Druine D.31 Turbulent
|
SlavikS |
Dodany dnia 12.05.2016 12:07
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
Jakim cudem tak się rozpi...? Przeciągnąłeś na dużej wysokości?
Na pierwszym zdjęciu wygląda lepiej - czemu go tak potraktowałeś? Wystarczyło kadłub naprawić.
Edytowane przez SlavikS dnia 12.05.2016 12:10
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 12.05.2016 12:23
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Nic z nim nie robiłem, zerwalem tylko folię z części skrzydła aby zobaczyć w jakim stanie jest środek. Przód się rozpadł na trzy części.
Popełniłem karygodny błąd, lądowaniem na siebie i źle ocenilem prędkość . Na dwóch metrach przeciągnął , a silnik za słaby i nie było z czego odlecieć i już.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 12.05.2016 14:06
|

modelarz

Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
tyle roboty ...- jak Ci się nie podobał to trzeba było odsprzedać ... współczuję
|
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 12.05.2016 19:38
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Nie jest tak żle jak wygląda. 
Skrzydło już oczyszczone z połamanych fragmentów, wystarczy dorobić dwa żebra i krawędż spływu i dać nowe pokrycie. Jutro czas na kadłub. 
Myślę, że gdyby zawody były za tydzień to bym się wyrobił. Zostaje Kutno.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 12.05.2016 19:42
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to pech straszny -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 13.05.2016 00:22
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
Kamień z serca - na fotkach wyglądało jakbyś go z buta potraktował i spisał na straty 
Pomyśl nad nowym, mocniejszym silnikiem. Zamiast wozić na przedzie ołów lepiej mieć mocniejszą jednostkę napędową. 15 ASP
do tak dużego modelu to jednak trochę za mało.
Ja chciałem dziś polatać ale po zimie i mój silnik odmówił współpracy - gaśnie na wolnych obrotach. Do tego jeszcze wygonił mnie deszcz. Dobrze, że to wyszło dzisiaj - zdjąłem osłonę silnika i zrobiłem inspekcję, wymieniłem świecę, podokręcałem poluzowane śrubki mocowania silnika, uszczelniłem wydech i skasowałem luzy na popychaczu przepustnicy. Jutro zobaczę czy pomogło
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 13.05.2016 08:30
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Tak to wygląda po oczyszczeniu z resztek balsy

Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 14.05.2016 22:55
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Przykry widok... Balsa to parszywy materiał, który nie ma pojęcia o wytrzymałości a którego jedyną zaletą jest niska masa. Co innego laminaty... |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 16.05.2016 21:58
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Jakby ktoś chciał model w tym stanie.....
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 16.05.2016 23:03
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
Nie za szybko z niego rezygnujesz? Toż to musi dobrze latać tylko większy silnik daj zamiast wozić ołów! Na zawody, jak widać było ostatnio, trzeba mieć większy i cięższy model żeby latać przy większym wietrze. Jak znowu zaczniesz dopasowywać model do posiadanego silnika to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Sezon Ci przeleci na kolejną budowę - nie ma czasu. Naprawiaj, zainwestuj w silnik, a potem treningi i zawody w Kutnie, a może wcześniej w Warszawie!
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 17.05.2016 09:40
|

Moderator

Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08
|
Robert szkoda tego modelu, ale znając Twoje tempo mam wrażenie, ze pokażesz nam za tydzień szkielet kolejnego modelu.
I oby był to spalinowy kombat! Bo za mało nasz, żeby utworzyć eskadrę!
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 17.05.2016 09:47
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Robert szkoda tego modelu, ale znając Twoje tempo mam wrażenie, ze pokażesz nam za tydzień szkielet kolejnego modelu.

Nie za szybko z niego rezygnujesz?
Nie rezygnuję, wpis można potraktować jako żartobliwe pytanko.
Na dzień dzisiejszy leży z boku na strychu i może się doczeka kiedyś nowego silnika.
Edytowane przez robloz dnia 17.05.2016 09:50
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 23.09.2016 18:26
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Sezon powoli się kończy, więc czas wrócić do tematu
Dokładnie, tylko w moim przypadku wiąże się to ze składaniem puzzli. 
Może być ciekawie, a przynajmniej będzie to pierwsza relacja z odbudowy modelu.


Planuję "przy okazji" zrobić zdejmowaną górę wraz z oszkleniem kabiny. Powstanie super dostęp do całego wyposażenia, które w tym modelu musi byś jak najbliżej przodu.
Edytowane przez robloz dnia 23.09.2016 22:17
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 17.10.2016 14:53
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Dotarło nowe serducho do Turbulenta. ASP 120 4T.

tylko muszę pomyśleć jak go zamontować. Turbulent ma wąską "mordkę".
W położeniu głowicą do dołu wystaje ze 3cm.


a w położeniu bocznym prawie 10cm.

Prawdopodobnie zostanie do dołu tylko znowu będzie problem z tłumikiem.
Chyba jednak będzie trzeba pomyśleć i innym modelu.
Edytowane przez robloz dnia 17.10.2016 14:58
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 17.10.2016 15:04
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
robloz napisał/a:
Chyba jednak będzie trzeba pomyśleć i innym modelu. 
Koniecznie 
Ładna maszynka - montuj w dół.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 27.10.2016 12:07
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Renowacji c.d.

Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 27.10.2016 16:47
|

modelarz

Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
Robloz - Polscy blacharze przy tobie wymiękają...
|
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 10.11.2016 14:37
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Kilka kolejnych fotek z odbudowy.
Dorobiona zdejmowana góra kadłuba.


Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 15.11.2016 13:42
|

Moderator

Postów: 2418
Data rejestracji: 19.05.08
|
Pilot w nowej kabinie (chyba zadowolony )

Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 15.11.2016 14:35
|

Moderator

Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08
|
Robert wiem, że Mistrzów się nie poprawia, ale mam pewną wątpliwość. Patrzą na zdjęcie przodu kadłuba i zastanawia mnie, czemu w tym obszarze nie dałeś jakiś porządnych podłużnic?

W miejscach które zaznaczyłem przerywaną linią będzie się skupiało bardzo duże obciążenie zginające w dół związane z masą silnika, zbiornika i pewnie czegoś tam jeszcze co dasz z przodu. Sam silnik to 1,5 kg, do tego zbiornik i ramię siły które ma ze 30 cm i punkt zaczepienia w okolicy tablicy rozdzielczej. Przy twardszym lądowaniu siła będzie jeszcze większa. A tu nie dość, że skorupa jest z góry i z dołu otwarta (!) to te boczki są z ażurowanej sklejki i pokrycie z balsy i folii. Powiem szczerze, że nawet przy mniejszym modelu dołożył bym tu ze cztery porządne sosnowe listwy od wręgi silnikowej sięgające za krawędź spływu. Jak patrzę na to co zostało po kraksie to widać wyraźnie, żę w tym miejscu puściło to co miało puścić.
Byś może to moja nadmierna skłonność do wzmacniania, ale tak wolałem zapytać
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg |
|
|