Paczuszka przyszła z zestawem naprawczym. Oto efekt mojego dłubania.
To teraz czekam na bezwietrzną pogodę i w górę. A serwa i regiel muszą poczekać na następną edycję. Na razie i tak będę latał krótkimi skokami, więc regiel się aż tak nie zgrzeje.
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Bardzi ładnie się prezentuje kabi, fajnie to wygląda. Daj znać kiedy będziesz ulatniał to wpadnę obadać.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
To jeszcze takie małe pytanko. Jakim największym prądem można bezpiecznie ładować aku 2200 3s accucelem? Bo 0,1a to się ładuje strasznie długo
Edytowane przez Mateuszm dnia 07.10.2010 08:27
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
ogolnie polecam zerknac na nalepke na baterii, ew. specyfikacje w sklepie - np. HK - i bedzie wszystko jasne
niektore maja i po 10C charge, co by dawalo w teorii max. 40A nawet do ladowania
oczywiscie przyjelo sie, ze bezpieczne jest ladowanie 1C (czyli ilosc mah baterii /1000 i masz prad w A do ladowania)
ale oczywiscie im mniej tym lepiej dla zywotnosci baterii, ale i dluzej, w kazdym razie wiedza co do max. baterii tez sie czasem przydaje
Pozdrawiam
Artur
DX6i - 2,4GHz # AR6200/AR6100e/Orange
Acro: Extra300 (OSMAX-91FX), Leo F3A (OsMax-120AX), Shogo EPP
ESA: MIG-3, FW190A, Su26 EPP vel Combat
A tak prezentuje się w naturalnym oświetlenie (poprzednie były przy jarzeniówkach i lampie błyskowej).
Po głębszych przemyśleniach uznałem że podwozie treningowe jest niezbędne. Ma ktoś może na sprzedaż swoje stare lub 2 pręty węglowe grubość myślę, że ze 2mm a długość minimum metr.
I ile maksymalnie mogę polatać na tym pakiecie?
Edytowane przez Mateuszm dnia 08.10.2010 21:43
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
to przewiduję ok. 9 minut spokojnego latania - tak, aby nie "zgrzać pakietu". Musisz pamiętać, że aby pakiet był długo sprawny należy przestrzegać zasady, że napięcie na cele nie powinno spadać (w czasie lotu) do 3,65 V (ja z reguły hasam do 3,65 - 3,70 - a "mówi mi o tym" zamontowany LipoGuard). Są tacy co mówią, że można nawet do 3,4, ale to nie przy tych pakietach.
Są oczywiście również i heli piloci, którzy osiągają znacznie lepsze rezultaty czasowe:
Czas lotu (tzn. wyłącznie zawis) na pakiecie Fullymax Extreme 2200 40C ok. 12 minut
- ale jak widzisz to też nie na takich pakietach.
Odnośnie podwozia treningowego: http://www.sklep....mm-pelikan
Ja właśnie z takim zaczynałem -
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 10:06
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Jako że na podwozie ze sklepu trochę bym poczekał, to postanowiłem samemu zrobić. Wyszło nawet taniej. Drut wziąłem z 2 wieszaków z pralni, 5 opasek zaciskowych, 4 piłeczki pingpongowe, trochę hotglue, i trochę gumki. O to co wyszło: Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Wg. mnie jest troche za wysokie- na takim podwoziu nie bedzie stabilnie , przechylisz i sie oprze na łopacie, ja bym opuscił helika nizej YouTube Video
Edytowane przez seiken dnia 09.10.2010 17:17
- też tak uważam. Dopuszczalny jest delikatny kąt na podparciach takiego podwozia, ale naprawdę niewielki. W tym podwoziu co ja proponowałem i sam uczyłem się latać, uchwyt sam profiluje właściwy kąt w granicach 5-8 stopni.
No cóż, ale jak dwa dni robią różnicę - to Twój wybór. Czasami warto poczekać, bo koszty mogą być znacznie większe .
