| Quba B2 100 P          realizacja projektu | 
| Quba | Dodany dnia 20.12.2013 13:15 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 |  
 
  
 tak wygl±da ju¿ trochê przepracowany cylinder - taki dok³adnie zostanie u¿yty. Mo¿na bd pomalowaæ go proszkowo, co niestety kosztuje, ale kolor czerwony czy niebieski pasuje do ca³o¶ci - ju¿ sprawdza³em
  
 
 
  
 
  
 a to wyjêty z silnika matki uk³ad dynamiczny silnika. U¿yty zostanie korbowód wraz z t³okiem.. Wa³ zostanie przerobiony najprawdopodobniej - technologia jest w trakcie obmyslania
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Piotrek B | Dodany dnia 20.12.2013 13:17 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1242
 Data rejestracji: 12.08.09
 
 
 | Id¼ na ca³o¶æ odlewaj te¿ t³oki i cylindry  A ga¼nik i kolektor ss±cy te¿ z chionola czy jaka¶ w³asna konstrukcja? Edytowane przez Piotrek B dnia 20.12.2013 13:19
 Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 20.12.2013 18:07 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 |  
 
  
 Kiedy¶ siê za to zabra³em, ale koszty wzros³yby dwukrotnie. Mo¿liwe, ¿e je¿eli nie bêdê zadowolony z tych podkradzionych to wykonam w³asne, ale wtedy czar pewnie pry¶nie. Jako¶æ bd du¿o lepsza ale koszt produkcji te¿ duuu¿o wy¿szy
   Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Piotrek B | Dodany dnia 20.12.2013 18:32 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1242
 Data rejestracji: 12.08.09
 
 
 | To mo¿e od razu dorzuciæ zaworki, wa³ek i cztorotakcika zrobiæ   Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 20.12.2013 19:09 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Zaraz zaraz nie wszystko naraz    ¯eby zrobiæ czterotakta trzeba du¿o wiêcej wiedzieæ i potrafiæ    W przysz³o¶ci za wszystko po trochu siê wezmê  Jedna to wszystko jest bardzo trudne.. Spêdzi³em ju¿ wiele godzin przy tym, a koñca niestety nie widaæ   
 W odpowiedzi na wcze¶niejszego posta
 
  
 Z DA 100 wiêc bardzo dobry i sprawdzony sprzêt - nie ma sensu, ¿ebym robi³ to sam. Oczywi¶cie je¿eli bd chcia³ to sprzedawaæ to formalnie bd trzeba to za³atwiaæ, ale d³uga droga jeszcze, wiêc skupiam siê, ¿eby to dzia³a³o w³a¶ciwie.
 
 Oprócz ga¼nika "obce" bd tak¿e t³umiki:
 
 
   Edytowane przez Quba dnia 20.12.2013 19:22
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 03.01.2014 15:01 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Wrzucam czê¶æ notatek, szkiców wg których projektujê 
 
  
 
  
 Wszystko co nie jest zakre¶lone, bd lub jest zaprojektowane i zostanie wykonane indywidualnie na obrabiarce CNC
 
 
  
 To oczywi¶cie pierwszy próbny egzemplarz - posiada du¿o "obcych"  komponentów. Wraz z pracami ro¶nie te¿ niestety cena zestawu, ale do tego jeszcze d³uga droga...
 
 W najbli¿szym czasie postaram siê pokazaæ kartery lub jak±¶ animacjê pracy silnika...
 
 Pracuje te¿ po trochu nad 5 cyl. silnikiem gwiazdowym, wiêc te¿ co¶ wrzucê
   Edytowane przez Andy dnia 03.01.2014 18:23
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 12.02.2014 21:56 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Nareszcie koniec sesji, wiêc mam czas, ¿eby popracowaæ przy silniku. Niestety mia³em problem z programem i du¿a czê¶æ projektu zosta³a utracona.. Jak siê okaza³o, i tak musia³em dokonaæ gruntownych zmian konstrukcyjnych, wiêc nie ma tego z³ego.. Na pocz±tek wrzucam zdjêcie karterów, brakuje tu tylko ³o¿ysk i kilku drobnych elementów jak np: mocowania hallotronowego czujnika zap³onu. Do koñca tygodnia powinienem by³ to skoñczyæ. Obiecywa³em animacjê, wiêc nad tym tez popracujê.
  
 [img]http://s6.ifotos.pl/mini/forum1bmp_ehxqseq.bmp[/img]
 
 [img]http://s6.ifotos.pl/mini/forum-2bm_ehxqswa.bmp[/img]
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 16.03.2014 13:56 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 |  
 
  
 Pierwsza wersja zap³onu do testów silnika matki
  
 
  
 
  
 Oraz ci±g dalszy prac przy silniku.. Tworzenie animacji jest bardzo czasoch³onne, nie spodziewa³em siê, ¿e a¿ tak bardzo, st±d te opó¼nienia, ale pracuje nad tym ca³y czas
  Pozdrawiam Edytowane przez Quba dnia 16.03.2014 14:00
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Piotrek B | Dodany dnia 16.03.2014 16:03 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1242
 Data rejestracji: 12.08.09
 
 
 | Modu³ zap³onowy wygl±da powa¿nie   Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 16.03.2014 18:03 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | hehe. No jest to prosty uk³ad, bo ma byæ bezawaryjny i bd s³u¿y³ tylko i wy³±cznie do testów silnika matki. Ale nie jest to prowizorka..   Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 23.03.2014 12:01 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 |  
 
  
 Jak widaæ to jest silnik matka. Jest to ma³y silnik, wiêc ma³e proste stanowisko.(W trakcie budowy) Przepustnica sterowana serwem, elektroniczny zap³on, czujnik temperatury silnika(termopara), obrotomierz, czujnik drgañ jednoosiowych. Ok. 5h testów, tyle chyba wystarczy, ale jak bd w±tpliwo¶ci to zrobiê wiêcej. Najbardziej interesuje mnie ¿ywotno¶æ g³adzi cylindra i tempo odprowadzania ciep³a w warunkach ustalonych.
 Edytowane przez Quba dnia 23.03.2014 12:02
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 23.03.2014 12:14 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Zmieni³em zdanie na temat zap³onu- wyzwalacz indukcyjny jest ma³o precyzyjny, wiêc przerzucam siê na wyzwalanie hallotronem jak to siê odbywa w przypadku silników modelarskich   
 Dziêki zaprzyja¼nionemu elektronikowi mam zaprojektowany uk³ad:
 
 
  
 
  
 
   Edytowane przez Quba dnia 23.03.2014 12:16
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 29.03.2014 20:00 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 |  
 
  
 
  
 Mówi³em, ¿e pracujê nad dwusuwow± gwiazd±, wiêc wstawiam. G5 250 P Krzeski engine, a raczej jego pocz±tki.
   Edytowane przez Quba dnia 29.03.2014 20:00
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 11.04.2014 14:08 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Ci±g dalszy prac przy gwie¼dzie.. (Czekam na czê¶ci do boksera i mam przestój z karterem) 
  
 
  
 
   Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 |