DHC-1 Chipmunk - nieaktualne
|
robloz |
Dodany dnia 09.01.2017 11:03
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Czas się zająć nowym projektem.
Rozpiętość 208cm. długość 156 cm. ,waga- jak najlżej, 
Skala 1:5
Napęd ASP 120 4T.
Prawdopodobnie w takim malowaniu

Przymiarka silnika

Czas na "małe" zakupy.
Edytowane przez robloz dnia 14.01.2017 10:49
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 09.01.2017 13:32
|

modelarz

Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
Z niecierpliwością czekam na wagę końcową - będę chciał zrobić coś podobnego pod elektryka i chciałem oszacować koszt napędu. |
|
|
|
balcerseb88 |
Dodany dnia 09.01.2017 17:05
|

modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 09.12.08
|
lesiu7 napisał/a:
Z niecierpliwością czekam na wagę końcową - będę chciał zrobić coś podobnego pod elektryka i chciałem oszacować koszt napędu.
Dawid pomyśl nad przejściem na napędy spalinowe przy tej wielkości elektryk Cie "zje" Nie wydołasz na akumulatory.
Żeby się trochę nalatać trzeba by mieć przynajmniej 3sztuki na wyjazd na lotnisko a to jest spory koszt.
P.S ja również będę pilnie obserwował budowę oraz kibicował, miałem w planach ten model nieponowieniem mieć trochę zdjęć oraz jakąś dokumentacje tego modelu, samolotu podaj emaila to poszukam w wolnej chwili i podeślę Pozdrawiam
Taranis
Caarson
____________________
Sbach Hacker
Multiplex Heron
Extropodobny 1,8m
w budowie RYAN Specjal
Cirrus Sr20 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 09.01.2017 22:08
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Dawid pomyśl nad przejściem na napędy spalinowe przy tej wielkości elektryk Cie "zje" Nie wydołasz na akumulatory.
Żeby się trochę nalatać trzeba by mieć przynajmniej 3sztuki na wyjazd na lotnisko a to jest spory koszt.
Dokładnie ( i to najlepiej 3x4-5s ) przerabiałem to samo i koszty przeważyły na korzyść spaliny.
Sebastian, jak coś znajdziesz (zwłaszcza wnętrze kabiny) to chętnie skorzystam. robert.loz@poczta.fm
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 10.01.2017 10:13
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
Decyzja już zapadła? Model jest fajny, na pewno dobrze lata, ale czy jest sens bawić się w budowę w tej skali skoro można kupić nieźle wykonane zestawy? Sam kiedyś się nad nim zastanawiałem i dość dobrze przyjrzałem. Ilość nitów i ryflowań jest masakryczna Żeby zrobić w miarę odwzorowaną makietę trzeba się nieźle narzeźbić, a wynik może być nie do końca satysfakcjonujący. Może warto postawić na coś mniej oczywistego czego nie ma w zestawach i raczej nie widzi się na zawodach no i może w końcu w mniejszej skali pod F4H (C)? Masz już przecież 2 niezłe modele pod H-P. Wiem, że kombinujesz model pod silnik, który masz ale czy to najlepsza droga to nie jestem przekonany. Ja bym namawiał jednak do zrobienia czegoś pod F4C. Wpadłem kiedyś w necie na stronę Muzeum Lotnictwa Polskiego i temat odrestaurowanego Zucha-2 http://www.muzeum...lwd-zuch2/ Spodobała mi się ta konstrukcja - dość prosta, ze stałym solidnym podwoziem, kryta płótnem z fajną sylwetką i sporą osłoną pod którą można zmieścić silnik. Chyba nawet gdzieś były obrysowane plany. Można jechać do muzeum i sobie zrobić idealną dokumentację pod makiety, a pewnie i zdobyć więcej zdjęć z etapu renowacji.

Edytowane przez SlavikS dnia 10.01.2017 10:18
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 10.01.2017 12:25
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
czy jest sens bawić się w budowę w tej skali skoro można kupić nieźle wykonane zestawy?
Muszę się z tym zgodzić. Trafiłem nawet dzisiaj na relację Radka Oleksego, który robił go z zestawu.
Wyszło przy okazji, że jego model o rozp. 126 cm. (czyli nie dużo większy od moich planów) był napędzany benzyną 30cm.
Także nawet gdyby udało mi śię zrobić go lekko to i tak na akrobata byłoby to na styk.
Ten asp 120 to zda egzamin do modeli nieakrobacyjnych, no chyba że akrobat w granicach 160cm.
Decyzja na 100% jeszcze nie zapadła. Model i tak byłby co najmniej na sezon 2018.
Widziłem ten samolot, tylko zdobądż do niego plany!!! Tak samo jak do następnych, które brałem pod uwagę:


Mam już niezłą dokumentację do tego (Bu181)

I jeszcze ten, ale on ma skromne malowanie (Bu 180 Student)

Do listy dochodzi jeszcze mój pierwszy "wybraniec"czyli Cessna agwaron, ąle cena planów z przesyłką to ponad 160 zł. 
Choć jak w przypadku Chipmunka, też jest sporo zestawów.

Zdaje się, że zmienię tytuł na
Jaki model zbudować????
Edytowane przez robloz dnia 10.01.2017 13:30
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 10.01.2017 15:45
|

modelarz

Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
Ten jeszcze jest fajny - Mitsubishi ki-15 a ostatnio jego plany na sąsiednie forum wrzucił bobik.

Edytowane przez lesiu7 dnia 10.01.2017 15:47 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 11.01.2017 08:29
|

Moderator

Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08
|
A ja w plebiscycie wysuwam kandydaturę RDW-16 lub jego następca RWD-21, tego ostatniego jest egzemplarz w muzeum i z planami też nie powinieneś mieć problemu.
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 13.01.2017 15:41
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Temat do zamknięcia, będzie coś innego, żaden z powyższych samolotów.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|