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 18:10
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Masz racje. Nie jest stabilnie bo się już o tym przekonałem. Chciałem poskakać jak żabka i po pierwszym skoku przy lądowaniu rozbujał się na wszystkie strony, a zębatki do silnika nie przykręciłem na klej i się odkręciła. Myślę że od tych drgań od podwozia. YouTube Video
Edytowane przez Mateuszm dnia 09.10.2010 18:28
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Ja jestem na etapie budowy podwozia treningowego , prety 8mm maja po 110cm ,
zwykłe z włókna szklanego zostana przeciete na połowę i zamontowane w tym krzyżaku co widać
co do piłek zostana zamontowane i zablokowane po onu stronach za pomoca gumowych simeringów
wszystko będzie b.szybkie i łatwe w montazu i demontazu
Drut wziąłem z 2 wieszaków z pralni, 5 opasek zaciskowych, 4 piłeczki pingpongowe, trochę hotglue, i trochę gumki.
Chopie, nawet nie próbuj bo zniszczysz model. dwa pręty na krzyż zamocowane do podwozia na opaski i na końcach piłeczki pingpongowe. Model ma stać na własnym podwoziu a nie wisieć w powietrzu. Dobrze radzę.
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 20:36
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Model ma stać na własnym podwoziu a nie wisieć w powietrzu.
I słusznie Areczek powiedział - a delikatny kąt 5-8 stopni na prętach węglowych ma za zadanie lekką ewentualną amortyzację przy twardszych lądowaniach podczas nauki.
Model nie taki, ale tak ma to wyglądać:
Oj, widzę heli pilot "w gorącej wodzie kąpany" -
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 20:45
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Mam taki problem z helikiem po wymianie głowicy, że dostaje strasznych wibracji. Łopaty są wytorowane. Przy minimalnych obrotach nic się nie dzieje, więc mogłem wytorować łopaty. Poniżej zamieszczam filmik bez i z założonymi łopatami. Jakby ktoś miał jakiś pomysł co można z tym zrobić to z chęcią wysłucham. YouTube Video
YouTube Video
Edytowane przez stawoj dnia 23.01.2012 09:08
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Mateusz,
piszesz że wymieniałeś głowicę.
Pytanie nr 1 brzmi - jaki był powód tej wymiany - czy tylko jej zużycie, czy konieczność po jakim przykrym doświadczeniu?
Pytanie nr 2 brzmi - czy nowa głowica jest nowa sklepowa, czy kupiona jako nowa od kogoś?
Poza tym zwróć uwagę na filmiku górnym nawet przy niewielkich obrotach już widać "bicie" wału głównego. Zobacz jak pionowo przemieszcza się pręt flybara przy rozkręceniu wirnika - szczególnie z lewej strony.
Jeżeli głowica jest nowa sklepowa i nie było "przykrych doświadczeń", to proponowałby sprawdzić wał główny i pręt flybara.
Zdemontuj jedną i drugą część i tocząc po prostej i zarazem gładkiej powierzchni zobacz, czy któryś z końców wału i pręta nie ma bicia i czy nie odstaje od powierzchni.
Edytowane przez Andy dnia 23.01.2012 09:47
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Konieczność po przykrym wydarzeniu, ale nie po krecie, głowica nie miała kontaktu z żadnym podłożem, ani inna cześć helika. Taka lekka autodestrukcja.
Głowica nowa sklepowa ale kupowałem osobne części nie komplet, składałem samemu. Wymieniłem wszystko oprócz wału, bo nie wyglądało na to aby coś się z nim stało.
Flybar jest prosty. A wał jak turlałem to nie wyglądał na krzywy, ale jak go zamontowałem sam, bez reszty głowicy i rozkręciłem to widać że nie jest prosty i występuje bicie. Czyli czeka mnie zamawianie wału. Dzięki za pomoc.
Edytowane przez Mateuszm dnia 23.01.2012 14:52
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
A wał jak turlałem to nie wyglądał na krzywy, ale jak go zamontowałem sam, bez reszty głowicy i rozkręciłem to widać że nie jest prosty i występuje bicie.
Mateusz, jeżeli sprawdzałeś wał na płaszczyźnie i nie wykazuje on odchyleń od jego osi (co skutkowałoby biciem), to skłaniałbym się prędzej do przypadku takiego, jaki występował w modelu Arcziego - Artplo - wadliwy przegub tarczy głowicy lub któreś z łożysk wału głównego ma już znaczne luzy. Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Wziąłem pod uwagę taką możliwość i sprawdziłem wał jeszcze nie w modelu i tam też występowało odchylenie. Może odchylenie jest na tyle małe, że go nie zauważyłem turlając a wystarczające aby szkodzić w normalnym lataniu.
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz