MIG-29 3D EDF - SebArt
|
Andy |
Dodany dnia 03.11.2012 23:40
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No cóż, coś mnie wzięło na przecinaki.
Po zakończeniu w dniu dzisiejszym projektu pod nazwą: Su-37 Super Flanker:


- czas zająć się w niedalekiej przyszłości "czymś poważniejszym".
Do hangaru dotarła z ModeleMAX paczuszka:

A w środku:

Modelem w pudełeczku jest ten model, który nie tak dawno prezentowałem Wam w filmiku - podstawowe cechy modelu:

Podstawowe parametry modelu:

A teraz to co najważniejsze - zawartość pudełeczka:




Model na fotkach wygląda dość niepozornie, ale w realu robi swoją wielkością wrażenie - no cóż 134 cm długości robi swoje.
Jak widać model jest w wersji ARF (potrzebny tylko odbiornik i pakiet).
Teraz tylko trzeba ulotnić SU-37 i można będzie brać się za ten egzemplarz -
Edytowane przez Andy dnia 03.11.2012 23:50
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 03.11.2012 23:47
|
modelarz

Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Podoba mi się ten Mig. Ile za to dałeś ? |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.11.2012 23:51
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Lepiej nie pytaj - sam wolę nie pamiętać -
Edytowane przez Andy dnia 03.11.2012 23:51
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05.11.2012 07:35
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
A tak przy okazji - filmik z pierwszych lotów treningowych Su-37:
Galeria fotek z pierwszych lotów: -> https://picasaweb...6705109234
Edytowane przez Andy dnia 10.11.2012 21:01
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 10.11.2012 20:59
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to prace ruszyły z wolna - płaty skrzydłowe sprawdzone i wklejone:
Jako, że pogoda jutro ma być wietrzna, to i może kolejne wklejki będą -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 11.11.2012 00:37
|
modelarz

Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
No ile dałeś ?  |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 11.11.2012 10:15
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Oj tam, oj tam - ile?
Gumka Myszką wytarłem tą wiadomość z mej pamięci - 
Ale może ModeleMax ściągną kolejny egzemplarz to będzie wiadomo -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 11.11.2012 14:06
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to przybyły dwie "parki":
A teraz zadanie nie lada - "rozwikłać te kabelki", podłączyć i weregulować wszystko - 
Edytowane przez Andy dnia 11.11.2012 19:27
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.01.2013 19:18
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
"Trochę wolnego czasu" i można było powrócić do projektu.
Na początek wyjawię Wam dlaczego tak mocno przesunęła się w czasie realizacja tego prawie gotowego projektu.
Otóż po podpięciu wszelkich mechanizmów serw do odbiornika rozpocząłem standardową procedurę regulacji i ustawiania modelu. W zakres tych czynności wchodzi również sprawdzenie prawidłowości działania zespołów napędowych EDF. Przypomnę ze zespoły EDF były zamontowane firmowo w modelu. Jednakże podczas pierwszej próby ich działania okazało się, że jeden z nich po prostu rozkręcił się na części pierwsze. Tak wyglądał jego tunel dolotowy:

A to elementy, które wypadły z modelu podczas próby napędów:

