia 28.10.2009 12:45
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
artplo |
Dodany dnia 28.10.2009 16:46
|
modelarz
Postów: 380
Data rejestracji: 18.05.08
|
Straty niewielkie
Makieta przyjeła całe uderzenie na siebie (niestety)
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 30.10.2009 08:51
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Z jednej strony to dobrze, ale z drugiej szkoda budki.
No cóż - kosztowne jest to nasze hobby
A oto prawdopodobny "zdrajca", którego ustaliła komisja do badania przyczyn katastrof makiet:
A najciekawsze jest to, że orczyk nie pękł w miejscu (na otworze), w którym zamontowana była kulka (bo tam jest lekkie wzmocnienie orczyka), tylko na niższym otworze. Typowanie zdrajcy jest raczej pewne, gdyż krawędź pęknięcia na pewnym odcinku jest przyczerniona. Zabarwienie to powstało zatem wcześniej - nie przy nagłym zniszczeniu - na skutek smarowania przeze mnie co jakiś czas kulek specjalnym olejem. Olej ten z czasem na skutek pracy końcówki popychacza na kulce zabarwia się właśnie na czarno.
Dlatego też orczyki nie zaskoczą mnie już. Nabyłem aluminiowe. pasują idealnie - nawet są pod kolor radiatora na silniku, no i oczywiście całej makiety:
Prace posuwają się. Inspekcja Reksia zakończona. Reksio zmontowany, tarcza wypoziomowana, kąty łopat ustawione.
A w przyszłym tygodniu biorę się za montaż makiety.
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 13:22
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.11.2009 08:09
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Wczoraj bardzo późnym wieczorem makieta stanęła na podwoziu.
Regulacja mechanizmu chowania podwozia (jeszcze bez serwa) zajęła mi "trochę" czasu - nie licząc nie przewidzianych trudności. Obecna makieta jest wykonana chyba przez innego podwykonawcę Aligna. Ale daliśmy radę.
Dzisiaj wstępne planowanie rozmieszczenia "pajęczyny" do dodatkowej elektroniki wewnątrz makiety.
Korci mnie zrobienie dwóch świateł (tzw. lądowania). Chyba jedynym rozsądnym miejscem na ich umieszczenie jest spód przedniej części kadłuba:
Ale mam wątpliwości:
- takie ich umieszczenie będzie skutkować świeceniem tych świateł głównie pod spodem z lekkim ukierunkowaniem do przodu - może 15 stopni
- średnica tych świateł to 2 x 15 mm
- dodatkowy moduł do oświetlenia + dodatkowy układ zmniejszający napięcie
- mechaniczny włącznik tych świateł (brak sterowania z kanału podwozia)
No i ....
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 13:10
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 04.11.2009 13:51
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No i nikt nie chce mnie wspomóc w moich rosterkach.
Wczoraj zostały wklejone wszystkie mocowania do "pajęczyny" - opcjonalnie już nawet do światełek lądowania.
A kwestia światełek stanęła na tym, że konsultowałem wczoraj z RC Conceptem (producent HeliLighta) możliwość rozbudowy ich modułu oświetlenia właśnie o dodatkowy kanał takich świateł.
I o dziwo koledzy z RC Conceptu okazali się bardzo otwarci na mój pomysł i nawet sami zaproponowali zastosowanie funkcji sterowania tymi światłami (włączenie-wyłączenie) przy wykorzystaniu kanału sterowania chowanym podwoziem - projekt ten ma być prototypem
Moduł dostarczony do firmy, jutro ma być gotowy (dlatego też dzisiaj bedzie przestój w dalszym montażu). Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie.
Edytowane przez Andy dnia 04.11.2009 13:52
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 04.11.2009 14:57
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Andrzejku Witam, a jak ja mam Ci pomóc jak ja nie wiem o co kaman Nie kumam światełek,
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 04.11.2009 16:27
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Areczku, ja też jestem cienki w szczegółach elektronicznych modułów oświetlenia, dlatego też zwróciłem się w tej kwestii do specjalistów.
Liczyłem, że wypowiecie się, czy warto instalować tego rodzaju światełka do makiety helika, czy warto jej montować, jak będą świeciły prawie pionowo w dół (no tak ze 20 stopni do przodu) i czy warto nadwyrężać poszycie makiety o tak duże otwory i to w takim miejscu.
Areczku, ale czytałem, że i Ty będziesz montował makietę - to może i Ty postarasz się o światełka -
Ale tak jak pisałem wczesniej. zobaczę co uzyskają koledzy w RC Concepcie i wtedy zdecyduję, czy będę je instalował.
Edytowane przez Andy dnia 04.11.2009 16:28
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 07.11.2009 19:24
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Budka powoli jest wyposażana w dodatki elektroniczne.
A tak wygląda jej wnętrze po zamontowaniu LipoGuarda 6S:
Tak jak pisałem poprzednio, koledzy z RC Conceptu okazali się bardzo otwarci ma moje prośby, czy też fanaberie i już na drugi dzień był przygotowany dla mnie moduł DigitalSwitch:
Moduł , jako prototyp otrzymałem od Kleniowej firmy za darmo - za co wielkie podziękowania, jak również za szybkość działania.
A oto zamontowane przeze mnie "oczy" do AirWolfa:
Moduł działa w ten sposób, że przy wysuniętym podwoziu światła te są włączone, natomiast kiedy z apki wyjdzie sygnał do schowania podwozia, to i światła wyłączają się.
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2010 13:18
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|