Je¿eli chodzi Ci o uk³ad kinematyczny to taki nas nie interesuje bo w nim nie wystêpuj± si³y bezw³adno¶ci... Je¿eli chodzi o uk³ad dynamiczny, to rzeczywi¶cie niewywa¿one ¶mig³o pogarsza sprawê, ale nawet dobrze wywa¿ony silnik i tak ma wibracje. Jedynie silnik rzêdowy 8-cylindrowy mo¿na wywa¿yæ idealnie. Ka¿dy B2 bd szala³ w stanie nieustalonym - na biegu ja³owym. Poszukaj filmików z silnikiem DLA 112 i tam zobaczysz jak one pracuj±.
My¶lê, ¿e jak model bd dobrze zrobiony to wszystko bd ok Trzeba pamiêtaæ, ¿e du¿y model to trochê matmy - sam jestem pocz±tkuj±cym modelarzem, wiêc w kwestii konstrukcji nic nie doradzê, w ka¿dym razie wszystko trzeba dobrze policzyæ. Jutro zrobiê w±tek z silnikiem i zamieszczê wszystkie inf ))
Pozdrawiam.
Bf 109 ACES
i du¿o ma³ych silników..
Hm nie s±dzê,¿eby który¶ z nas "liczy³" swoje modele- a mimo to raczej siê nie zdarza,¿eby nie spe³nia³y swoich funkcji.Nie wiem jak koledzy ale ja podchodze do tego empirycznie i o obliczeniach nie mam zielonego pojêcia(na szczê¶cie!).Troche modeli sklecilem od podstaw stosuj±c pewne japrostsze zasady odno¶nie k±tów zaklinowania, ¶rodka ciê¿kosci i wytrzyma³o¶ci.Je¶li potrzebujesz projektu modelu z obliczeniami to bêdzie ciê¿ko...
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg
Ja nie potrzebuje- chodzi o to, ¿eby model siê nie rozpad³ I tyle Ja mam sporo pracy przy silniku, poza tym nie jestem na miejscu, wiêc moja pomoc przy budowie samego modelu w praktyce ograniczy siê pewnie do minimum. Co ok. miesi±c jestem w P³ocku. Ale jaki¶ element chêtnie wykonam, je¿eli bd potrafi³.
My¶lê, ¿e próbna wersja silnika bd gotowa w marcu i jako¶ wtedy bym go dostarczy³
Bf 109 ACES
i du¿o ma³ych silników..
Ja tak¿e chêtnie bym tym polata³ - my¶lê, ¿e ka¿dy kto ten model by budowa³ i czu³by siê na si³ach mia³by mo¿liwo¶æ polataæ...
Lotnisko jest idealnym miejscem, zreszt± my¶lê, ¿e jakby go fajnie okleiæ to by³aby to super reklama dla rcplock
Bf 109 ACES
i du¿o ma³ych silników..