No cóż chciał, nie chciał trzeba było wsztrzymać dalszą realizację projektu i zastanowić się na przyczyną takiego stanu rzeczy. Należy zaznaczyć, że w przypadku modeli z parą napędów EDF obaracają się one przeciwbieżnie. Dlatego też pierwsze przypuszczenie było takie, że małe chińskie rączki zamontowały EDF z niewłaściwą piastą. Taką też sytuację zgłosiłem sprzedawcy modelu. Trzeba przyznać, że Pan Andrzej z ModeleMax stanął na wysokości zadania i w pełni (kontaktując się bezpośrednio z konstruktorem modelu) wyjaśnił szczegóły. Okazało się jednak, że w tym modelu nie jest wymagana piasta z przeciwnym gwintem dla napędu tzw. REVERSE.
No cóż przyznam, że byłem trochę zdziwiony, gdyż zasad mechaniki nie da się zmienić. Otrzymałem odpowiedź, że wszystko należy powtórnie "dobrze skręcić" i powinno być wszystko wporządku z tym napędem.
Jako, że nie jestem zbytnio ufny w zapewnienia, postanowiłem przeprowadzić jeszcze jedno sprawdzenie. Dzieki uprzejmości Slaviksa zakupiłem oryginalne dwa napędy EDF do tego modelu - STANDARD PROPELLER i REVERSE PROPELLER.
No i jak się okazało po dotarciu przesyłki z Dalekiego Wschodu, faktycznie oba napędy mają takie same piasty z gwintem prawym. Potwierdziło to jednoznacznie ustalenia Pana Andrzeja z ModeleMax, za co w tym miejscu mu dziękuję za wyjaśnienia jakie poczynił w tym temacie.
Jako, że w Nowym Roku na początku jest trochę czasu, trzeba było powrócić do projektu. Po obejrzeniu stosownych filmów na YT , aby wiedzieć jak dobrać się do tych napędów, dzisiaj rozpocząłem dalsze prace w projekcie.
Model przed demonontażem części tunelu przepływu powietrza:
"Otwarty" tunel:
Częściowo zmontowany napęd EDF:
A tu całkowicie spasowany napęd EDF w widoku od przodu:
Jako, że nawet po "dobrym skręceniu" piasta napędu będzie miała tendencje do rozkręcania się, przygotowałem dla niej dwie niespodzianki. Pierwszą z nich będzie to, że nakrętka piasty zostanie skręcona na średni klej do śrub (taki jakie stosuję się zawsze w modelach śmigłowców). A drugą niespodzianką będzie lekko pocieniona (tak aby zmieściła się w kopułce napędu) nakrętka do zakontrowania właściwej nakrętki piasty - również skręcona na Nutlocka.
Po kilku godzinach schnięcia Nutlocka zbindowałem nowy odbiornik do apki i podłączyłem wszelkie kabelki od serw:
A było to potrzebne po to aby na tym etapie sprawdzić prawidłowość skręcenia składanego EDF-a przez przykręceniem kopułki piasty.
Wstępne próby nie wykazały jakiś niepokojących efektów - jednak nie rozkręcałem silników do pełnych obrotów. Kopułka piasty została również na nutlocka przykręcona:
Do jutra wszystko schnie i dopiero jutro ostateczne testy EDF-a.
Liczę, że wszystko będzie w porządku.
Edytowane przez Andy dnia 03.01.2013 22:31
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 07.01.2013 13:58
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
A to dotychczasowy efekt mojego dwudniowego "gmerania" w nowej apce DX7S i w modelu:
Trzeba będzie jeszcze kilka drobnych korekt wprowadzić i w sumie może być -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Piotr K |
Dodany dnia 07.01.2013 18:06
|

modelarz

Postów: 322
Data rejestracji: 23.10.10
|
No pięknie
Liczyłem jeszcze na dźwięk tych dwóch potworów
Piotr Kubiak |
|
|
|
Grabos |
Dodany dnia 07.01.2013 18:30
|

