Zobacz temat
RC Płock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Druine D.31 Turbulent
robloz
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 20.11.2015 12:23
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Kilka dni walczyłem z mocowaniem i dopasowaniem lotek.
Wyszło tak sobie, mogłaby być mniejsza szczelina.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/31.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/32.jpg

Zawiasy wykonane z płytki laminatowej

www.robloz.petronet.pl/turbulent/33.jpg

Teraz dokończyć oklejanie skrzydeł i końcowe szlifowanko.

Zamontowałem też łoże pod silnik i całość poszła na wagę.
To co na fotce nieco wyżej + silnik waży 2050g.
Edytowane przez robloz dnia 20.11.2015 12:26
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
robloz
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 02.12.2015 13:33
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Może ma ktoś pomysła na wykonanie takiego podwozia?
Drut stalowy 5mm i 4mm + mocowanie amortyzatora.
Najlepiej byłoby pospawać, ale nie mam akurat tego fachowca pod ręką ( a może ktoś ma Smile ).
Gównie chodzi o część przy kole, Końcówki przy kadłubie to nie problem.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/34.jpg
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 05.12.2015 19:28
Awatar

Administrator


Postów: 2256
Data rejestracji: 20.05.08

Informacja od Pana Stanisława Maciąga - warsztat samochodowy na ul. Otolińskiej - zaraz przy przejeździe kolejowym pospawa konstrukcję. Trzeba się powołać na Pana Stanisława. Mają tam rurki do układów hamulcowych, które mogły by się nadać na takie podwozie.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Radek Oleksy
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 09.12.2015 13:44
modelarz


Postów: 11
Data rejestracji: 17.10.15

Mam takie podwozie do sprzedania za 50,- zł od moje Turbulenta, który był roz...bity Smile, Podwozie zostało razem z kołami, ale mój miał 2000 m więc może być przymaławe... no i jest do lekkiego remontu (ma luzy)
Edytowane przez Radek Oleksy dnia 09.12.2015 13:44
 
robloz
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 09.12.2015 16:11
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

To super. mój ma dokładnie 2 m.
Wiadomość na PW.i
Edytowane przez robloz dnia 09.12.2015 16:19
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
robloz
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 02.01.2016 15:35
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Budowa modelu trochę się wlecze nie
Dotarło podwozie od Radka , a w międzyczasie "stworzyłem" pilota.
Pilotów w tej skali jak na lekarstwo, a jak są to w cenie ponad 100euro. Z kombinacji popiersia, styroduru, starej bluzy roboczej i kilkugodzinnemu szyciu powstało coś takiego.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/36.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/37.jpg

Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 02.01.2016 22:00
Awatar

Administrator


Postów: 2256
Data rejestracji: 20.05.08

Pilot wyszedł EXTRA!
Też drapię się w głowę jak wykombinować pilota w tej skali do Motha. Ceny, za wyjątkiem tego z GP, są rzeczywiście makabryczne.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
AQUARIUS
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 03.01.2016 18:38
Awatar

Moderator


Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08

Kurcze Robert - jakbym wiedział, żeś Ty taki krawiec to bym sobie u Ciebie obstalował jakiś smoking na sylwka. Szyłeś to ręcznie czy na maszynie, bo kombinezon leży jak ulał?
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
 
robloz
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 04.01.2016 13:31
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

W końcu na własnych "nóżkach".

www.robloz.petronet.pl/turbulent/38.jpg

Podwozie amortyzowane. Jeszcze raz podziękowania dla Radka.
Edytowane przez robloz dnia 04.01.2016 13:35
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 04.01.2016 21:36
Awatar

Administrator


Postów: 2256
Data rejestracji: 20.05.08

Wygląda solidnie OK
A jak Ty będziesz skrzydła demontował?
Edytowane przez SlavikS dnia 04.01.2016 21:39
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 04.01.2016 21:56
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Skrzydła są dzielone w połowie i mocowane na kołki i śruby.każda połówka odejmowana wraz z podwoziem. Wstawię później fotkę.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
robloz
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 09.01.2016 13:04
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Pilot już jest, to przydało by się aby wiedział dokąd leci.Potrzebne jest coś takiego

www.robloz.petronet.pl/turbulent/40.jpg

Po jakimś czasie z kawałka plastiku, folii z okładki i kilku wydrukowanych fotek powstało to

www.robloz.petronet.pl/turbulent/39.jpg

Są małe różnice, ale może być.
Edytowane przez robloz dnia 09.01.2016 13:06
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Radek Oleksy
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 09.01.2016 13:52
modelarz


