Wodnosamolot pływakowy własnej konstrukcji
|
Quba |
Dodany dnia 23.07.2013 15:40
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Witam. Od kilkunastu dni walczę z tym projektem Nie będę zamieszczał tutaj całej "dokumentacji" , bowiem jest tego dużo, ale wstawiam kilka poglądowych zdjęć. Konstrukcja ze sklejki, projekt sprawdzonego "trenerka" tylko dosyć dużych rozmiarów jak na tego typu samolot.
Dane techniczne:
dł. 89cm
rozp. 112cm
docelowa masa startowa ok. 2,4kg (ale może być więcej, zależy od pływaków)
ze względu na dużą masę samego samolotu, mam zamiar użyć 6,5 lub 7.5 ccm w dwusuwie (ok. 1,5 KM) i mam nadzieję, że go to pociągnie bez większych problemów, ale bardziej doświadczonych modelarzy proszę o sugestie , jeżeli źle to policzyłem.
CAŁY temat został założony w sprawie PŁYWAKÓW, ponieważ nie mam zielonego pojęcia od czego zacząć i jak je zaprojektować/zbudować/kupić/zamontować.



Edytowane przez Quba dnia 23.07.2013 16:04
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 23.07.2013 16:05
|

Moderator

Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08
|
Czy ja dobrze czytam, że rozpiętość to 112 cm, a masa to 2,4 kg? Bo jeśli tak to po szybkiej kalkulacji obciążenia powierzchni nośnej przy cięciwie skrzydła powiedzmy 20 cm wychodzi mi ok.100 g/dm2!!!
Obciążenie raczej mało trenerkowe - to będzie pocisk, jeszcze z takim silnikiem? Będziesz musiał mieć spore jezioro, żeby w nie trafić tym modelem, bo i prędkość lądowania będzie raczej spora
Skąd taka masa?
Edytowane przez AQUARIUS dnia 23.07.2013 16:08
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 23.07.2013 16:36
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Może trochę przesadziłem, ale policzmy to razem.
Model : 1100g
silnik: 500g
bak 150ml z paliwem: wiecej niż 150 g
elektronika i lipo 1300 : 250g
Razem: 2150g jak nic
A trenerek ze względu na właściwości lotu (szczególnie lądowanie na wodzie) 
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 23.07.2013 16:43
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
A jeżeli chodzi o silnik to może faktycznie przesadziłem, ale model wydaje się ciężki, a chciałbym mieć zapas mocy. Celuję w 6,5 ccm, ale 5ccm też pewnie wystarczy.
Model dziś ukończyłem właściwie, więc chce się zabrać za uzbrajanie i PŁYWAKI
Edytowane przez Quba dnia 23.07.2013 16:44
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
lopez 16 |
Dodany dnia 24.07.2013 10:54
|

modelarz

Postów: 633
Data rejestracji: 04.09.08
|
Hm,z takim obciążeniem dobrych właściwości lotnych nie będzie,ale trzymam kciuki
Edge 2.20 - w budowie
Xeno multiplex
Flamingo
Hydroboat |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 24.07.2013 14:29
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Niestety model tyle waży i doszedłem do wniosku, że odpuszczam pływaki... Wkleję jakieś zdjęcia gdy model bd gotowy i jakiś film z pierwszej próby startu.
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 24.07.2013 14:46
|

Moderator

Postów: 1757
Data rejestracji: 07.10.08
|
A czemu ten model taki ciężki? Nie można go z leksza odchudzić? Wiem, że pewnie chcesz zrobić sobie wodnosamolot z tego co już masz, ale czy warto ryzykować zalanie elektroniki i zniszczenie silnika? Ja bym na pewno powiększył skrzydła tak do 160 cm (jakiś rdzeń styro, ze dwa dźwigarki sosnowe i na to folia - koszt żaden, a do trenerka byłoby jak złoto) Poza tym najpierw założyłbym spore koła i potrenował starty i lądowania na gruncie. Co do pływaków to proponuję lekturę książek W. Shiera. On tam dosyć szczegółowo opisuje stosowanie pływaków i z tego co pamiętam nie jest to takie hop siup. Jakbyś potrzebował mogę zrobić skany.
Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
Ja zacząłbym przygodę z wodnosamolotami od takiego czegoś:
http://www.rcgrou...p?t=755688
Edytowane przez AQUARIUS dnia 24.07.2013 15:58
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 25.07.2013 17:19
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Nie wiem czemu taki ciężki, taka sklejka. Od początku coś mi nie pasowało Ze skrzydłami to dobry pomysł. A co do kół to i tak chciałem go oblatać zanim pomyślałbym o pływakach. A wybrałem konstrukcje trenerka ze względu na lądowania na wodzie (ale przy obecnej masie to żaden trenerek). Książka to dobra podpowiedź, trochę już wyczytałem i jest to faktycznie pracochłonna i precyzyjna robota.
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|