Hmm, temat tej folii wyp³yn±³ przy okazji oklejania modeli ESA. Moim zdaniem to nic innego jak folia do laminowania druków w poligrafii, próbowa³em kawa³ek - piankê bym tym zalaminowa³, ale drewnianego szkieletu nie - za cienka. Napracowa³e¶ siê przy szkielecie - zainwestuj w markowe pokrycie, a nie w wynalazki.
Edytowane przez AQUARIUS dnia 27.01.2016 09:22
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg
Ta folia nie nadaje do pokrycia konstrukcji . Jest bardzo delikatna, trwalsza od niej by³aby japonka.pokrywalem ni± ju¿ piankowy model. Ale próbuj mo¿e siê mylê
Masz trochê dziwne podej¶cie do budowy modelu,- sprawdzê czy bêdzie lataæ to pó¼niej poprawiê. Po co dodatkowa praca,koszt i mo¿liwo¶æ uszkodzenia modelu np.przez rozdarte poszycie.
Edytowane przez robloz dnia 27.01.2016 09:44
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Kup solarfilm lub oracover! G³ównie ze wzglêdu na ³atwo¶æ aplikacji. Koverall jest te¿ dobry, ale tak my¶lê, ¿e przy tej wielko¶ci to te¿ nie wyjdzie za lekko...
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg
Koverall wyjdzie ciê¿ko. Ka¿da folia z klejem równie¿ nie bêdzie lekka. Jak oszczêdzasz na wadze to ja proponujê Litespan klejony na balsalock.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Faktycznie - cieniutka i leciutka ta folijka.
Nie robi³em z niej nigdy. Cz³owiek ca³e ¿ycie siê uczy ale w sumie to miêdzy innymi po to jest to forum
Edytowane przez SlavikS dnia 27.01.2016 22:48
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
1.6 mm. to jeszcze nie taka gruba. Wygina³em niedawno z 4mm.
Wymaga to trochê wprawy i rzadko wychodzi za pierwszym razem, zw³aszcza ¿e giêcia s± pod ró¿nymi k±tami.
imad³o i m³otek wcale nie pomagaj±
A w czym to powyginasz, w rêku?
Na pocz±tek ³atwiej Ci bêdzie wygi±æ z drutu 3mm.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Blacha mo¿e i nie gruba, ale je¶li to jest dural a nie zwyk³e aluminium to mo¿e nie byæ ³atwo. W wicherku przerobi³em dwa podwozia: jedno ze zwyk³ej blachy aluminiowej, drugie z duralowej. Pierwsze by³o za miêkkie, drugie za twarde. Generalnie podwozie musi byæ sztywne, ¿eby dobrze wystartowaæ, ale te¿ na tyle miêkkie, ¿eby siê pogi±æ nie ³ami±c drewnianej konstrukcji przy twardszym l±dowaniu.
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg
Zamontowa³em w nim silnik emax gt 2215/10 i ¶mig³o 9x5.
Z pakietem 2200 wa¿y 730 g. Silnik ma ci±g 1200 g ale na ¶migle 10x4,5.
Na razie model wywa¿a siê dobrze mam nadzieje , ¿e po za³o¿eniu poszycia to pozostanie bez zmian. Chyba powinienem siê wagowo wyrobiæ bo model ma ok 145 cm rozpiêto¶ci.
A jak wysoko¶æ ¶mig³a od pod³o¿a - mo¿e byæ, czy podgi±æ podwozie aby by³o wy¿ej ?
i jeszcze to
YouTube Video
Edytowane przez lesiu7 dnia 07.02.2016 23:20
Je¶li dobrze pamiêtam to dla takiego modelu wystarczy 100g ci±gu na 300 g wagi. Jutro sprawdzê.
Nie wiem czym bêdziesz oklejal, je¶li solarfilm to dojdzie pewnie ok. 40 g.
Edytowane przez robloz dnia 07.02.2016 23:29
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.