Postów: 11
Data rejestracji: 17.10.15

Widzę, że podwózko pasuje Smile, a pilotów używam często takich z H9, według mnie cena do przyjęcia i jest to cały pilot http://modelarski...12028.html
Edytowane przez Radek Oleksy dnia 09.01.2016 13:53
 
SlavikS
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 10.01.2016 10:48
Awatar

Administrator


Postów: 2256
Data rejestracji: 20.05.08

Faktycznie, pilot w sensownej cenie. Jakoś na niego nie trafiłem, a kopałem w sieci dość intensywnie.
Radek, jak będziesz miał go na składzie daj znać.

Kokpit jak oryginał OK
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Radek Oleksy
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 10.01.2016 16:10
modelarz


Postów: 11
Data rejestracji: 17.10.15

Powinny dotrzeć w środę

 
robloz
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 17.01.2016 14:06
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Zdecydowałem jednak, że silnik będzie głowicą do dołu. Będzie mało widoczny i dojdzie jeszcze wlot. Mam tylko dylemat jak wyprowadzić tłumik.
Wersja 1
wyprowadzenie z boku osłony

www.robloz.petronet.pl/turbulent/41.jpg

Wersja 2
tu wymagane jest wycięcie wręgi silnikowej i schowanie tłumika do wnętrza kadłuba.
W tej wersji będzie widoczny tylko wylot.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/42.jpg

Wykonana też już jest owiewka silnika (stan surowy)

www.robloz.petronet.pl/turbulent/43.jpg
Edytowane przez robloz dnia 17.01.2016 14:08
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
xjm
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 17.01.2016 16:40
modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16

Pilot rewelacyjny! Może przydałaby mu się jeszcze peruczka, by w czasie lotu ładnie rozwiewała mu się czuprynka Smile Pulpit jak w realu. Czy nie obawiasz się o chłodzenie silniczka? Czekam następnych zdjęć...
 
robloz
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 17.01.2016 17:17
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

O chłodzenie się nie martwię. Głowica jest poza osłoną, a będą też dodatkowe wloty przy makiecie silnika.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 18.01.2016 07:31
Awatar

Administrator


Postów: 2256
Data rejestracji: 20.05.08

A czemu taka decyzja? Samolot miał widoczne cylindry silnika z boku, więc idealnie byłoby silnik dać tak jak miał oryginał i dorobić atrapkę drugiego cylindra, a tłumik wyszedłby wtedy w masce z odprowadzeniem do dołu. Oryginał wlotu powietrza od dołu nie miał - nie widać go na fotce.
Jeżeli głowica do dołu ma zostać to ja bym tłumik zdecydowanie schował, ale nie do środka tylko pod kadłub. Trzeba by wyciąć i zamknąć tę wnękę tak żeby żaden syf z silnika czy rozszczelnionego tłumika nie dostał się do środka kadłuba - może wylaminować odpowiedni profil do podklejenia nad tłumikiem.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 18.01.2016 08:19
Awatar

Moderator


Postów: 2419
Data rejestracji: 19.05.08

Gdy zrobiłem osłonę i przymierzyłem do modelu okazało się, że silnik w położeniu bocznym wystaje sporo za osłonę,(w tej części ma ona 9 cm. szerokości), dwa razy więcej niż atrapa silnika. Nie bardzo mi się to podobało.

Od dołu jest w tej wersji, coś w rodzaju wybrzuszenia osłony, silnik będzie też z niego trochę wystawać, ale bardziej mi się to podoba.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/44.jpg

Co do tłumika to planuję zrobić dokładnie tak jak napisałeś, czyli zalaminowana wnęka nad tłumikiem.

Jeszcze sobie na to popatrzę jak dorobię jedną atrapę silnika i zobaczę jak zrobić ostatecznie.
Edytowane przez robloz dnia 18.01.2016 08:26
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Przeskocz do forum:
statystyka statystyka