Druine D.31 Turbulent
|
SlavikS |
Dodany dnia 12.05.2016 12:07
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Jakim cudem tak siê rozpi...? Przeci±gn±³e¶ na du¿ej wysoko¶ci?
Na pierwszym zdjêciu wygl±da lepiej - czemu go tak potraktowa³e¶? Wystarczy³o kad³ub naprawiæ.
Edytowane przez SlavikS dnia 12.05.2016 12:10
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 12.05.2016 12:23
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Nic z nim nie robi³em, zerwalem tylko foliê z czê¶ci skrzyd³a aby zobaczyæ w jakim stanie jest ¶rodek. Przód siê rozpad³ na trzy czê¶ci.
Pope³ni³em karygodny b³±d, l±dowaniem na siebie i ¼le ocenilem prêdko¶æ . Na dwóch metrach przeci±gn±³ , a silnik za s³aby i nie by³o z czego odlecieæ i ju¿.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 12.05.2016 14:06
|
modelarz
Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
tyle roboty ...- jak Ci siê nie podoba³ to trzeba by³o odsprzedaæ ... wspó³czujê
|
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 12.05.2016 19:38
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Nie jest tak ¿le jak wygl±da.
Skrzyd³o ju¿ oczyszczone z po³amanych fragmentów, wystarczy dorobiæ dwa ¿ebra i krawêd¿ sp³ywu i daæ nowe pokrycie. Jutro czas na kad³ub.
My¶lê, ¿e gdyby zawody by³y za tydzieñ to bym siê wyrobi³. Zostaje Kutno.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 12.05.2016 19:42
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to pech straszny -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 13.05.2016 00:22
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Kamieñ z serca - na fotkach wygl±da³o jakby¶ go z buta potraktowa³ i spisa³ na straty
Pomy¶l nad nowym, mocniejszym silnikiem. Zamiast woziæ na przedzie o³ów lepiej mieæ mocniejsz± jednostkê napêdow±. 15 ASP
do tak du¿ego modelu to jednak trochê za ma³o.
Ja chcia³em dzi¶ polataæ ale po zimie i mój silnik odmówi³ wspó³pracy - ga¶nie na wolnych obrotach. Do tego jeszcze wygoni³ mnie deszcz. Dobrze, ¿e to wysz³o dzisiaj - zdj±³em os³onê silnika i zrobi³em inspekcjê, wymieni³em ¶wiecê, podokrêca³em poluzowane ¶rubki mocowania silnika, uszczelni³em wydech i skasowa³em luzy na popychaczu przepustnicy. Jutro zobaczê czy pomog³o
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 13.05.2016 08:30
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Tak to wygl±da po oczyszczeniu z resztek balsy
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 14.05.2016 22:55
|
modelarz
Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Przykry widok... Balsa to parszywy materia³, który nie ma pojêcia o wytrzyma³o¶ci a którego jedyn± zalet± jest niska masa. Co innego laminaty... |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 16.05.2016 21:58
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Jakby kto¶ chcia³ model w tym stanie.....
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 16.05.2016 23:03
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Nie za szybko z niego rezygnujesz? To¿ to musi dobrze lataæ tylko wiêkszy silnik daj zamiast woziæ o³ów! Na zawody, jak widaæ by³o ostatnio, trzeba mieæ wiêkszy i ciê¿szy model ¿eby lataæ przy wiêkszym wietrze. Jak znowu zaczniesz dopasowywaæ model do posiadanego silnika to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Sezon Ci przeleci na kolejn± budowê - nie ma czasu. Naprawiaj, zainwestuj w silnik, a potem treningi i zawody w Kutnie, a mo¿e wcze¶niej w Warszawie!
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 17.05.2016 09:40
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
Robert szkoda tego modelu, ale znaj±c Twoje tempo mam wra¿enie, ze poka¿esz nam za tydzieñ szkielet kolejnego modelu.
I oby by³ to spalinowy kombat! Bo za ma³o nasz, ¿eby utworzyæ eskadrê!
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 17.05.2016 09:47
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Robert szkoda tego modelu, ale znaj±c Twoje tempo mam wra¿enie, ze poka¿esz nam za tydzieñ szkielet kolejnego modelu.
Nie za szybko z niego rezygnujesz?
Nie rezygnujê, wpis mo¿na potraktowaæ jako ¿artobliwe pytanko.
Na dzieñ dzisiejszy le¿y z boku na strychu i mo¿e siê doczeka kiedy¶ nowego silnika.
Edytowane przez robloz dnia 17.05.2016 09:50
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 23.09.2016 18:26
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Sezon powoli siê koñczy, wiêc czas wróciæ do tematu
Dok³adnie, tylko w moim przypadku wi±¿e siê to ze sk³adaniem puzzli.
Mo¿e byæ ciekawie, a przynajmniej bêdzie to pierwsza relacja z odbudowy modelu.
Planujê "przy okazji" zrobiæ zdejmowan± górê wraz z oszkleniem kabiny. Powstanie super dostêp do ca³ego wyposa¿enia, które w tym modelu musi by¶ jak najbli¿ej przodu.
Edytowane przez robloz dnia 23.09.2016 22:17
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 17.10.2016 14:53
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Dotar³o nowe serducho do Turbulenta. ASP 120 4T.
tylko muszê pomy¶leæ jak go zamontowaæ. Turbulent ma w±sk± "mordkê".
W po³o¿eniu g³owic± do do³u wystaje ze 3cm.
a w po³o¿eniu bocznym prawie 10cm.
Prawdopodobnie zostanie do do³u tylko znowu bêdzie problem z t³umikiem.
Chyba jednak bêdzie trzeba pomy¶leæ i innym modelu.
Edytowane przez robloz dnia 17.10.2016 14:58
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 17.10.2016 15:04
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
robloz napisa³/a:
Chyba jednak bêdzie trzeba pomy¶leæ i innym modelu.
Koniecznie
£adna maszynka - montuj w dó³.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 27.10.2016 12:07
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Renowacji c.d.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 27.10.2016 16:47
|
modelarz
Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
Robloz - Polscy blacharze przy tobie wymiêkaj±...
|
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 10.11.2016 14:37
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Kilka kolejnych fotek z odbudowy.
Dorobiona zdejmowana góra kad³uba.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 15.11.2016 13:42
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
Pilot w nowej kabinie (chyba zadowolony )
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 15.11.2016 14:35
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
Robert wiem, ¿e Mistrzów siê nie poprawia, ale mam pewn± w±tpliwo¶æ. Patrz± na zdjêcie przodu kad³uba i zastanawia mnie, czemu w tym obszarze nie da³e¶ jaki¶ porz±dnych pod³u¿nic?
W miejscach które zaznaczy³em przerywan± lini± bêdzie siê skupia³o bardzo du¿e obci±¿enie zginaj±ce w dó³ zwi±zane z mas± silnika, zbiornika i pewnie czego¶ tam jeszcze co dasz z przodu. Sam silnik to 1,5 kg, do tego zbiornik i ramiê si³y które ma ze 30 cm i punkt zaczepienia w okolicy tablicy rozdzielczej. Przy twardszym l±dowaniu si³a bêdzie jeszcze wiêksza. A tu nie do¶æ, ¿e skorupa jest z góry i z do³u otwarta (!) to te boczki s± z a¿urowanej sklejki i pokrycie z balsy i folii. Powiem szczerze, ¿e nawet przy mniejszym modelu do³o¿y³ bym tu ze cztery porz±dne sosnowe listwy od wrêgi silnikowej siêgaj±ce za krawêd¼ sp³ywu. Jak patrzê na to co zosta³o po kraksie to widaæ wyra¼nie, ¿ê w tym miejscu pu¶ci³o to co mia³o pu¶ciæ.
By¶ mo¿e to moja nadmierna sk³onno¶æ do wzmacniania, ale tak wola³em zapytaæ
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|