Klemm KL 35D 1:5
|
SlavikS |
Dodany dnia 31.10.2014 12:26
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
robloz napisa³/a:
Nie wiem czemu, ale bardzo lubiê robiæ takie kratownice.
Nie wiem czemu, ale ja te¿
robloz napisa³/a:
Oczywi¶cie ca³o¶æ bêdzie kryta bals±?
A w³a¶nie nie bêdzie Balsa jest tylko na garbie i przedniej czê¶ci kad³uba zaraz przy os³onie silnika. Reszta jest oprofilowana listewkami i obci±gniêta tkanin±. Kupi³em ju¿ Koverall.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 05.11.2014 20:25
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Zacz±³em do kratownicy kad³uba dodawaæ kolejne elementy. Na fotkach efekt moich zmagañ z tylnym podwoziem.
Orygina³ ma bardzo solidne amortyzowane podwozie zarówno z przodu jak i z ty³u. Po budowie ma³ego Motha w warsztacie zosta³ mi jeden duralowy amortyzator, który idealnie mi siê tu wpasowa³. Musia³em do niego dorobiæ jedynie widelec. Widelec wyci±³em z kawa³ka aluminiowego p³askownika, który zosta³ mi po odciêciu bagnetów na skrzyd³a i wygi±³em zawijaj±c na wiertle o odpowiedniej ¶rednicy. Okr±g³y prêt amortyzatora obrobi³em pilnikiem na kwadrat, a w widelcu odpowiednio wyci±³em kwadratowy otwór. Po z³o¿eniu do kupy amortyzatora i widelca zrobi³em zawleczkê ze stalowego drutu tak ¿eby zabezpieczyæ prêt amortyzatora przed wysuniêciem z widelca i ca³o¶æ zala³em ¿ywic± epoksydow±. Amortyzator opiera siê na platformie ze sklejki 3 mm. O¶ka, która przez ni± przechodzi (kawa³ek prêta wêglowego 4mm wklejony na ¿ywicê) bêdzie zabezpieczona przed wysuwaniem pier¶cieniem jaki siê stosuje na o¶kê podwozia.
Pozosta³o jeszcze dorobiæ d¼wignie do sterowania kolumn± widelca i tylne podwozie bêdzie gotowe. Sterowanie planujê przenie¶æ linkami stalowymi z ramienia serwa steru kierunku.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 06.11.2014 07:09
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Sterowanie planujê przenie¶æ linkami stalowymi z ramienia serwa steru kierunku.
- i to jest bardzo dobry pomys³ - napêd pull-pull to jest to
Slaviks, mam nadziejê, ¿e pamiêtasz o zliczaniu r-g przy projekcie
Edytowane przez Andy dnia 12.11.2014 12:33
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 16.11.2014 16:52
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Prac konstrukcyjnych ci±g dalszy.
Na koñcu kratownicy powiesi³em ogonek. Statecznik poziomy jest demontowalny. Na zdjêciach poni¿ej widaæ ideê i rozwi±zanie konstrukcyjne, wiêc my¶lê, ¿e komentarz jest zbêdny.
Wstawi³em te¿ pierwsz± sklejkê firewalla - sklejka 3 mm.
Na dzi¶ to tyle. Czas oczywi¶cie liczê
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 19.11.2014 23:01
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Prac ci±g dalszy. Przyby³y wrêgi garba na kad³ubie - balsa 3 mm.
Wyci±³em te¿ i spasowa³em z kratownic± elementy no¶ne centrop³ata - sklejka 2 mm. Elementy s± rozciête i po³±czone ³±cznikiem ze sklejki 2 mm - na czas konstrukcji skrzyd³a na ¶ruby, a docelowo elementy bêd± klejone.
Dzi¶ uda³o mi siê okleiæ garb - fotka jak finalnie obrobiê balsê - teraz sobie schnie
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 21.11.2014 07:13
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No piêknie, a¿ mi³o czytaæ tak± relacjê - wszystko przemy¶lane -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 24.11.2014 21:29
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Drobny weekendowy postêp w budowie - obrobione oprofilowanie garba. Trzeba by³o kleiæ w trzech kawa³kach ze wzglêdu na wypuk³o¶æ boków. Koñcówka ze statecznikami bêdzie oprofilowana laminatow± kszta³tk± - tak by³o w oryginale i to postaram siê w miarê mo¿liwo¶ci odwzorowaæ. Muszê kupiæ trochê stryroduru na formy.
Oprofilowa³em te¿ bals± koñcówkê kad³uba. Reszta, po finalnym oprofilowaniu listewkami, bêdzie kryta tkanin±.
Zacz±³em budowê zastrza³ów statecznika. Konstrukcjê widaæ dobrze na fotce - rurka wêglowa zakoñczona koñcówkami bowdena - wszystko sklejone na ¿ywicê. Zosta³o je oprofilowaæ bals±.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 30.11.2014 20:28
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Postêpy Roberta mnie motywuj±, wiêc kolejna porcja relacji ode mnie
Oprofilowane zastrza³y statecznika:
Wykombinowa³em te¿ mocowanie serwa steru kierunku. Poniewa¿ serwo bêdzie ci±gn±æ linki sterowania kó³ka ogonowego postanowi³em zastosowaæ mocne serwo z metalowymi trybami - TURNIGY AS-559MG.
Uda³o mi siê jeszcze zrobiæ szkielet kabin pilotów - ca³a ta czê¶æ bêdzie zdejmowana (mocowana na magnesy), co zapewni wygodny dostêp do wnêtrza modelu.
