Hmm, temat tej folii wypłynął przy okazji oklejania modeli ESA. Moim zdaniem to nic innego jak folia do laminowania druków w poligrafii, próbowałem kawałek - piankę bym tym zalaminował, ale drewnianego szkieletu nie - za cienka. Napracowałeś się przy szkielecie - zainwestuj w markowe pokrycie, a nie w wynalazki.
Edytowane przez AQUARIUS dnia 27.01.2016 09:22
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
Ta folia nie nadaje do pokrycia konstrukcji . Jest bardzo delikatna, trwalsza od niej byłaby japonka.pokrywalem nią już piankowy model. Ale próbuj może się mylę
Masz trochę dziwne podejście do budowy modelu,- sprawdzę czy będzie latać to później poprawię. Po co dodatkowa praca,koszt i możliwość uszkodzenia modelu np.przez rozdarte poszycie.
Edytowane przez robloz dnia 27.01.2016 09:44
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Kup solarfilm lub oracover! Głównie ze względu na łatwość aplikacji. Koverall jest też dobry, ale tak myślę, że przy tej wielkości to też nie wyjdzie za lekko...
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
Koverall wyjdzie ciężko. Każda folia z klejem również nie będzie lekka. Jak oszczędzasz na wadze to ja proponuję Litespan klejony na balsalock.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Faktycznie - cieniutka i leciutka ta folijka.
Nie robiłem z niej nigdy. Człowiek całe życie się uczy ale w sumie to między innymi po to jest to forum
Edytowane przez SlavikS dnia 27.01.2016 22:48
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
1.6 mm. to jeszcze nie taka gruba. Wyginałem niedawno z 4mm.
Wymaga to trochę wprawy i rzadko wychodzi za pierwszym razem, zwłaszcza że gięcia są pod różnymi kątami.
imadło i młotek wcale nie pomagają
A w czym to powyginasz, w ręku?
Na początek łatwiej Ci będzie wygiąć z drutu 3mm.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Blacha może i nie gruba, ale jeśli to jest dural a nie zwykłe aluminium to może nie być łatwo. W wicherku przerobiłem dwa podwozia: jedno ze zwykłej blachy aluminiowej, drugie z duralowej. Pierwsze było za miękkie, drugie za twarde. Generalnie podwozie musi być sztywne, żeby dobrze wystartować, ale też na tyle miękkie, żeby się pogiąć nie łamiąc drewnianej konstrukcji przy twardszym lądowaniu.
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
Zamontowałem w nim silnik emax gt 2215/10 i śmigło 9x5.
Z pakietem 2200 waży 730 g. Silnik ma ciąg 1200 g ale na śmigle 10x4,5.
Na razie model wyważa się dobrze mam nadzieje , że po założeniu poszycia to pozostanie bez zmian. Chyba powinienem się wagowo wyrobić bo model ma ok 145 cm rozpiętości.
A jak wysokość śmigła od podłoża - może być, czy podgiąć podwozie aby było wyżej ?
i jeszcze to
YouTube Video
Edytowane przez lesiu7 dnia 07.02.2016 23:20
Jeśli dobrze pamiętam to dla takiego modelu wystarczy 100g ciągu na 300 g wagi. Jutro sprawdzę.
Nie wiem czym będziesz oklejal, jeśli solarfilm to dojdzie pewnie ok. 40 g.
Edytowane przez robloz dnia 07.02.2016 23:29
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.