Hyperion Ju-87 Stuka G2
|
robloz |
Dodany dnia 18.02.2012 14:49
|

Moderator

Postów: 2421
Data rejestracji: 19.05.08
|
Nie będzie żle, dokładnie o to mi chodziło.
Te otwory czy kołki obok serw to do montowania gondoli działek?
Edytowane przez robloz dnia 18.02.2012 14:52
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 18.02.2012 20:33
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Tak Robertino - to otwory do stabilizowania działek przeciwpancernych. A ku mojemu zaskoczeniu (pozytywnemu) okazało się, że zarówno w działkach, jak i płatach zamontowane są firmowo magnesy do utrzymywania tych działek.
No to czas na kolejny update - po skompletowaniu i skręceniu całej galanterii sterowania lotkami i klapami na płatach skrzydłowych (popychacze, baryłki, snapy kulowe), zabrałem się za golenia podwozia głównego. Na początku trzeba było dokonać delikatnej korekty wyprofilowania, tak aby koła podwozia znalazły się w pozycji równoległej względem siebie oraz prostopadle do powierzchni gruntu. Zestaw goleni po włożeniu w wyżłobienia w płacie skrzydłowym prezentował się tak:
- a tak po docelowym zamontowaniu:
Tak na marginesie zastanawiam się, że trzeba będzie zmienić od razu kółeczka na takie o większej średnicy. Obecnie w zestawie są o średnicy 60 mm, a ja postaram się dopasować średnicę 73 - tak ze względu na naszą trawkę. Ze wstępnych przymiarek wygląda, że powinny również zmieścić się w gondolach.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 18.02.2012 21:41
|

Moderator

Postów: 2421
Data rejestracji: 19.05.08
|
Co do kół to masz rację (60 to zdecydowanie za małe). Załóż jak największe, w moim mam 85mm i 25mm szerokie.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19.02.2012 17:19
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
W kolejnym etapie składania zająłem się obudową goleni podwozia głównego. Na początku wkleiłem prostokąciki ze sklejki (zamieniłem je z balsowych - jakoś nie miałem przekonania) pozwalające na zamocowania obudowy goleni:
Sposób zamontowania obudowy do goleni:
A tak wygląda goleń podwozia już z zamontowanymi obudowami i dekielkami - no i jeszcze z firmowymi kołami:
Jeszcze dekielki w obudowach nie zostały dokręcone docelowo, gdyż jak widać jest trochę miejsca na kółeczka o większej średnicy.
No i na koniec dzisiejszego dnia montażowego odbyło się kolejne pasowanie płata do kadłuba - jednakże model stanął już na głównym podwoziu:
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20.02.2012 14:06
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Po wielokrotnych przemyśleniach, pasowaniach, konsultacjach z bardziej doświadczonymi w budowie modeli kolegami i przemyśleniach, co do technologii wykonania przystąpiłem do najbardziej skomplikowanej operacji w całym projekcie. Ta operacja to wklejenie statecznika poziomego do kadłuba. Operacja ta jest bardzo istotna również dlatego, gdyż od prawidłowości jej wykonania zależy w przyszłości prawidłowość lotu modelu - mam tu na myśli właściwe pozycjonowanie statecznika względem kadłuba i statecznika pionowego.
Operacja jest skomplikowana, gdyż otwór w kadłubie do zamontowania statecznika poziomego jest zamknięty:
Po przemyśleniach zdecydowałem się na wariant następujący:
- wklejenie zawiasków do ruchomej części statecznika,
- ułożenie jej w otworze
- wklejenie stałej części płata statecznika poziomego do kadłuba
- wklejenie zawiasków z części ruchomej do części stałej statecznika (połączenie go w całość).
Przygotowane elementy statecznika z klejonymi zawiaskami:
Zawiasków jest 6 sztuk i wymagają one specjalnego sposobu ich wklejenia (ze względu na szybkość klejenia kleju CA) - ale całe szczęście projektanci z Hyperiona spisali się - zawiaski mają szczelinę wzdłużną umożliwiającą włożenie aplikatora do kleju CA i zaaplikowanie go po właściwym ustabilizowaniu dwu części statecznika poziomego.
Edytowane przez Andy dnia 20.02.2012 14:06
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 20.02.2012 15:04
|

Moderator

Postów: 2421
Data rejestracji: 19.05.08
|
Ja wszelkie zawiasy wklejam na "UHU" ,jak wyschnie trzyma na amen. Jest możliwość ustawienia i nie trzeba bardzo uważać, aby nie zakleić osi (co wiele razy mi się przydarzyło).
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 20.02.2012 16:48
|
modelarz

Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Pięknie to wygląda ale już mi szkoda tych owiewek na koła - no chyba , że masz gdzieś tam pas asfaltowy. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20.02.2012 17:44
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Ja wszelkie zawiasy wklejam na "UHU"
- dzięki Robertino za cenną radę.
już mi szkoda tych owiewek na koła
- też się o nie obawiam.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20.02.2012 20:13
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
aby nie zakleić osi
- po konsultacjach ze Sławciem pamiętałem o posmarowaniu zawiasków w miejscach ich osiowego działania. Z braku wazelinki wykorzystałem smar silikonowy - 
No to dalej do przodu:
- operacja wklejania statecznika poziomego do kadłuba rozpoczęta:
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 21.02.2012 13:55
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Była chwilka czasu, więc operacja montażu statecznika poziomego została zakończona:
Teraz czas na statecznik pionowy - ale to dopiero za kilka dni -
Edytowane przez Andy dnia 21.02.2012 14:02
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 25.02.2012 20:54
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Dzisiaj prace posunęły się do przodu.
Jako, że trochę większe kółeczka dotarły w tak zwanym międzyczasie, dzisiaj zostały wymienione i wraz z osłonami goleni zostały zmontowane na gotowo:
Część ruchoma statecznika pionowego została również wklejona na swoje miejsce, po uprzednim wklejeniu do niego podwozia ogonowego - tu jeszcze wspornik do podwozia nie zamontowany do kadłuba:
A tu już wszystkie elementy statecznika zamontowane na swoich miejscach - pozostały tylko do zamontowania wsporniki części stałej płata statecznika poziomego:
Nie mogło się również obyć bez premierowego postawienia modelu na wszystkich kółeczkach:
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.02.2012 11:14
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to i dzisiaj troszkę podciągnąłem prace nad projektem. Spasowana została spodnia maskownica płata skrzydłowego:
Ale pod maskownicą mała niespodzianka. Niestety projektanci modelu nie przewidzieli małego niuansu. Pomimo tego, że dolne powierzchnie płatów skrzydłowych nie są prostopadłe do kierunku śrub mocujących płat do kadłuba, nie przewidziano żadnych podkładek kompensujących ten skos. Dlatego też przygotowałem podkładki zapewniające, że podkładki pod śrubami mocującymi skrzydła będą całą powierzchnią współpracowały z powierzchnią, którą mają ustabilizować, a nie tylko nieznacznym jej fragmentem. Wiadomo, że po pewnym czasie skośne podkładki wciełyby się w płat nie gwarantując jego prawidłowej stabilizacji:
No i to byłoby na tyle w ten weekend -
Edytowane przez Andy dnia 27.02.2012 11:14
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.02.2012 18:19
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No dobra, dzisiaj jeszcze wkleiłem maskownicę pod płatem skrzydłowym i skręciłem skrzydełka z kadłubem, aby zobaczyć jak wyszło:
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.03.2012 18:49
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to ogonek na gotowo:
No i trzeba się spieszyć - pas modelarski już czeka.
Śniegu już nie ma i nawet jest sucho - tylko niemiłosiernie wiało.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 03.03.2012 19:33
|

Moderator

Postów: 2421
Data rejestracji: 19.05.08
|
Jeśli masz możliwość to zmień podpory st. poziomego na podwójne tak jak w oryginale. Zobaczysz że będzie całkiem inaczej wyglądał. Te są jakieś dziwne i nie pasują.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03.03.2012 19:40
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Robertino, fakt może i dziwacznie one wyglądają, ale były oryginały właśnie z takim wykonaniem podpór:
- poza tym podpory już wklejone i są jedynie imitacją, a nie elementem konstrukcyjnym -
Edytowane przez Andy dnia 03.03.2012 19:43
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 03.03.2012 20:15
|

Moderator

Postów: 2421
Data rejestracji: 19.05.08
|
Jeśli tak to ok, choć na tym zdjęciu ma chyba dwie. Ciągle zapominam że twój Ju jest we wcześniejszej wersji niż mój , a były między nimi spore różnice .
Pomijając wszystko super model i zazdroszczę że niedługo oblot , bo mój to dopiero na późne lato.
Edytowane przez robloz dnia 03.03.2012 20:22
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 04.03.2012 15:10
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Jako, że ogonek zakończony przeniosłem front robót na drugi koniec modelu. Odbyło się wstępne pasowanie osłony silnika. Wykonałem również kratkę na wlot powietrza:
Ale przy pasowaniu zespołu napędowego powstał mały dylemat :
- czy zastosować piastę fabryczną - co wiązałoby się z koniecznością obcięcia całej wystającej końcówki wału z przodu (piasta fabryczna jest przykręcana do silnika;
- czy zastosować tradycyjną piastę samozaciskową?
Bardziej skłaniam się do tego drugiego rozwiązania - jak obetnę wał to już nie będzie można zastosować ewentualnie piasty samozaciskowej.
Edytowane przez Andy dnia 05.03.2012 08:18
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 05.03.2012 00:34
|
modelarz

Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
a wału na silniku nie można przełożyć w druga stronę by wystawał "od tyłu" ? |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05.03.2012 07:56
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
nie można przełożyć w druga stronę
- też się nad tym zastanawiałem, ale jak zacznę gmerać w silniku, to w razie niesprawności silnika gwarancji nie będzie - 
Poza tym niemiecki modelarz, który składał taki sam model zastosował piastę oryginalną, ale z drugiej strony silnika nie miał wystającej części wału:
http://www.rc-net...1270887700
Edytowane przez Andy dnia 05.03.2012 08:04
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|