Przymierzy³em pilota - pasuje
Teraz kabinka jest pokrywana bals± - fotka po wyschniêciu i obróbce. Kr±g³o¶ci kad³uba nie pozwalaj± przyspieszyæ - wymuszaj± krycie kawa³ek po kawa³ku.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 30.11.2014 21:56
|
Moderator
Postów: 2389
Data rejestracji: 19.05.08
|
Postêpy Roberta mnie motywuj±
Widzê, ¿e motywujemy siê wzajemnie.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 03.12.2014 20:11
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Kabinka i garb nosa modelu przykryty bals± 1,5 mm.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 07.12.2014 21:19
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
A u mnie wczoraj lewe skrzyde³ko posz³o na deskê. Zgodnie z adnotacj± na planie ¿ebra uk³adane s± na listwie 10x5 mm pod³o¿onej pod oba d¼wigary.
Pierwsze ¿ebro wklejone pod k±tem 94 stopnie - zgodnie z szablonem z planów (naklejonym i wyciêtym ze sklejki).
¯ebra z balsy 2 mm, pierwszy d¼wigar z listewek sosnowych 5x5 mm, drugi z listewek balsowych 5x5 mm.
Spasowa³em i wklei³em te¿ magnesy kabinki. Niby ma³a rzecz, a zabra³a mi 3 godziny
Edytowane przez SlavikS dnia 18.12.2014 14:56
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 08.12.2014 12:22
|
Moderator
Postów: 2389
Data rejestracji: 19.05.08
|
Mocowanie kabinki tylko na magnesy, nie odleci od drgañ?
Pytam bo nie bardzo wiem jak zabezpieczyæ swoj±.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 08.12.2014 13:29
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Tak zak³adam. Magnesy trzymaj± do¶æ mocno, a kabinê muszê wyjmowaæ pionowo - inaczej nie wyjdzie. W Mothu os³ona silnika trzyma siê na magnesach w miejscu gdzie jest silny strumieñ za¶mig³owy i nie puszcza.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 10.12.2014 12:55
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
W ostatnim "Przegl±dzie lotniczym" jest jaki¶ artyku³ o klemach i s± fajne fotki dwóch klemów w malowaniu szwedzkim.
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 18.12.2014 14:48
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
U mnie z deski zesz³a druga po³ówka skrzyd³a. Powoli dok³adam do konstrukcji skrzyde³ kolejne elementy typu listwa natarcia, sp³ywu ... Fotki jak bêdzie co pokazaæ. W miêdzyczasie na podk³adzie ze zdjêæ obrysowa³em sobie w CAD emblemat na maskê i litery kad³uba. W ten sposób bêdê mia³ dok³adne kszta³ty, wymiary i rozmieszczenie oznakowania - ¿eby nie by³o dyskusji, ¿e za ma³e, za du¿e i nie w tym miejscu
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 11.01.2015 16:24
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Podgoni³em ze skrzyd³ami. Górna powierzchnia praktycznie gotowa.
Spód przygotowany do oklejenia. Przed oklejeniem muszê spasowaæ bagnety i przymierzyæ do centrop³ata ¿eby pó¼niej nie by³o niespodzianek Wychodzi na to, ¿e muszê siê braæ za centrop³at.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 11.01.2015 20:58
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
- no nie masz innego wyj¶cia -
Piêkna modelarska robota -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
lopez 16 |
Dodany dnia 12.01.2015 08:48
|
modelarz
Postów: 631
Data rejestracji: 04.09.08
|
Jak zwykle pe³en profesjonalizm. A¿ mi³o siê ogl±da
Edge 2.20 - w budowie
Xeno multiplex
Flamingo
Hydroboat |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 26.02.2015 08:48
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Drobny update z prac warsztatowych.
Po przemy¶leniu sprawy postanowi³em przed rozpoczêciem budowy centrop³ata dokoñczyæ obie po³ówki skrzyde³. Centrop³at bêdzie pasowany do gotowych p³atów. Prowadnice bagnetów zosta³y wklejone na ¿ywicê, a spód p³atów zosta³ przykryty bals± 1,5 mm. Wklei³em te¿ paski sklejki do zakotwiczenia p³atów w centrop³acie - bêd± przykrêcane na ¶ruby. Po wyprofilowaniu krawêdzi natarcia wklei³em skrajne sklejkowe ¿ebra i ko³ki pozycjonuj±ce z prêta wêglowego 4 mm. ¯ebra wymaga³y drobnych korekt w stosunku do pierwotnie wyciêtych z planów, a w zwi±zku z tym i skrajne ¿ebra centrop³ata wymaga³y korekty. Dorobi³em te¿ koñcówki p³ata. Na tê chwile wszystko zosta³o spasowane, wyrównane i poszpachlowane - p³aty gotowe do oklejenia.
Zanim zabiorê siê do oklejania p³atów trzeba spasowaæ lotki. Pierwsza konstrukcja trafi³a na deskê. Strasznie pracoch³onne jest klejenie trójk±tnych wzmocnieñ widocznych na planach - jestem w trakcie
W miêdzyczasie postanowi³em sprawdziæ jak pracuje siê z Koverallem. Przykry³em ster kierunku i wysoko¶ci. Wychodzi bardzo dobrze. Materia³ mi siê podoba - wygl±da na to, ¿e na d³u¿ej zago¶ci w moim warsztacie. Klejê na nitrocellon, wiêc jedyny minus pracy z Koverallem to "zapaszek". Za to powierzchnia bardzo mocna i odporna na przypadkowe uszkodzenia. £adnie siê naci±ga.
To tyle na wczoraj.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.02.2015 15:49
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No nareszcie - ju¿ niepokoi³em siê o postêpy w projekcie. Ale rozumiem - przemy¶lenia. Te¿ czasami tak mam -
Faktycznie dobrze wygl±da krycie tym Koverallem.
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|