modelarz

Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08
|
Efektownie kiedy oblot??
Edytowane przez Grabos dnia 07.01.2013 18:31
Bez taśmy i tak nie poleci... |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 07.01.2013 22:45
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Liczyłem jeszcze na dźwięk tych dwóch potworów
- podczas sesji filmowej nie było komu przytrzymać modelu, żeby zademonstrować ich dźwięk - 
A oblot to myślę, że tak bliżej sezonu chyba raczej - bo zima znów nas odwiedzić ma w najbliższym czasie.
No chyba, że aura diametralnie "odwróci się we właściwą stronę"
Edytowane przez Andy dnia 07.01.2013 22:47
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 13.01.2013 21:30
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Drobne poprawki i regulacje w ustawieniach modelu zostały wykonane. Wszystko zostało 3 razy sprawdzone i czas powoli kończyć ten projekt.
Pakiety do zasilania napędów już czekają w gotowości. Będą to identyczne pakiety jakimi zasilam Samsona, czyli:
Poza tym podczas prób stwierdziłem, że przy maksymalnych obciążeniach EDF-ów, zarówno pakiety, przewody od nich, jak i silniki napędzające EDF-y, dość znacznie grzeją się. Model ma dość specyficzną budowę i sam w sobie jest dość głośny. Dlatego też myślę, że standardowe wyposażenie w postaci buzzera nie będzie wystarczające jako zabezpieczenie. Apka i odbiornik są przeznaczone do współpacy z telemetrią. Tak też postanowiłem - model zostanie wyposażony w moduł telemetrii:
Jest to moduł telemetrii z pełnym zasięgiem wraz z pomiarem temteratury (w moim przypadku będzie to temperatura pakietu), jak i napięcia w pakiecie. Telemetria z pełnym zasięgiem umożliwia obserwację napięcia akumulatora odbiornika, temperatury silnika/akumulatora, obrotów silnika oraz jakości sygnału.
Dobrą cechą jest to, że do każdego obserwowanego parametru można przypisać odpowiednie komunikaty ostrzegawcze (dźwięk, wibracje) w apce - tak aby nie odrywać wzroku od śledzenia modelu podczas lotu.
Cały zestawik przedstawia się następująco:
a tak to będzie trzeba zestawić z odbiornikiem:
Telemetria daje jeszcze możliwość pomiaru obrotów silnika, ale myślę, że nie jest to konieczny parametr do obserwowania w tym modelu.
Stosowne zamówienie zostało już skierowane do SCORPIO-Polska. Myślę, że jeszcze w tym tygodniu zmontujemy wszystko i "zamkniemy" w modelu.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16.01.2013 21:30
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Po drobnych zawirowaniach dnia wczorajszego osobisty dostarczyciel w dniu dzisiejszym dostarczył wreszcie do domu przesyłkę:
Ta oddzielna torebeczka to przedłużacz do miejsca zamontowania w modelu modułu telemetrii.
A to cała zawartość przesyłki:
Od razu zabrałem się do roboty no i pierwszy elemencik dorobiony:
- jest to element połączeniowy do pomiaru napięcia w pakiecie podczas lotu.
A na koniec dnia kolejny sukces dnia dzisiejszego - udało mi się opanować bindowanie modułu telemetrii z nadajnikiem (tak, tak, z nadajnikiem):
A to efekt - odczyt z apki:
Alarmy na maksymalną temperaturę i minimalne napięcie też już ustawione - 
Jutro pakujemy wszystko do śrdodka - ale muszę jeszcze sprawdzić jeden szczegół -
Edytowane przez Andy dnia 16.01.2013 21:31
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.01.2013 08:09
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
ale muszę jeszcze sprawdzić jeden szczegół
- już sprawdzone - kwestia dotyczyła przedłużacza do modułu telemetrii. Do zbindowania zaleca się zastosowanie krótkiego oryginalnego kabelka połączeniowego - i tak właśnie jest na fotce po zbindowaniu. Po przepięciu modułu na przedłużacz wszystko działa poprawnie -
Edytowane przez Andy dnia 17.01.2013 08:10
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.01.2013 13:43
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to można uznać, że projekt został zakończony. Dziób samolotu został też już wklejony:
A tak udało mnie się wszystko rozmieścić w modelu:
Masa modelu do lotu wyszła 1815 gram.
Pozostało tylko jeszcze wyważenie modelu, trochę dobrej pogody no i w górę -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 17.01.2013 15:34
|

Administrator

Postów: 2255
Data rejestracji: 20.05.08
|
No to czekamy na dobre wieści i filmik z oblotu.
Jestem pod wrażeniem i ciekawość mnie zżera jak to będzie śmigać.
Fajna relacja - czytałem odcinek za odcinkiem.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 17.01.2013 15:50
|

Moderator

Postów: 2414
Data rejestracji: 19.05.08
|
Super. Też czekam na relację z 1 lotu.
Ciekawe czy oryginał też ma tyle kabli? 
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17.01.2013 16:45
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to czekamy na dobre wieści i filmik z oblotu.
- dam znać -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|